Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

klon

klon

07-04-2011 om 10:15

Het is niet do maar ... (duits)

Wie kan me zeggen wat "daar" in het Duits is? Momenteel zijn we aan het verbouwen en vandaag zijn een paar mannen aan het werk die Duits spreken. Ik moest ze iets aanwijzen en wilde "daar is het" zeggen maar ik kwam niet verder dan "Do ist es". Dat ken ik van de vezetsdaad van Ge en Arie Temmes van Koot en Bie ("Do ist der Bahnhof") maar dat is niet goed. Wat is het wel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

07-04-2011 om 10:18

Dort

dacht ik

ilsepilse

ilsepilse

07-04-2011 om 10:26

Is het niet

da...?
(sorry was altijd gezat in Duits,
Frans en Engels OK

Volgorde

Ik koeterwaals altijd maar een weg met onze duitse vrienden, maar klopt je woordvolgorde wel? Moet het niet zijn: Es ist da?
Rodebeuk...hilfe!!

ishtar

ishtar

07-04-2011 om 11:03

Is dort

niet een plaats en da een ding?

Margriet*

Margriet*

07-04-2011 om 11:56

Volgens mij

is het da drüben als je een bepaalde plek bedoeld maar je kunt ook dort of da zeggen. Volgens mij zijn meerdere woorden te gebruiken.

Alles behalve do!

Hahahaha. Wat goed zeg, dat Arie en Gé Temmes je in ieder geval het begin van hulp hebben kunnen geven.

Dort
Da
Da drüben

Allemaal goed!

Do is gewoon helemaal fout.

Maar wel erg leuk (chuckle)

klon

klon

08-04-2011 om 14:34

Bedankt

Bedankt, ik heb het gelukkig goed gezegd, ik heb gezegd: "Dort um die Ecke" Maar ik dacht dat voor ver weg was en da voor dichtbij.
Voor de liefhebbers:


http://www.youtube.com/watch?v=rRtzSuHGlyM Dat is het eerste deel van Do ist der Bahnhof van Koot en Bie, de andere 2 delen ervan vind je ook zo.

Margriet*

Margriet*

08-04-2011 om 20:59

Fijn

Heb ik toch nog wat duits taalgevoel overgehouden aan mijn oma die uit Oostenrijk kwam.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 01:53

Ja, da of dort.

Hangt af van de zin waarin je het gebruikt maar mijn Duits is te slecht om er verdere uitleg over te geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.