Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pddnosmam

pddnosmam

21-06-2012 om 22:07

Hoe bedank ik de mensen op school i.v.m. zorgenkind

Zoon gaat bijna van school. Hij is 12 en heeft adhd en pdd-nos. Hij gaat van een gewone reguliere basisschool naar een reguliere scholengemeenschap. De school heeft al die jaren ongelofelijk veel tijd en energie gestoken in ons mannetje. Het is best af en toe heel erg moeilijk geweest voor ons, onze zoon, de leerkrachten en klasgenootjes. Maar we sluiten het allemaal heel positief af. Ook de overdracht naar zijn nieuwe school is goed geregeld!
Ik wil heel graag een bedankje geven aan de school. Met name voor de Ib-er, de directie en de juffen nu. Maar ik heb geen idee wat ik moet doen? Een doosje chocola per persoon vind ik wat te simpel (dat zou ik wel geven bij mijn andere kind). Wie heeft er nog een goed idee??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

22-06-2012 om 07:31

Inderdaad, een mooie fruitmand is op zijn plaats!

Karmijn

Karmijn

22-06-2012 om 08:57

Zou een boekenbon (of een boek, maar dan moet je net iets weten) leuk zijn? Ik vind het boek 'alle honden hebben adhd' geweldig om adhd uit te leggen aan kinderen. Eigenlijk zou dat boek in schoolbibliotheken moeten staan. En ik vind dat iedere leerkracht 'Het explosieve kind' gelezen zou moeten hebben. Van mij mag dat in het curriculum van de pabo.
Nou ja, misschien is het wel een beetje belerend. Maar met een boekenbon kunnen ze zelf kiezen wat ze kopen.

Hier

Toen middelste zijn speciale school na 2½ jaar verliet, heb ik een grote bos bloemen laten bezorgen, met een brief erbij waarin ik mijn dank en waardering uitsprak. Niet alleen "bedankt", maar ook uitgelegd wát ik zo gewaardeerd heb. Er werd enthousiast op gereageerd, kreeg de indruk dat men het echt een prettig gebaar vond. Fruitmand vind ik ook een prima idee, misschien nog beter.

Ik vind een

kaart waarin je schrijft waarom je zoveel waardering hebt altijd erg mooi om te lezen. Dat doet je goed

Iets om te bewaren is ook altijd fijn,bv een boek, dan denk ik toch regelmatig aan die kinderen terug als ik t boek of zo pak waarin de kaft dan de naam staat.

Zoon zelf

hoi,
ik heb zoon zelf een kaart laten schrijven voor een juf die Echt dat verschil gemaakt had. In zijn eigen woorden.

Ze was er heel blij mee, hij ging zelfs mee naar de boot!

koentje

koentje

22-06-2012 om 14:35

Een kaart

en een specifieke omschrijving voor wat je precies dankbaar bent is sowieso erg waardevol!

pddnosmam

pddnosmam

22-06-2012 om 16:52

Leuk!

Leuk idee die fruitmand, misschien doe ik dat wel. Punt is alleen dat er ook veel part-timers zijn die dan niks meer aan die mand hebben. En dat het bijna vakantie is......daarom kunnen bloemen ook niet.
Is een mooi tijdschrift(enpakketje) in een cellofaantje met een leuke kaart een idee? In ieder geval voor de Ib-er en zijn juffen nu? Maar wat geef je een man voor tijdschrift??
Lastig hoor. Die kaart komt er sowieso voor ieder afzonderlijk met inderdaad een tekst uit ons hart waarom die persoon voor zoon en ons zoveel betekend heeft. Maar wat geef ik bij de kaart.....nog maar even verder denken. Als iemand nog iets weet?
Anders doe ik misschien toch wel de fruitmand en dan zet ik hem gewoon aan het begin van de laatste week neer.

Doe die fruitmand nou maar

Die fruitmand is gewoon een briljant idee. Dat blijft wel een paar dagen tot een week goed (leg het even uit aan de groenteboer, dat-ie er niet alleen maar zacht fruit in doet), is lekker voor man en vrouw, is aanvaardbaar voor de lijners en gezondheidstypes, en gaat op, zodat er niet gedacht hoeft te worden over wie het nou mee naar huis mag nemen/moet bewaren.
Het toont ook nog eens leuk, een mooi opgemaakte mand (leuker dan tijdschriften)

Dat dan samen met een mooie dubbele kaart met een hartverwarmende boodschap van jezelf en zoon - die kaart kan mooi in het archief van de IBér of op het prikbord.

