Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe bereik je het cjib?

Kreeg net e-mailtje van postverzameleden buren dat er post voor me is van het centraal justitieel incassobureau.
Hoe kun je grapjassen in vredesnaam electronisch bereiken?
Ik woon op een plaats waar ik wel gebeld kan worden, maar niet kan bellen naar het buitenland. En faxen lukt ook niet. Internet is heel lage kwaliteit. Een forum of e-mail lukt nog wel, maar een krant lukt tegenwoordig al niet meer vanwege al de foto's.
En als ik een brief stuur dan doet ie er een aantal maanden over om aan te komen. Als ie aankomt...

Kon met moeite hun site bereiken, maar er staat nergens een e-mailadres of zo. Wel dat je hun adresgegevens op je Facebook kunt zetten, maar wat heb je daar nou aan als je ze niet bereiken kunt???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Margriet*

Margriet*

25-11-2011 om 10:25

Scannen

Kun je niet je buren vragen om de brief te scannen en per mail te sturen aan je, zodat je weet waar het over gaat?
Daarna zou ik je buren vragen dit voor je af te handelen, ik zie ook geen mailadres oid. Als je buren de situatie uitleggen telefonische is er vast begrip (hoop je maar weet je nooit zeker bij het CJI.

Jacquel

Jacquel

25-11-2011 om 10:46

Formulier op de website

Even gegoogled oop cjib mailadres en kwam toen terecht op een pagina voor buitenlanders. Die kunnen reageren via een formulier. Zie http://www.cjib.nl/International/English/index.aspx?action=0.

Jacquel

marie

marie

25-11-2011 om 11:12

Heeft geen mailadres?

Hoi
Al Googlend kwam ik deze anti-CJIB site tegen en zij beweren dat het CJIB geen mailadres heeft?
http://www.cjib.50megs.com/
Ik denk dat het toch het beste is als je de buren vraagt om de post te openen en het verder door hun af te laten handelen.
Succes

+ Brunette +

+ Brunette +

25-11-2011 om 11:29

Dirksmama

Marie, het CJIB zal best weleens een steek laten vallen, zoals elk bedrijf of overheidskantoor, maar deze website is gemaakt door iemand die er zelf een potje van heeft gemaakt. De link van Jacquel lijkt me de beste optie. Als je geen bevestigingsmail krijgt, kun je het inderdaad op de manier van Margriet kunnen proberen.

Ik vermoed dat het CJIB niet zo van e-mail houdt omdat het een te "snel" medium is, ze zouden dan waarschijnlijk tonnen zinloze hatemail ontvangen en ontzettend veel tijd kwijt zou zijn aan het beantwoorden ervan, terwijl bij bellen of faxen de allereerste woede en frustratie een beetje kan bekoelen. Vandaar dat er voor buitenlanders wel een weggemoffelde optie voor mail is omdat ze bij het CJIB natuurlijk ook wel weten dat er bepaalde landen zijn met de problemen die dirksmama schetst, Suriname is er één van.

Jacquel

Jacquel

25-11-2011 om 11:32

Voor de duidelijkheid: reageren kan via een webformulier

Het CJIB mag dan geen mailadres hebben, het gaat Dirksmama om electronisch contact. Dat kan ook via een formulier op de website. Het lijkt me dat als het CJIB wordt duidelijk gemaakt dat telefoneren of snailmail niet mogelijk zijn, ze heus wel een contact mailadres beschikbaar maken.

dirksmama

dirksmama

25-11-2011 om 15:24 Topicstarter

Zie geen formulier

Alleen maar een uitleg over verkeersboetes, als ik op die link klik.

En als ik google op hun mailadres zie ik dit:

Adres Centraal Justitieel Incassobureau (CJI | Rijksoverheid.nl
www.rijksoverheid.nl
Postbus 1794 8901 CB Leeuwarden Tel: (058) 215 95 55 (algemeen) Openingstijde...n: maandag tot en met vrijdag van 8.15-17.15 uur Fax: (058) 215 60 38 E-mail: contact opnemen via e-mail is niet mogelijk

Schiet lekker op, maar goed ik kan die Engelse pagina gelukkig wel delen via Hyves, Twitter en Facebook...

dirksmama

dirksmama

25-11-2011 om 15:28 Topicstarter

Enige formulier dat opkomt

is een formulier om de tekst naar iemand door te sturen. Dat gaat dus niet werken.

Leest niemand van CJIB dan OO???

Dirksmama

Kweeniet hoe privacygevoelig het is wat je wilt communiceren, maar kunnen je buren of een aardige OOL-er niet als intermediair fungeren? Jij mailt een bestandje, zij sturen het namens jou door per ouderwetse post.

Belachelijk omslachtig natuurlijk, maar ja, zoals een oud gronings spreekwoord zegt 'als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.'

Jacquel

Jacquel

25-11-2011 om 16:07

Even naar beneden scrollen

Vreemd, ik krijg met die link wel de pagina met het formulier. Maar eerst komt er inderdaad een uitleg over de soorten boete. Je moet naar beneden scrollen en dan komt het formulier tevoorschijn.

Jacquel

Jacquel

25-11-2011 om 16:10

Oeps, formulier verkeerd begrepen

Het is inderdaad bedoeld om naar iemand anders te sturen. Ik ging er helemaal van uit dat het naar de beheerder van de website ging. Sorry. Maar dan lijkt het inderdaad niet mogelijk om electronisch contact te leggen.

Kim Groothof

Kim Groothof

02-12-2011 om 14:16

Terug sturen

http://www.cjib.nl/Contact/Veelgestelde_vragen/foutief-bezorgde-post.aspx
Postzegel is niet nodig.. haha of dat vanuit het buitenland ook zo is..?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.