Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yvonne

Yvonne

14-11-2012 om 13:25

Hoe cupcakes versieren? en invriezen?

Met lootjes trekken heb ik iemand getrokken waarvoor ik echt niet wist wat ik moest maken. op het verlanglijstje stond een cupcake bakvorm. Omdat deze ver onder de afgesproken prijs lag heb ik er nog allerlei andere dingetjes voor cupcakes versieren bij gekocht. Als suprise heb ik nu bedacht vast een lading cubcakes te bakken. heb van dat marsepijn en van die zwarte piet en sinterklaas decoratie dingetjes. Hoe maak ik dat marsepijn nu vast op de cupcake?
Cake kun je makkelijk invrienzen, maar kun je ze ook al helemaal versierd invriezen? want dan kan ik het gewoon van te voren maken (heb daar op het allerlaatste moment nooit tijd voor).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mijk

mijk

14-11-2012 om 13:47

Kan prima!

Als je gekleurde marsepein gebruikt is een likje chocopasta het makkelijkste. Is heel simpel. Of je maakt een beetje glazuur (poedersuiker met beetje water of citroensap)

Mijk

joer

joer

14-11-2012 om 16:46

Workshop cup cakes

Pas geleden een workshop cup cakes versieren gehad.

Eerst een toef cakemix mengsel (gewoon het mengsel/deeg waar je een cake mee bakt)vanuit een spuitzak in het midden en dan het marsepijn er overheen leggen en zachtjes aandrukken. Dunne ronde platte laag die de bovenkant helemaal bedekt. Wij hadden een uitsteker.

Door het mengsel bleef het goed vastzitten en het geeft natuurlijk ook een heerlijk extra smaakje.

De decoratie erop maakte we vast met een beetje water.

Cup cakes, marsepijn en gekleurde eetbare pareltjes konden we invriezen. Weet niet hoe het zit met die piet en sint decoraties.

Succes JOER

Jam

Een beetje jam werkt ook prima! Succes

notje

notje

14-11-2012 om 21:23

Nou

Ik zou ze niet versierd invriezen.
Grote kans dat de marsepein gaat zweten en dan smelt het vanwege het vocht.Cupcakes bakken,invriezen een uurtje of twee laten ontdooien en dan pas versieren.

mijk

mijk

14-11-2012 om 22:41

Het kan prima

Ik heb het al meermalen zonder problemen gedaan. Ook eens met een grote verjaardagstaart (toen een vriendin haar verjaardag wegens ziekte moest aflasten) Is allemaal prima ontodooit. En zelfs als het niet meer perfect is. het is een sinterklaasextraatje geen bruidstaart!

Mijk

Jessica O

Jessica O

15-11-2012 om 07:49

Ik zou

ze ook zonder de decoratie invriezen. Decoratie in een doosje (luchtdicht) bewaren en als de cupcakes ontdooid zijn er op doen.

Vastplakken? Jam, chocopasta, glazuur, botercreme (met een lekker smaakje)of gewoon een klein beetje water.

Jessica

Yvonne

Yvonne

15-11-2012 om 08:43

Hier kan ik wat mee, bedankt

Bedankt voor de adviezen, hier kan ik wat mee.
Ik ga ze gewoon helemaal klaar maken met marsepijn en decoratie. Mijk zegt dat het kan en heeft er ervaring mee wat goed is gegaan.
We hebben dan een heel weekend met op zaterdagavond pakjesavond enoverdag nog andere aktiviteiten dus weinig tijd en zin om dan nog dingen te moeten doen.

Hanne.

Hanne.

15-11-2012 om 12:28

Cakemix mengsel @joer

@ Joer
Lees ik het nu goed en heb je op de workshop de marsepein met ongebakken cakemix vastgeplakt? Lijkt me zo raar aangezien daar rauw ei in zit.

Ik plak altijd met botercreme of jam. Of de marsepein er opplakken als de cakejes nog licht lauw zijn. Dan plakt het vanzelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.