Daar is gewoon iedereen blij mee. En het is nog snel uitvoerbaar ook. Kortom: doen.

Groeten,

Temet

Yep

Gewoon doen, idd ah begin ltste week. En iedereen die nog maar even op school is, pikt gewoon een appeltje uit die mand mee naar huis. Ik zou het idd gewoon doen, het ziet er feestelijk uit, tis lekker, en het gaat op dus ze zitten niet met 14 Libelles en Esta's die ze ook nog moeten gaan uitruilen

Nancy

Nancy

23-06-2012 om 21:40

Ik ga het ook doen!

Wat een goed idee! Ook de basisschool van mijn dochters heeft meer dan goed gezorgd voor hen. Ze hebben gezien dat mijn ene dochter lichamelijk ziek is en meegeholpen om haar op een school voor langdurig zieke kinderen te krijgen, cl 3. Dochter 2 had leerproblemen als gevolg van een neurologische problematiek, ook voor haar is alles gedaan door rt,ib zelfs de directeur en leerkrachten. Niets dan lof voor deze geweldige school. Ik was de hele week al aan het nadenken over wat te doen maar dit is een prima idee, bedankt!

Bedankbrief

Ik heb de oude school van dochter heel blij gemaakt met een welgemeende en uitvoerige bedankbrief waarin ik precies heb omschreven hoe blij ik was met de zorg en aandacht die zij aan dochter hebben verleend.
Ze hebben het heel erg gewaardeerd en het is het hele team doorgestuurd (ik had het eigenlijk alleen aan de directeur gestuurd). Ze is nu 5 jaar van school en sommige leerkrachten weten het nog steeds!
n@nny

Nancy

Nancy

24-06-2012 om 23:27

Het worden toch bloemen

Ik heb een hele tijd nagedacht maar bosjes bloemen vind ik toch nog persoonlijker want dan kan ik die gericht aan de leerkrachten geven bovendien kan er dan voor eenieder een persoonlijke boodschap bij....de fruitmand blijf ik een goed idee vinden maar dit is de laatste niet eens meer volledige schoolweek, vandaar....

Rafelkap

Rafelkap

25-06-2012 om 08:41

Ansichtkaart

Ik moet ook nog wat verzinnen maar ben niet onverdeeld blij met alle inzet, al ligt dat niet aan individuen.
Maar ik heb in ieder geval een ansichtkaart van mijn zoontje laten maken met een persoonlijk bedank erop, het lijkt me leuk een foto als aandenken voor de juffen, therapeuten en chauffeurs (en dat zijn er nogal wat).

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-06-2012 om 21:38

Nancy

"de fruitmand blijf ik een goed idee vinden maar dit is de laatste niet eens meer volledige schoolweek, vandaar...."

Als de leerkrachten dan gelijk op vakantie gaan hebben zo ook niks aan die bloemen, zou ook zonde zijn.

Kijk eens hier

Ik ben nu zelf ook weer op zoek, en kwam dit tegen. Snap niet hoe het zo goedkoop kan zijn, gewone fruitmanden zijn onder de 15 niet te krijgen, en dit is biologisch, je krijgt behoorlijk wat (4! kilo fruit) en het kost maar 12,50....ik zie iets over het hoofd hoor. Maar mocht dat niet zo zijn, dan vind ik dit een heel leuk idee. Ik ga het bestellen.

http://www.fruitenfris.nl/net-book.php?op=product_list&pid_min=0&catgroup=26&category=82&manufacturer=&pid_shopname=Fruit%20en%20Fris

Rafelkap

Rafelkap

26-06-2012 om 17:30

Anneque

Ja, er komen nog verzendkosten (6 euro) bij
Maar het ziet er lekker uit!

Rafelkap

Ja, die had ik wel gezien, maar niet meegeteld, omdat je die overál moet betalen
Maar ziet er idd lekker uit hè, veel beter dan veel opgemaakte fruitmanden die ik zo tegenkom. Ga t morgen bestellen, leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.