Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mira

mira

10-02-2017 om 16:34

Hoe bergen jullie

je sjaaltjes op? Ik heb er een aantal en dat wordt steeds zo'n warboel. Ik heb duidelijk nog niet een handige manier gevonden om ze op te bergen. Hoe doen jullie dat?

niet, maar...

Niet, want ik heb geen sjaaltjes. Maar mijn sokken berg ik op op de manier van Marie Kondo (van wie ik niks gelezen heb, maar ik las ergens anders over die sokken): alle sokken per paar tot bolletjes frommelen en die dan rechtop naast elkaar in de la zetten. Zo zou ik het met sjaaltjes ook doen: paar keer vouwen, dan oprollen, en die rolletjes naast elkaar zetten in een la (of een mandje dat je op een kastplank zet). Dan overzie je ze namelijk allemaal in éen blik en trek je niet een stapeltje omver als je er eentje van halverwege een stapeltje pakt.

Groeten,

Temet

Wat

Wat

10-02-2017 om 17:58

Geen

Heb geen sjaaltjes maar over een kledinghanger, is dat iets? Met een gewone haaklus zoals bij haken, dan glijden ze er niet vanaf

Ali

Ali

10-02-2017 om 18:21

Pinterest

Zit je op pinterest? Zoeken op sjaaltjes ophangen en je krijgt heel veel ideeën.

Voorbeeld: kleerhanger en aan de horizontale dwarslat douchegordijnringen hangen en daar je sjaaltjes doorheen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

10-02-2017 om 19:09

gevouwen, naast elkaar

rechtop gezet in een laadje, van licht naar donker.
Ziet er overzichtelijk uit. Marie Kondo-achtig. Mijn sokken ook.

Vesta

Vesta

10-02-2017 om 20:05

multihanger

als ik sjaaltjes zou hebben zou ik ze waarschijnlijk hierop ophangen:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90327334/

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-02-2017 om 22:37

Grappige vraag

Ik heb er een op de eettafel liggen en eentje tussen mijn sokken in de kast

40er

40er

10-02-2017 om 22:37

Zoals

Brandweervrouw beschrijft! Werkt goed voor mij.

Toen ik nog over wat meer kastruimte beschikte dan nu had ik een aparte la voor sjaals. Daarin lagen ze allemaal door elkaar, maar kreuken doen ze niet en ik kon ze makkelijk vinden. Nu liggen ze keurig opgevouwen/opgerold in een opbergbak in een halve la. Iets meer werk, maar het past zo wel. Aangezien ik geen gewone kledingkast heb maar open rekken wil ik die 'zooi' niet aan een hanger, dat vind ik er rommelig uitzien.

skik

Amelie

Amelie

10-02-2017 om 23:08

Mandje

Bij mij liggen ze door elkaar in een mandje in de kledingkast.

Jasmijn

Jasmijn

11-02-2017 om 09:39

buis van de verwarming

Ik heb een stukje buis in een rommelkamer zitten (van de cv) en die is ongeveer 1 meter breed, daar heb ik ze overheen hangen, op kleur. Het staat alleen best rommelig, dus zou dit niet op mijn slaapkamer doen.
Alhoewel ik daar aan de binnenkant van de deur een plank met haken heb zitten (ook ikea ) en daar hangen de meest gebruikte aan.

Ava

Ava

11-02-2017 om 12:55

Of aan

een klerenhangertje waar je een broek mee ophangt (of broeken, je hebt er ook die dubbel zijn, voor 2 of meer broeken)

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-02-2017 om 16:03

Een mandje in de kast

daar zitten mijn sjaals in. Ik vouw ze niet op een bepaalde manier, maar gewoon zodat ze er net hun alles in kunnen.
Sommige sjaals die ik alleen draag bij bepaalde kleren hang ik op aan de hanger waar die kleren ook aan hangen.

Aagje

Ad Hombre

Ad Hombre

11-02-2017 om 16:14

Onderwerp draadje

Goed posten is een kunst. Die kunst begint met het kiezen van een goede titel. Een goede titel zorgt ervoor dat je draadje de juiste mensen aantrekt. Een titel als 'hoe bergen jullie' is te vaag om dat te bewerkstelligen. Maak er liever iets als 'sjaaltjes opbergen' van. Veel duidelijker!

mira

mira

11-02-2017 om 16:20

bedankt

Ik heb heel wat ideeen opgedaan. Hartelijk dank. Ik ga er een aantal uitproberen. De verwarmingsbuis zal alleen helaas niet gaan want ik heb geen horizontale buis op mijn slaapkamer.
Ad, ok papa, zal ik doen.

Li

Li

11-02-2017 om 23:54

bergen

Ik dacht dat een medewerker van een bergingsmaatschappij tips wilde van conculega's voor het bergen van bepaalde soorten schepen. En eigenlijk flitst dat nog steeds door mijn hoofd als ik de titel zie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.