Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

-Flupke-

-Flupke-

01-10-2013 om 11:41

het badkamertouwtje...

Ik heb in ons huis op veel plekken (niet alleen in de badkamer dus) van die lichtknopjes die via een touwtje werken zoals je vaak in badkamers ziet. Ik vind ze vreselijk irritant, maar het is een huurhuis en we hebben geen zin om de boel om te leggen en er gewone lichtknopjes van te maken.
Wie heeft er een idee wat handig is om i.p.v. het touwtje te gebruiken; een kettinkje o.i.d. waardoor je die dingen makkelijker schoon kan houden? Je krijgt ze namelijk niet meer schoon en ze blijven smoezelig.

amk

amk

01-10-2013 om 11:52

nieuwe kopen

gewoon nieuwe kopen bij de bouwmarkt kosten weinig.

krin

krin

01-10-2013 om 12:35

Er een kunststofkokertje omheen doen. Trekt lekkerder er is zo afgepoetst.

houten of kunstof kralen eraan rijgen, elke ruimte kan je dan aanpassen op de toepasselijke kleur.

-Flupke-

-Flupke-

01-10-2013 om 16:23

oke!!

dat zijn goeie ideeen.... was ik zelf maar zo inventief. Maar gelukkig: ik heb jullie!

nathalie

nathalie

01-10-2013 om 17:05

Ring

Het touwtje zelf wordt toch niet echt vies, alleen het stuk waar je met je handen telkens aanzit wordt vettig. Hier zit er onderaan het badkamertouwtje een vrij grote stevige plastic ring, daaraan trek je het licht aan en uit. Ring is makkelijk af te lappen en touwtje wordt niet vies.

-Flupke-

-Flupke-

02-10-2013 om 00:06

niet echt vies?

nou en of dat ie echt vies is. Vaak wordt ie boven het uiteinde van het touwtje vastgepakt.

nathalie

nathalie

02-10-2013 om 10:04

Uiteinde

Ja maar als er boven het uiteinde wordt vastgepakt dan komt dat omdat het uiteinde niet goed is afgewerkt. Doordat bij ons die ring eraan hangt (even gemeten, buiten 6 cm en binnen 5 cm doorsnede zonder scherpe randen) heeft echt niemand de neiging om het touwtje zelf vast te gaan pakken, het is veel makkelijker om in 1 beweging 2 vingers in de ring te haken en te trekken. Het touwtje blijft hier echt onaangeraakt want er is totaal geen reden om dat vast te willen pakken.

nathalie

nathalie

02-10-2013 om 10:07

Hoogte

O ik bedenk me dat het touwtje dan niet te laag moet hangen natuurlijk, je gaat niet door je knieën om bij die ring te komen dat werkt niet. Hij hangt hier op 1.70m.

Lucerna

Lucerna

02-10-2013 om 10:08

Of...

Oplossingen combineren: zowel kralen eraan als die ring.

Katniss

Katniss

02-10-2013 om 10:53

Greepje

Ik heb aan de touwtjes een greepje, maar in de praktijk wordt toch altijd het touwtje vastgepakt. Dat is dus wel groezelig. Ik heb de touwtjes wel al ingekort, omdat de katten er anders mee gaan spelen (en dus iedere keer het licht aan is als ik thuis kom uit mijn werk).

nathalie

nathalie

02-10-2013 om 16:04

Greepje deugt niet

Haha Katniss, als er een greepje aanzit en dat wordt niet gebruikt maar het touwtje wordt gepakt, dan deugt het greepje niet. Dat moet makkelijker 'pakken' dan het touwtje anders gaat het niet werken. In ons geval hoef je zelfs niets te pakken maar gewoon 1 of 2 vingers uit te slaan en te trekken.

Wasmachine

Gewoon de touwtjes in een waszak doen en meewassen. Zijn ze weer helemaal schoon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.