Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

20-04-2014 om 09:34

hoe druk op de weg met koningsdag

Wij gaan een paar dagen naar Belgie en aankomstdag zaterdag de 26e. Nu vraagt de pensionhouder, hoe laat wij ongeveer aan komen. Ik heb nooit op Koninginnedag een snelweg bezocht... Wij komen uit Drenthe rijden en moeten naar Knokke. Bij Breda richting grens geeft de routeplanner aan. Moet ik rekenen op veel vertraging Utrecht- Breda bijvoorbeeld?

guera

guera

20-04-2014 om 12:05

nee

Lijkt mij geen probleem. Mensen gaan meestal in hun eigen dorp vieren of naar Amsterdam of waar de koning komt. Dit jaar Amstelveen. Dus dat zou ik mijden. Ov is denk ik drukker dan snelweg. Veel plezier!

bibi63

bibi63

20-04-2014 om 12:38

denk ik ook

Juist dé dag om naar de Efteling te gaan ofzo.
Gr. Bibi

Marjoleine64

Marjoleine64

20-04-2014 om 13:37

Let op Breda drukte

juist bij Breda kan het wel druk zijn ivm het 538 koningsdag feest in Breda. Dat begint al om 12:00 uur en veel mensen zullen er dus (ruim) voor die tijd willen zijn. Later op de dag zal je er op de weg niet heel veel meer van merken denk ik.
Ik woon zelf iets noord van Breda en ik denk dat ik je in ieder geval zou aanraden om dan NIET via de A27 naar Breda te gaan, maar bij Gorinchem via Dordrecht en dan de A16. Je kan dan zelfs kiezen om bij Moerdijk via de A17 verder te gaan (langs Bergen op Zoom naar Antwerpen), dat is vaak een rustigere route.

nou

Wij dachten dat een paar jaar geleden ook, koninginnedag op vrijdag, net aan het begin van de vakantie. Vast niet zo druk op de weg van midden Nederland naar België... Dit bleek een misvatting, want we hebben zo'n beetje de hele route file gehad. 2x zo lang over gedaan als vooraf verwacht (6 ipv 3 uur).
Dus nou ja, niet om je te ontmoedigen, maar ik zou toch vooral overal rekening mee houden....

Tango

Tango

20-04-2014 om 14:14

Ja, maar

Koningsdag valt op zaterdag en de meeste vakantiegangers zullen op vrijdag al vertrokken zijn. Ik denk dus dat het wel meevalt.
Breda moet je dus misschien maar wel mijden, zoals hier boven beschreven staat. Via Dordrecht lijkt me erg om vanuit Drenthe. Misschien dan meer oostelijk de grens over gaan, dus via Eindhoven o.i.d.

Marjoleine64

Marjoleine64

20-04-2014 om 17:33

kijk op google maps...

en tik simpelweg je vertrekpunt en bestemming in en kijk welke route voorgesteld wordt. Je kan dan zelf de route verslepen en het verschil zien in afstand en reistijd. Via Dordrecht en dan de A17 op is maar een paar km langer dan via de A27, en de A27 naar Breda zou ik dus op die zaterdag echt niet doen. Via Eindhoven is echt langer, en bovendien moet je dan nog steeds langs Breda (niet alleen de aansluiting van de A27 op de A28 is een knelpunt, maar ook van de A28 op de A16 naar Belgie).
Ik denk ook dat heel veel mensen gewoon op zaterdag richting zuiden vertrekken, waarom zou het grootste deel al op vrijdag al vertrekken? Als de kinderen de hele dag gewoon naar school moeten dan kom je niet echt ver meer op vrijdag.

Dalarna

Dalarna

21-04-2014 om 17:13

marjoleine

Veel scholen hebben nu al vrij en als je een weekend weg wil zul je toch wel op vrijdag moeten gaan en niet op zaterdag pas.

Jessica O

Jessica O

21-04-2014 om 18:28

dalarna

Hier in de omgeving zijn er nog veel plaatsen waar nog gewoon school is hoor. Vrijdag om 15.15 begint hier pas de vakantie

Dalarna

Dalarna

21-04-2014 om 18:32

Jessica

Ik zou toch ook niet dat alle scholen vrij zijn? Sterker nog: mijn ene zoon op de middelbare heeft nu al wel 2 wk vakantie en mijn andere zoon op de basisschool pas zaterdag. Het is hier in de buurt behoorlijk verdeeld in ieder geval.

Katniss

Katniss

21-04-2014 om 18:37

Nou, zeg dat

Wij gaan komend weekend weg met de familie. Mijn nichtje heeft deze week al vrij dus zus en zwager hoopten vroeg te kunnen gaan rijden vrijdag. Helaas, mijn jongste heeft school tot 12.00 uur en oudste zelfs tot 15.00 uur. Dat laatste viel mij ook wel wat tegen en ze kan ook echt niet eerder weg omdat het proefwerkweek is. Ik hoop maar dat het meevalt met het verkeer vrijdagmiddag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.