Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tinus_p

Tinus_p

18-06-2012 om 08:41

Herman

Een 'Herman'-vraag. Herman groeit hier vrolijk, maar t eerste baksel was nogal zwaar op de maag. Nou zegt 'ons' recept, dat je Herman aangemaakt moet worden tot taart, en dat hij na het mengen vd ingrediënten meteen de oven in moet. maar ik zou denken, juist dan Herman nog een uurtje of wat zou moeten rijzen. Is dat zo en zoja hoe lang?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

18-06-2012 om 09:42

Lijkt me niet

Je mengt die laatste ingrediënten er tenslotte in nadat hij alweer een dag heeft staan rijzen. Aan de andere kant: bij oliebollenbeslag doe je wel eerst alles erin, voor het rijzen, dus proberen kan geen kwaad. Ben wel benieuwd naar het resultaat.
Ik ken Herman niet anders dan als een stevige jongen, kruidkoek-achtig. De laatste keer heb ik er appel door gedaan, dat maakte hem wat lichter van smaak, maar hij bleef robuust van structuur.

Het is een stevige jongen

Ik ken hem ook niet anders dan vrij stevig. Zo luchtig als cake heb ik hem nooit gehad. Maar met noten/appel/sukade/verzinzelfwat is hij best heel eetbaar. Wij laten hem na de laatste toevoeging van ingrediënten dus ook niet meer staan. Eén keer een half uur gewacht na de laatste menging, maar dat maakte niet echt verschil.

En dus...

...volgens de recepten die ik gehad heb in de loop der jaren (de eerste was zo'n dertig jaar geleden), moet je geen taart verwachten, maar inderdaad een soort kruidkoek-achtige.

Margriet*

Margriet*

19-06-2012 om 21:03

Vandaag herman gebakken

Want ik had geen zin in weer een ronde Herman met dus een bak deeg 9 dagen in de keuken. Wij hadden er banaan door gedaan (hij is wel zoet...) en geraspte chocolade. Ik vind het meer een muffin smaak en stevig. Pas at ik een stukje van iemand anders en die was een stuk luchtiger. Maar bij ons kan het ook komen door overjarige bakpoeder....

Herman zonder olie en chocola

Mijn dochter heeft vandaag een Herman gebakken, maar de chocolade was op en ze was de olie vergeten.
Mijn oven is te heet, ik had de oven op 150 graden gezet, terwijl 175 in het recept stond, maar na 50 minuten rook het al een ietsje verbrand...
Resultaat: een te dikke (gelukkig niet verbrande) korst, er bleken wat kruimels te zijn verbrand.
Maar onder die te dikke korst zat een lekker naar kaneel smakende cake, beslist niet zwaar. Dus vergeet al het vet als je een Herman bakt en een luchtig resultaat wilt, maar haal 'm op tijd uit de oven...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.