Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Herinrichting straat 'aanvragen'

Heeft iemand wel eens bij de gemeente een herinrichting van de straat aangevraagd, bv een 30 km zone?

Denk steeds dat als onze straat de parkeerplaatsen niet aan één kant van de weg, maar hier en daar verspringend links en rechts zouden zijn dat de straat er erg van zou opknappen en ook veiliger zou worden.

Ben benieuwd of iemand wel eens met een dergelijk bijlte heeft gehakt. Ik ben nogal groen op dit vlak (in meerdere opzichten )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

22-03-2013 om 09:22

Verspringende parkeervlakken

Met de aanvraag heb ik geen ervaring, maar hier in het dorp een doorgaande weg, waar alle verkeer over moet. Vroeger was het een klinkerweg maar sinds een aantal jaar geasfalteerd en met verspringende parkeervlakken, ook is het nu een 30 km weg. Ik heb nog niemand gehoord die de weg nu veiliger vind. Vooral voor fietsers vind ik m erg onveilig. Als iedereen zich aan de regels houdt zal het echt wel veiliger zijn, maar iemand die geen zin heeft om 30 te rijden rijdt in 1 keer rechtdoor ipv te "slingeren". Dan moet je als fietser niet net bij een versmalling rijden. Vooral voor kinderen vind ik het eng. Het vervelende is dat er overal geparkeerd mag worden. Dus dan staat er op het parkeervlak een auto en aan de andere kant ook, dus weinig ruimte, dus gevaarlijk. Alles buiten parkeervlakken niet parkeren maken is volgens mij wel een optie, maar daar gaan de bewoners vast niet blij mee zijn. Ik weet niet wat er wel zou werken hoor, het blijft moeilijk.
Groetjes

Merel

Merel

22-03-2013 om 12:13

Een kant

Mijn ouders wonen in zo'n verspringende straat, met parkeervakken en bloembakken. Het is er juist onoverzichtelijk geworden vind ik. Uit iedere hoek kan een kind tevoorschijn komen en ook voor spelende kinderen, zij hebben ook geen goed overzicht van de straat zo.
Wij hebben nog heel suf een lange rechte straat met aan een kant parkeren (dus tussen die auto's zouden kinderen tevoorschijn kunnen komen) de andere zijde is een lange rechte stoep, heel overzichtelijk dus. Als autorijder moet je voornamelijk de geparkeerde auto's in de gaten houden. Hier rijden ze niet hard, maar daar zou je eventueel wel verkeersdrempels voor kunnen aanvragen. Geen idee hoe zoiets werkt trouwens, heeft de website van jullie gemeente geen informatie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.