Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

High Tea voor 6 kleine dametjes van 6 jaar

Hallo!

Binnenkort wil ik een high tea houden voor 6 meiden van 6 jaar.
Mijn vraag is, hoeveel hapjes zou ik dan moeten rekenen per persoon?
Voor volwassenen wordt vaak 10 stuks p.p. gezegd, maar voor deze leeftijd zou ik het echt niet weten...

En hebben jullie leuke tips voor het soort hapjes? Ik wil zoet en hartig afwisselen en ook niet alleen ongezonde dingen op tafel zetten, maar ook bijv. komkommer/paprika met een dipsausje.

Ik wil graag een tafel neerzetten in de tuin, op het gras, met kussentjes eromheen. Wat denken jullie, maak ik de tafel beter niet te laag, dat ze met hun benen eronder kunnen zitten (en zo wat meer aangeschoven zitten) of maakt dat op deze leeftijd niet meer uit en eten ze netjes genoeg om (op z'n Japans) op kussentjes rondom een hele lage tafel te zitten?

Alvast heel erg bedankt.

Triva

Triva

07-03-2018 om 04:14

pffft

Je verwacht nogal wat. Ik gok dat ze 5 min blijven zitten en het dan al zat zijn en intussen hebben ze vijf hapjes op.

40er

40er

07-03-2018 om 06:45

Als je

Ze bezig wilt houden zou ik ze laten helpen, bv cakejes versieren en dingen klaar zetten. Maar die houden het echt niet zo lang vol om te zitten.

Eerste kinderfeestje voor mijn zoon:ik had van alles bedacht maar uiteindelijk hebben ze gevoetbald in de tuin. Weg inspanning van mij. Maar goed, kind heeft een geweldig feestje gehad. Dus focus alsjeblieft niet teveel op hoe jij het wil, maar geef de dametjes de vrijheid

Tina T.

Tina T.

07-03-2018 om 08:18

Diner

Leuk idee maar houdt er rekening mee dat veel kinderen maar weinig lusten. Ik heb in het verleden wel eens een sjiek diner gemaakt voor 10-jarige en tot mijn verbazing waren er kinderen die bijvoorbeeld geen tomatensoep of kiwi lustten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-03-2018 om 08:42

Dametjes

Ik vind het een leuk idee. Mijn oudste had ook altijd vriendinnetjes met wie je zoiets kon doen. Een taartje versieren zal ook in de smaak vallen. Ik denk dat je aan twee sandwiches (2 boterhammen dus) en een stuk of vier zoete hapjes voldoende hebt. En wat vers fruit, niet te exotisch en zeker geen yoghurtdip. Misschien aardbeien en meloen met chocoladedip?
En daarna wel spelletjes.

Maria

Maria

07-03-2018 om 11:54

Leuk idee

Wat een leuk idee! Klinkt heel gezellig en idyllisch, maar ik denk dat je er toch ook rekening moet mee houden dat een clubje van meisjes van 6 helemaal niet lang aan tafel zullen blijven zitten. Het idee op zich is best wel leuk, maar daarnaast zou je toch ook voor wat animatie moeten zorgen. Als je ze dan toch op zijn Japans aan een lage tafel zet, waarom hen dan geen Japanse versieringen laten maken. Zo kunnen ze zich toch wat bezighouden voor ze aan tafel moeten. Wat de hapjes betreft vind ik het wel goed dat je ook gezonde hapjes voorziet, maar het is en blijft een feestje, dan mag er toch ook wel eens gezondigd worden, niet?

specht

specht

07-03-2018 om 14:30

Tafelkleed

Misschien kun je de kinderen van te voren zelf het tafelkleed laten versieren/maken, met alleen zitten en teaën red je het niet.

Tango

Tango

07-03-2018 om 15:57

Hapjes

Ik zou ze in groepjes de hapjes laten maken, dus een groepje cakejes laten versieren, sandwiches maken en bijvoorbeeld fruit laten snijden. Paprika o.i.d. zou ik niet doen. Vind ik niet lekker bij thee en lusten kinderen waarschijnlijk ook vaak niet. Verder lusten kinderen van die leeftijd mogelijk ook geen thee dus ik zou ook een kan limonade of zo doen.
Dan samen de tafel feestelijk dekken. Hapjes op de schalen doen en lekker eten en drinken.
In de tuin vind ik overigens ook een heel optimistisch idee. Je schrijft binnenkort, maar dan is het daar w.s. nog veel te koud voor. Ik zou overigens een tafel doen op een harde ondergrond. Op het gras gaat het wiebelen, is niet handig met drinken e.d. op tafel. Met kussens e.d. op de grond kan ook maar dan moet het echt wel warm zijn buiten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-03-2018 om 18:40

Leuk

Ik vind het wel een leuk idee, moet wel bij de dames passen natuurlijk.

Misschien nog een idee om de kinderen zich bij aanvang te laten verkleden tot echte dames. Met hoeden, tasjes en kralenkettingen. Een mooie theepot en sjiek serviesje erbij ( kringloop), lijkt me hartstikke grappig!

Barbara

Barbara

07-03-2018 om 20:10

dochter 8 jaar

ik heb het ooit gedaan voor 7 achtjarigen. En ik onderschrijf de tips hier. Laat ze zelf het eten maken, tafel dekken, servetten vouwen, kaartjes schrijven bij het eten, o nee, ze zijn zes, laat je dat weg.
Achtjarigen bleven ook niet lang aan tafel, zesjarigen nog korter.
Het verkleden vind ik een geweldig idee. Lippenstift is ook leuk voor de foto's.

Na het eten zorg je dat ze ergens anders gaan spelen en als iedereen weg is ruim je de kliederboel op. Veel plezier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.