Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Groepachtmam

Groepachtmam

27-05-2014 om 11:25

Hoe een koffertje goud maken?

Mijn zoon moet dus Gaston Starreveld spelen met het gouden koffertje in de groep 8 musical. Ik heb net een heel erg onwijs jaren 80 attachegeval gekocht met cijferslot voor maar 2 euro maar hoe krijg ik die zo goedkoop mogelijk goud?

Goudverf lijkt me erg duur, ik dacht aan goudkleurig kaftpapier of inpakpapier maar waar koop ik dat? Heeft iemand zoiets ergens zien liggen? Ik weet dat de bruna van die goudkleurige dikke kartonnen vellen heeft maar dat is echt veel te stevig.

Ilva

Ilva

27-05-2014 om 11:32

School

Vraag het aan school. Die hebben vaak genoeg materiaal liggen en misschien ook wel goudkleurig papier.

Groepachtmam

Groepachtmam

27-05-2014 om 11:43

ilva

Ja dat kan ik vragen maar ik vind het gewoon leuk om dit samen met mijn zoon te doen.

Voor het decor

gebruik je toch alles wat in school aanwezig is.
Weet niet beter dan dat we de lades van de kleuterklas plunderden.
En je maakt het dan gewoon thuis.
Daar heb ik nooit zelf geld aan gespendeerd.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-05-2014 om 12:34

Spuitbus

En anders haal je bij de action toch een spuitbus met goud verf? Dat is volgens mij ook maar een euro of twee. Bovendien blijft het dan veel meer een koffertje. Anders had je ook een handvat aan een doos met de juiste afmetingen kunnen maken en die beplakken met goudpapier.
Maar inderdaad, samen goudpapier op school zoeken en daar thuis samen de koffer mee bekleden is toch ook samen doen?

mijk

mijk

27-05-2014 om 13:48

Inderdaad action

Spuitbus werkt echt het mooist. Action is heel goedkoop bij de bouwmarkt ben je rond een 10tje kwijt maar zelfs dat lijkt me nog wel de moeite!

Mijk

Groepachtmam

Groepachtmam

27-05-2014 om 17:16

ok action

Naar de action dus, goed punt, het moet wel een koffertje blijven. Zal die verf ook houden aan zo'n ding?

Mijntje

Mijntje

27-05-2014 om 17:37

grondverf

Ik zou gewoon even op de verpakking van de spuitbus kijken voor wat voor ondergronden en een klein stukje proef spuiten. Als dat niet dekt kan je misschien beter eerst met grondverf aan de gang. Succes!

goudverf spuitbus

werkt heel goed, hier zit t overal nog op
Wel rustig spuiten in meerdere lagen anders krijg je zakkers.

Spuitbus en jasje

Mijn dochter houdt van cosplay spelen - verkleden voor jongvolwassene als held uit strip of film. Ze heeft een zilverkleurig jack nodig. Zou de spuitbustruuk ook werken op een kunstleren jasje?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.