Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ad Hombre

Ad Hombre

27-10-2016 om 14:18

Het monster van Leersum

N.a.v. de villadiscussie vond ik dit aardige artikel over een buurman (in een koophuis) die het zo bont heeft gemaakt dat hij een dwangsom van drie ton kreeg opgelegd van de rechter, te betalen als hij nog een keer in de tuin van de buren zou komen:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/hoogste-dwangsom-ooit-in-burenruzie-voor-monster-van-leersum~a4403158/

En wat deed hij vervolgens? Juist...

Er staat niet bij of het om een villawijk gaat.

zie

Hier een artikel met een foto van de woning. Een jaren 20 huis in de bossen van Leersum: niet direct een achterbuurt dus...

http://vl-nieuws.nl/waarom-kan-niemand-onze-buurman-stoppen-het-monster-van-leersum/

Egel

Egel

27-10-2016 om 14:32

haha, villawijk?

Haha Ad Hombre, of het wel of niet om een villawijk gaat? Jij weer...

Leersum ligt heel mooi op de Utrechtse Heuvelrug en aan de foto in de Volkskrant van vanmorgen te zien typisch een van de (vele) fijne Leersumse huizen. Min of meer in het bos, flinke tuin erbij, bijgebouw.
Ik ben ook wel eens in zo'n soort huis geweest in Leersum, misschien deze wel (het was bijna 25 jaar geleden).

Of het precies een villawijk te noemen is weet ik niet (hier en daar een vrijstaand huis met tuin in een bos), maar neem maar van mij aan dat het veel kost om daar huis met grond te kopen.

Interessant artikel. Ik ken nog zo'n geval trouwens, van mensen in een huis in Bilthoven (niet de echte villawijk daar maar het huis is voor mij niet te betalen in ieder geval), die ook min of meer zulke buren hebben. Die ook buiten de camera aangevallen is, er is inmiddels ook een veroordeling, de raarste dingen gebeuren. Het is echt vreselijk. Wat een stress telkens.

Mijntje

Mijntje

27-10-2016 om 17:52

gelezen

en daar is onze buurman niets bij, he Egel ?

Ad Hombre

Ad Hombre

27-10-2016 om 18:10

Dwangsom

De eerste dwangsom was 10.000 per incident en blijkbaar was hij daar al niet van onder de indruk. De rechter zal de hoogte wel hebben aangepast an zijn draagkracht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.