Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien

Pien

13-01-2016 om 20:30

High tea: hoeveel maken?

Komend weekend houden wij thuis een high tea voor onze familie.
Er komen naar verwachting 11 volwassenen en 9 kinderen (3-9 jaar).

We zitten een beetje met het aantal sandwiches, zoetigheden enz dat we gaan maken en kopen.

Sowieso is er voor iedereen een mini tompouce met opdruk (we zijn jarig).

En verder willen we maken:
Verschillende soorten sandwiches
Scones met cream
Petit fours
Nog iets anders zoetigs

Als iemand ons kan helpen met de hoeveelheden, graag! De high tea is om 15u 's middags, mensen hebben waarschijnlijk wel geluncht en gaan rond etenstijd weer naar huis.

Bedankt,
Pien

Vesper Lynd

Vesper Lynd

13-01-2016 om 20:40

Lunch

Mijn dochter heeft high tea gemaakt voor haar verjaardag, als lunch. We hadden toen vier sandwiches/scones/muffins per persoon, plus nog koekjes en fruitsalade. Het was allemaal ruim voldoende, maar het waren allemaal meisjes.

40er

40er

13-01-2016 om 22:02

aantal

Elk ding voor iedereen rekenen. Tenminste, zo heb ik het vorig jaar gedaan. Liefst nog iets meer.
Eventueel een doosje bonbons of merci erbij. Of lepelgebak, bv schwarswalder kirsch. Blokjes chocolade cake, slagroom, kersen (vlaaivulling), weer cake, room en kersen. Makkelijk te serveren in een doorzichtig plastic bekertje.

Of plakjes bladerdeeg in 4en snijden, er een mini knakworst in, dichtvouwen en dan bakken.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Nur

Nur

13-01-2016 om 23:42

Ruime hoeveelheid

Als je van die kleine sandwiches maakt (dus twee boterhammen op elkaar en dan in vieren gesneden) dan zou ik rekenen op ongeveer 6 van die kleine sandwiches per persoon. Ik zou in elk geval vier verschillende soorten maken.
Daarnaast kan je bijvoorbeeld scones maken met clotted cream. Ik zou daar rekenen op ongeveer 1 per persoon maar wel zorgen dat er meer zijn voor de liefhebbers. Ik zou er zo'n 25 maken.
Daarnaast kan je macarons, cupcakes, koekjes, brownies en dergelijke maken/kopen.
En dan misschien nog iets hartigs voor de niet zoet liefhebbers.
Sowieso genoeg dat iedereen er 1 van elk soort kan nemen en dan nog wat extra.
Ik zou rekenen op 5-6 kleine sandwiches per persoon en dan nog 4-5 zoete dingen per persoon dus in totaal 10 dingen per persoon. (het zijn natuurlijk maar kleine items)
Geeft niks als je met van alles blijft zitten. Dan geef je het mee aan de feestgangers of maak je het de volgende dag op.
Voor de zekerheid zou ik nog wat extra koekjes en chocolade inslaan die ik op tafel zet als blijkt dat er niet genoeg is.
Nu heb ik wel familie/vrienden die graag eten dus ik koop altijd ruim in.

High tea en tijdstip.

Als ik uitgenodigd wordt voor een high tea dan heb ik geen lunch op.
Het is weekend, dus een laat ontbijt en dan naar jou voor de brunch en voor 's avonds staat er thuis een pannetje soep klaar.
De hoeveelheden van Nur komen aardig in de richting. 10-12 items p.p
Mini quiche kan ook nog in het rijtje.

restjesstrategie

Ik heb geen ervaring met High Teas, maar als ik eten voor grotere gezelschappen moet maken denk ik ook altijd na over het gebruik van restjes. Ik zou dus dingen die je moeilijk kunt bewaren (sandwiches, die gaan er niet op vooruit) een tikje krap plannen, en dingen die je beter kunt bewaren (zoals scones - maar dan zonder de room en jam erop) wat ruimer. Als er dan wat overblijft is de kans groter dat dat de volgende dag ook nog lekker is.

Ik zou trouwens inderdaad niet alleen zoetigheid doen.

Groeten,

Temet

Bewaren

Ik zou voor de volwassenen wel van elk ding wat maken, zo'n 8-10 hapjes? voor de jongere kinderen niet. De oudere kinderen wel,die eten vaak meer dan je verwacht haha.
Wat extra soesjes en koekjes in huis voor evt na-vulling.
Ik zou ook wat meer verschillende hartige dingen doen,die gaan hier altijd hard.
Dingen om achter de hand te hebben,die je ook kunt bewaren.
Cake of brownie
Chocolaatjes
Een kant en klaar quiche
Wraps
Mini pizzaatjes in de vriezer.
Kleine satespiesjes

Pien

Pien

14-01-2016 om 20:26

Bedankt!

Bedankt voor alle reacties, hier kunnen we echt wat mee!
Ik laat het straks aan mijn man lezen, die mag morgen alle boodschappen doen en is al bezig met recepten.
Inderdaad waren we van plan om zowel hartige als zoete hapjes te maken.

Leuk hoor, samen 80 worden

Larissa

Larissa

15-01-2016 om 18:51

kan ik aanschuiven?

Ben dol op high tea. Maar ik zou zelf nooit sateh of pizza's serveren. Ik houd wel van iets klassieker. Worteltjestaart kan trouwens ook prima. En eigen baksels zijn wmb áltijd lekkerder (behalve dan mijn misbaksel van vorige week, cake wilde maar niet rijzen. Nu nieuwe poging voor sinaasappelcake, vol spanning houd ik het ruitje van de oven in de gaten. Ik geloof...ik geloof dat ie nu iets hoger is dan 5 minuten geleden)

Pien

Pien

15-01-2016 om 21:40

Wat we gaan maken

- 5 verschillende soorten sandwiches (eier, komkommer, ham, zalm, rookvlees)
- mini pizzaatjes

- brownies
- scones met cream en jam
- nog wat sandwiches voor de kinderen met hagelslag en chocopasta (haha, idee van man, vond het wel slim)
- mini tompoucejes
- soesjes met en zonder chocolade
- petit fours

Het wordt vast leuk en lekker.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.

larissa

Mijn favoriet is t ook niet, maar de kinderen zijn er dol op dus daarom zitten ze er dan bij
Geef mij maar de scones haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.