Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bibi63

bibi63

03-10-2012 om 21:31

Hema: btw verhoging

Vandaag een doos met pennen gekocht bij HEMA. Vorige week kostte deze doos 3,00. Vandaag was het 3,10. De btw verhoging dacht ik, maar ik ging even rekenen. Is de simpele (niet correcte) berekening: er 2% bij optellen. Dan kom je op 3,06. Afgerond in mijn ogen 3,05. Maar.... dat is natuurlijk geen correcte berekening, omdat je dan die 2% óók over de al berekende 19% berekend. De correcte berekening is om eerst de 19% van de 3,00 af te halen 3,00/119x100 en dan kom je op 2,52. Dan daarover 21% kom je op op 3,04. De prijs zou dus 3,05 moeten zijn. Worden we nu met z'n allen genaaid? Jullie ook al dergelijke rekensommetjes gemaakt in de winkels?
Gr. Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Chocomel

Van 1,09 naar 1,20....... hmmm, volgens mij proberen ze er gewoon een slaatje uit te slaan.

ishtar

ishtar

03-10-2012 om 22:25

Chocomel?

dat valt toch gewoon onder het lage tarief?

nou je het zegt...... lijkt me ook ja. Waarschijnlijk gewoon een prijsverhoging dan.

Hombre

Hombre

04-10-2012 om 14:59

Natuurlijk word je genaaid

Wat is nou een beter moment om je prijzen te verhogen dan bij een BTW verhoging?

Heb je nooit gehoord wat er gebeurde toen kappers onder het lage tarief gingen vallen? Dacht je dat de prijzen omlaag gingen? De prijzen bleven gelijk en de kappers staken de verlaging in hun zak.

Wat zou jij doen als je ondernemer was?

bibi63

bibi63

04-10-2012 om 15:29

Hombre

Ja dat snap ik, zeker als ik ondernemer zou zijn. Maar dat snapt de overheid toch ook?
Gr. Bibi

Tirza G.

Tirza G.

04-10-2012 om 16:57

Maar daar gaat het toch niet om?

Ondernemers snappen het, de overheid snapt het en wij snappen het ook. Het gaat echter niet op 'snappen', het is geen school Het gaat om geld. Om betalen. Om pingping. En dáár valt dan weer verrekte weinig aan te snappen.

Tirza

Hombre

Hombre

05-10-2012 om 09:45

Bibi

De overheid bepaalt de prijzen niet. Daar zijn ondernemers (meestal - er zijn uitzonderingen) vrij in. De enige die ze kan stoppen is de consument, die kan elders zijn Chocomel gaan kopen. Of het spul helemaal laten staan.

(in theorie dan)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.