Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe berg ik mijn nieuwe bestek op?

Net een nieuwe bestekcassette gekregen voor mijn verjaardag. Prachtig, 9- persoons. Maar: zonder cassette. Dus nu weet ik niet zo goed hoe ik handig en zo, dat het mooi blijft, mijn bestek moet opbergen. Hoe doen jullie dat?
Engeltje
Ps: iemand nog interesse in een 6-persoons bestekset?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je gaat het toch gewoon gebruiken neem ik aan?

Dan kijk je in de winkel rond naar iets geschikts voor in jullie keukentafel. Eventueel twee bestekbakken. En dan leg je alles er keurig in. Heb wel eens begrepen dat het wat netjes blijven uitmaakt hoe je vaatwasser is ingedeeld. Met iets speciaals voor je bestek. Zelf vind ik het vooral iets om te gebruiken niet zozeer voor het mooi. Maar wel leuk dat je nu zoveel stuks hebt dat is handig.

Brianna F

Brianna F

09-06-2012 om 13:56

Snap het niet

De cassette gooi je toch gewoon weg en het bestek berg je op in de keukenla, de meeste hebben een aparte la met bestekindeling en anders koop je er eentje bij de eerste de beste huishoudelijke winkel. Hoe heb je je vorige bestek dan opgeborgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2012 om 20:49

Als je geen cassette hebt

leg je je bestek inderdaad gewoon in de la. Wel met bestekvakjes. 5 Jaar geleden heb ik ook nieuw bestek gekocht in een flinke cassette. Ik nam mij heilig voor het bestek daar in te bewaren. We hebben het een poosje volgehouden, tot ik helemaal iebel werd van het steeds weer in het gelid leggen van alle vorken, messen en lepels. Dus de keukenla uitgeruimd en keurig netjes het nieuwe bestek erin gelegd. Einde ergernissen

In brede la?

Mijn schoonzusje heeft een keuken met van die brede laden onder het fornhuis. Daarin heeft ze de bestekcassette gedaan (opengeklapt of alleen de inhoud, dat weet ik even niet) en daarin legt ze het bestek. Al jaren...ik moet wel eens oppassen en daar hoort dan soms ook bij de afwas opruimen Vandaar..
groeten albana

Engeltje

Engeltje

10-06-2012 om 15:33 Topicstarter

Het oude bestek lag idd keurig in de cassette

Ik heb onder de kookplaat een la waar de cassette keurig in paste. Iedere keer na het uitruimen van de vaatwasser dus idd mesje voor mesje in de la. Vond het geen punt, alles went tenslotte. Maar bij het nieuwe bestek dus niet zo'n handige cassette... In mijn andere keukenlades heb ik van die goedkope plastic bakjes, die samen net niet lekker passen in de la. Ik hoopte eigenlijk op iets charmanters voor mijn mooie nieuwe bestek, maar ben helemaal niet thuis in dat soort dingen. Bestaat zo'n lavulling ook kant-en-klaar? En waar vind ik dat soort dingen dan? Blokker? Of moet ik dan naar Ikea?
Overigens zet ik inderdaad op aanraden van de gebruiksaanwijzing de messen met het handvat naar beneden bij elkaar in het korfje in de vaatwasser, contact met ander metaal schijnt echt je messen eerder lelijker te maken (omdat het snijdeel van ander metaal gemaakt is dan de rest).
Engeltje

+ Brunette +

+ Brunette +

10-06-2012 om 16:28

Bestekbak die precies in je la past

Volgens mij hebben ze bij o.a. bij Ikea een soort modulesysteem waar je bakjes aan elkaar kunt klikken en zo een puzzel kunt maken die precies in jouw la past.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2012 om 21:02

Bij een leverancier van jouw keuken?

Ik ben er ook niet in thuis hoor, maar wij hebben bij onze keuken een pasklare bestekinhoud gekregen. Niet uit de winkel dus maar van de 'fabriek'. Je kunt altijd vragen toch?

wilma

wilma

11-06-2012 om 06:22

Je kunt zo'n bak ook op maat knippen

Engeltje, toen in onze keuken na een jaar of 8 de bestekbak kapot ging (de messen prikten een groot gat achterin de plastic bak) heb ik de maten opgenomen en een iets grotere bak bij Blokker of Ikea gekocht. Een stuk eraf geknipt (aan 2 kanten) waardoor hij vast in de lade zat. Klaar!

Vic

Vic

11-06-2012 om 08:42

Tja

Als je dan zo'n prachtig mooi (duur) nieuw bestek hebt vind ik niet dat je die in een verknipte blokkerdoos kunt leggen. Zoiets verdient een mooie houten handgemaakte bestekbak.

wilma

wilma

11-06-2012 om 11:03

Vic

Tja, als je genoeg ruimte hebt kun je je bestek opruimen in een handgemaakte houten bestekbak. Afsluitbaar dan waarschijnlijk, anders blijf je aan het schoonmaken, dan valt er van alles in aan stof e.d.
Maar als je de ruimte niet hebt en je wil je bestek netjes uit het zicht wegruimen - ik heb ook verschillende bestekken, maar dat wat ik het meest gebruik ligt of in de verknipte bak in de la of prachtig mooi in het zicht op tafel als je eet, want daar heb je het tenslotte voor gekocht.

Vic

Vic

11-06-2012 om 11:21

Wilma

Ik bedoel gewoon zo'n bak die je in de lade legt, maar dan van hout. Overigens had er ook een smiley achter gemogen, maar dat leek me wel duidelijk
Mijn 'mooi' bestek zit in een grote lunchtrommel van Tupperware. Die staat in de kast onder het doosje met de gebaksvorkjes die mijn oma als huwelijkscadeau heeft gekregen. Beide worden zelden gebruikt

Ikea

handige en leuke besteklades, vaak ook prima aan te passen aan de grootte van je la

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/kitchen/20625/

Merel

Merel

11-06-2012 om 19:32

Je keukenmerk

Je kan vaak bij de keukenleverancier goede passende bakken kopen. Ik woonde in een huis waar al een keller keuken in zat. Een telefoontje naar Keller leerde me dat ze daar dus precies passende mooie bakken (wel van plastic) hadden voor de keukenla. Voor (toen) maar € 12,50. Misschien iets duurder dan Ikea, maar het paste wel precies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.