Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

10-08-2017 om 20:14

helpling/witte werkster e.d

Zijn er hier mensen met ervaringen met een hulp via een platform als Helpling of Ik zoek een witte werkster? Ik ben op zoek naar iemand, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Heb al wel wat mensen in m'n omgeving gevraagd of zij iemand weten, maar nog geen resultaat. In het verleden wel een paar keer een hulp gehad, wat niet altijd een even groot succes was. Wil het nu graag goed aanpakken en iemand vinden, waar we langere tijd mee verder kunnen.

Kiki

Kiki

10-08-2017 om 20:25

Werkster

Ik werk zelf als werkster, ik kwam vroeger aan mijn adresjes via marktplaats, uiteindelijk ging het mond op mond.
De adresje die ik heb die heb ik al 3 jaar en na de vakantie komt er een vierde bij.
In welke omgeving zoek je?
Wil je wit? Of maakt dat niets uit?

Lelietje

Wij hebben een witte werkster via Home Works. Voordeel is dat je de betalingen aan het bedrijf doet (gewoon per bank, maandelijks). Je regelt verder ook alles via het bedrijf, al kan je als je wilt best rechtstreeks met de werkster afspraken maken als je telefoonnummers uitwisselt. Bij afwezigheid wordt als je dat wilt een vervangster gezocht. In de praktijk vind ik dat zelf alleen maar handig als het om een lange afwezigheid gaat, wat in het verleden wel eens is voorgekomen (de dame in kwestie was langdurig ziek), maar dan is het inderdaad handig.

Een overweging voor mij was destijds ook dat de dames bij het bedrijf in dienst waren en dus degelijk waren verzekerd voor loondoorbetaling bij ziekte etc. Maar dat was jaren geleden, en inmiddels geloof ik dat de mensen bij Home Works mogen kiezen: werken als zelfstandige of als werkneemster. En in dat laatste geval krijgen ze minder per uur (maar dus wel betere waarborgen).