Huis, Tuin en Keuken
Stampertjebloempje
15-11-2024 om 00:00
Het wc-rolletje enzo
Kennen jullie dat? Het wc-rolletje is leeg, maar je huisgenoten/gezinsleden kunnen de weg naar het pedaalemmertje of andere prullenbak "niet vinden". Het blijft leeg hangen aan de houder of wordt in het fonteintje of op de grond gegooid.
Over spullen op de trap wordt vakkundig heen gelopen, ze breken nog liever wat dan dat ze iets zullen opruimen. De afwas staat te roepen om afgedroogd te worden, maar wordt door de anderen niet gehoord.
En wat zijn dan de redenen?
Vergeten, geen tijd, waarom moet ik dat doen?
Herkenbaar? Deel hier je "ervaringen". Gaan we lekker in dit topic even afgeven op onze partners en/of kinderen 🤣
Annaniem2023
15-11-2024 om 00:25
Ligt ook aan jezelf. Als jij het daarna toch wel opruimt zullen ze het nooit uit zichzelf doen hoeveel je ook zucht en steunt.
Moree
15-11-2024 om 03:13
Haha, grappig
Geen kinderen maar man heeft hier ‘t handje om lege wc-rolletje in een toilet decoratie te zetten. Daar moet ik dan wel weer om lachen.
Evaluna
15-11-2024 om 06:18
De vuilnis!
Ik heb ze laatst uitgeroepen tot kampioen stapelen, het kwartje viel wel.
Ben zelf ook ijverig gaan stapelen 😁
yasmijn27
15-11-2024 om 17:01
Eerlijk gezegd ben ik zelf net zo erg op dat gebied.
Mijn enige ergernis is dat schoenen op een bepaalde plek in de gang worden gedeponeerd waar ik mijn nek over breek. Dat heb ik al een miljoen keer gezegd, op de voor mij juiste plek gezet en bij mooi weer zelfs een keer buiten gekiept. En het is nog steeds zo.
Magnoliatakje
15-11-2024 om 17:16
yasmijn27 schreef op 15-11-2024 om 17:01:
Eerlijk gezegd ben ik zelf net zo erg op dat gebied.
Mijn enige ergernis is dat schoenen op een bepaalde plek in de gang worden gedeponeerd waar ik mijn nek over breek. Dat heb ik al een miljoen keer gezegd, op de voor mij juiste plek gezet en bij mooi weer zelfs een keer buiten gekiept. En het is nog steeds zo.
Is het een kleiner kind of een puber/volwassene? Indien de laatste 2, buiten kiepen in de regen. Eest wel luid en duidelijk verkondigen, meerdere malen, ook via de app. En vanaf wanneer je dat gaat doen. Dan moeten ze maar op de blaren zitten.
AlisonH
15-11-2024 om 17:46
Geen last van gelukkig. Bij mij thuis is iedereen netjes. Op het absurde af, ik denk dat iemand die dit wat minder heeft er knettergek van zou worden.
1968
15-11-2024 om 18:26
Hier hebben ze ook zo'n periode gehad maar het toch vriendelijk blijven vragen heeft toch vruchten afgeworpen. Schoenen en jassen ruimen ze al sinds basisschool leeftijd op. Doen ze het niet, dan ruim ik het wel direct op want ik erger me aan rommeltjes. En inmiddels mijn kinderen dus ook. Zoon woont nog thuis en is soms netter dan ik, wie had dat gedacht
MelaS
15-11-2024 om 20:09
Ah! Hier een huisgenoot die bij binnenkomst door de hal lángs de kapstok loopt om (via de keuken) de jas op een eetkamerstoel in de woonkamer te deponeren. Beide huisgenoten vinden de badkamervloer de perfecte plek voor lege shampooflessen. En uiteraard zijn spullen op de trap al op hun plaats; geen enkele reden om die mee te nemen naar boven.
Dit ligt natuurlijk volledig aan mij. Ik ben enorm obsessief-compulsief, zozeer dat mijn huisgenoten luidkeels komen klagen als ze iets niet kunnen vinden, want het ligt toch altijd op die plek???
Nee, ik heb jouw fietssleutel / aansteker / bankpas / favoriete onderbroek niet opgeruimd, ik zou niet durven. Probeer het zelf eens te zoeken. Als je het niet kunt vinden hebben de geelgroene huiskabouters het waarschijnlijk verstopt.
Valeria
15-11-2024 om 21:08
MelaS schreef op 15-11-2024 om 20:09:
Dit ligt natuurlijk volledig aan mij. Ik ben enorm obsessief-compulsief, zozeer dat mijn huisgenoten luidkeels komen klagen als ze iets niet kunnen vinden, want het ligt toch altijd op die plek???
Nee, ik heb jouw fietssleutel / aansteker / bankpas / favoriete onderbroek niet opgeruimd, ik zou niet durven. Probeer het zelf eens te zoeken. Als je het niet kunt vinden hebben de geelgroene huiskabouters het waarschijnlijk verstopt.
Zoek eens op Mom I Can't Find The Milk.
ALs ze hier iets kwijt zijn, ligt het ook altijd waar je zou verwachten dat het ligt. Alleen ze zien het om onverklaarbare redenen niet.
Mijn zoon kwam me het filmpje laten zien; hij vond de ervaring dus herkenbaar
yasmijn27
15-11-2024 om 23:09
Magnoliatakje schreef op 15-11-2024 om 17:16:
[..]
Is het een kleiner kind of een puber/volwassene? Indien de laatste 2, buiten kiepen in de regen. Eest wel luid en duidelijk verkondigen, meerdere malen, ook via de app. En vanaf wanneer je dat gaat doen. Dan moeten ze maar op de blaren zitten.
Ja, maar dan ligt daarna waarschijnlijk mijn haakwerk ernaast. Dat is de ergernis van mijn huisgenoten, dat ligt hun altijd in de weg😁