Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sanne01

Sanne01

18-04-2011 om 17:15

High tea...hartig

Hoi hoi, mijn zoon is bijna jarig en ik wil dan een soort vab high tea geven, maar gebak krijgen ze al bij binnenkomst dus ben op zoek naar de hartige dingen die ik op tafel kan zetten, de sandwiches enz..Wie heeft er lekker tips voor me!
Bedankt alvast!
Groetjes Sanne..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Blt

backon, lettuce and tomato.. 3 laagjes met eventueel wat mayo. Hmm..

Mmm high tea!

Ik ben dol op high tea, ik geef er regelmatig eentje. De hartige favorieten van ons zijn sandwiches met zalm, roomkaas en dille en sandwiches met kaas en komkommer. Of wat ik een toppertje vind is een sandwich met gerookte kip en cocktailsaus (zelfgemaakte!)Hartige taart, of taartje is ook heel lekker. Ik heb ook ooit een heerlijke soep geserveerd gekregen bij een high tea. Wat dacht je van een aspergesoep (is het seizoen!) en die serveer je dan met gehakt ei en gesnipperde ham erop. Beetje peterselie of bieslook voor de kleur erop en klaar! Helemaal grappig is als je de soep in kleine theekopjes serveert....
Je kunt ook opgerolde wraps serveren, gesneden en dan met een prikkertje erin. Er kan heel veel als het maar 'fingerfood' is. Je kunt het allemaal van te voren klaar maken, of schalen doen, folie erover, in de koelkast. En op het moment supreme hoef je het alleen nog maar op tafel te zetten.

Dorry

Jessica O

Jessica O

19-04-2011 om 14:34

Bladerdeeg

hapjes maken.
Zaterdag had ik een high tea en daar waren bladerdeeghapjes bij en mini quiche. Heerlijk.
Als het wat jongere kinderen zijn bv knakworstje met bladerdeeg en dat in de oven. Bladerdeeg vullen met kaas en dat afbakken.

Jessica

Ook simpele dingen

niet alle kinderen lusten die lekker hartige dingen van de high tea. Ook simpel eten, zoals een mand met broodjes /stokbrood/ minicroissant zonder boter en beleg en losse groente offruit bv schaaltje komkommer, druiven of schaaltje knakworstjes.

jgd

jgd

21-04-2011 om 11:36

Cocktailsaus zelf maken€

Misschien domme vraag maar hoe maak je zelf cocktailsaus?

Groet

jeanette

fladder

fladder

21-04-2011 om 19:14

Cocktailsaus

Ik heb meerdere recepten, maar het komt ongeveer hierop neer:

3 dl mayonaise
3 lepels tomatenketchup
1 lepel cognac
1 lepel rode port
1 mespunt paprikapoeder
enkele druppels worcestershiresaus
1.5 tot 2 dl slagroom

Alles behalve de slagroom door elkaar roeren. Klop vlak voor serveren de slagroom stijf en spatel er doorheen.

I.p.v. cognac en/of port kan je ook whiskey nemen. Ik liet vroeger wel eens een doorgesneden pepertje (lombok rawit van de toko) trekken in een fles goedkope wodka en gebruikte dat als basis van een sausje.

Ik moet bekennen dat ik de slagroom altijd achterwege laat wegens de calorietjes en de mayo vervang door extra light mayo van Remia of Calvé (slechts 3 of 4% vet). Smaakt net zo lekker.

Vaak vervang ik de mayo ook door magere kwark.

Extraatje: verse, kleingeknipte bieslook erbij. (knippen? Ja, knippen, ooit eens op tv gezien dat dat makkelijker gaat dan snijden!)

Nou, omdat fladder het ook doet

..durf ik hier mijn recept neer te zetten.
Ik maak nl een kinderversie die zo simpel is dat ik hem bijna niet durfde prijs te geven.

Ik roer gewoon yoghurt, mayo en ketchup doorelkaar. Ongeveer 2:1:1.

Met de tips van fladder kan je er dan een volwassenen variant van maken door haar smaakmakers toe te voegen.

Maar dat doe ik nooit omdat het altijd voor de kinderen is als wij knoflooksaus oid hebben.

fladder

fladder

21-04-2011 om 21:56

Rodebeuk

Tip: lepeltje mosterd erdoor Of ragfijn gehakte uitjes

Houden jouw kinderen niet van knof? Ik heb hier een verslaafde rondlopen... Als ik dat knoflookgebruik van hem niet in de hand hou, heeft hij continu een lucht om zich heen alsof de gaskraan openstaat...

En dan de lowfat luiewijvenvariatie: magere kwark met een zakje Duyvis

Fladder

nee, tot nu toe niet. maar ja, 5 en 9 he.

Ennehh.. die saus die ik maak (om het maar ff geen cocktailsaus te noemen gebruik ik om ze heel veel nieuwe groentes te laten eten. Vooral rauwkost natuurlijk. Werkt als een tierelier.

Sanne01

Sanne01

25-04-2011 om 14:37

Bedankt!

Hoi bedankt voor jullie tips! Ga zeker kleine garnalencocktailtjes maken, leuk in van die plastic wijnglaasjes, even in eigeel dopen en peterselie en ziet er super chique uit haha! Jarige job mocht kiezen wat hij wilde en dat is patat met frikandellen dus dat is voor de kids sowieso wel handig als er niks van het buffet lusten!
Ga nog ff zoeken naar meerdere dingetjes! Groetjes Sanne,.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.