Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

19-04-2013 om 09:29

Hengel-magneetspel (spoed)

Is het te doen om zelf een magneetspel te maken? Ik moet eigenlijk iets met badeendjes hengelen in een bak water, maar zo'n spel kopen is meer dan 20 euro.
Is zoiets dergelijks ook low-budget te doen en heeft iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

19-04-2013 om 09:40

Denk het wel

Ik weet dat er ergens heel goedkoop badeentjes te koop zijn, daar hoorde ik laatst een vriend van dochter over, dat hadden ze voor de lol aan iemand gegeven op een verjaardag (ik geloof een soort buis met wel 15 gekleurde eendjes erin) ik vermoed action of xenos, zo'n soort winkel. Ik zou dus goedkope eentjes kopen, met ijzerdraad een lasso om hun nek maken en dan niet met magneten (moet je weer kopen, en je weet niet of ze sterk genoeg zijn) maar van iets van bamboestokken (bij het tuincentrum) of een stuk pvc buis o.i.d. wat als hengel kan dienen en goedkoop is (vraag bij bouwmarkt) gebruiken. Daar met een touwtje een ijzerdraad een haak aan maken en er kan gehengeld worden.
De eendjes in een teil met water, of zo'n blauwe zandbakschep (lenen) gevuld met water. Of een mini-badje (wij hadden vroeger een minizwembadje, 2 kleine ringen en 1 meter doorsnee. Zoek bij winkels als action en xenos en dingen die je even lenen kan.

Succes!

Rafelkap

Rafelkap

19-04-2013 om 09:57

Merel

oja, ijzerdraad. Dat hebben we wel in huis. Ik heb goudvissen gevonden op internet met een gaatje erin, dat is ook handig (ipv eendjes)

Henriette123

Henriette123

19-04-2013 om 11:14

Magneten

Je kunt ook voor een paar euro magneten kopen, die bevestig je dan aan de eendjes enz.
Aan het uiteinde van de haak knoop je een paperclip vast en klaar.

Rafelkap

Rafelkap

19-04-2013 om 11:39

Oja

andersom kan ook (magneet). Ik moet het maar even goed uitproberen vantevoren. Dank jullie wel voor jullie verhelderende inzichten.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

19-04-2013 om 12:37

Kleerhanger

De haak van een kleerhanger is bij uitstek geschikt voor dit soort dingen.
Rosa van der Zanden

Action

Dochter heeft een eendjes hengelspel van de Action, kan nooit duur zijn geweest, ik denk een euro of 3. Het zijn een stuk of 10 eendjes en 1 of 2 hengeltjes met magneet.
Ik heb het eind vorig jaar gekocht.

Annet

Annet

19-04-2013 om 17:44

Ik heb zo'n spel bij de zeeman zien liggen

Prijs weet ik niet maar is vast niet duur.

Rafelkap

Rafelkap

19-04-2013 om 17:57

Kleerhanger

Aha, een kleerhanger. Dat is ook slim. Ik heb ook misschien nog wat magneetjes in huis. dank!

Schepnet?

Je kan het ook simpeler houden en gewoon een schepnetje kopen. Wel 1 waar er niet 10 inpassen natuurlijk...
Geen gedoe met magneetjes en haakjes en net zo leuk.
groeten albana

Rafelkap

Rafelkap

20-04-2013 om 13:26

Magneet

Het zijn kleine visjes dus dat moet onderhand een theezeefje zijn Ik houd het op paperclips en een magneet (moet die nog wel aan een touwtje zien te lijmen). Ik probeer het nog uit want het is leuk als het niet te makkelijk is, maar ook niet te moeilijk.

Henriette123

Henriette123

20-04-2013 om 19:12

Plakband

Wij hadden magneten bij de AH XL gekocht, en die met plakband aan de hengels (katoenen draden aan een stokje dat je bij de planten zet,)bevestigd. Ik meen 12 voor 1.49 of zoiets. Dit ging prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.