Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maxi

maxi

26-10-2012 om 17:39

Help,cake recept ernstig allergisch meisje

Kennis van mij is op zoek naar een cakerecept voor een ernstig allergisch meisje van 3 jaar.
De gevaarlijkste allergieen zijn:
ei, Soja, histamine, lupinen, pinda, noten, amandel, chocolade.

Ze heeft wel een cupcake recept met banaan of karnemelk, maar dat valt zelfs als cupcake al bijna uit elkaar is haar ervaring en dus niet geschikt als grote cake.

De histamine allergie houdt in dat bv kruiden, kaneel, vanille zorgen voor extra histamine en dus heftig(er) reacties , deze producten mag ze dus ook al niet gebruiken. En niet is in écht niet, want ze krijgt er grote blaren van.

Wie kan er helpen met een recept voor een grote (en toch) stevige cake?
(ja, ze kan cupcakes maken, maar wens van het meisje is een grote minnie mouse taart en aangezien ze al zoveel niet mag, wil moeder proberen aan die wens te voldoen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

26-10-2012 om 17:49

Vegan

kijk eens bij veganistische recepten, daar zitten wel meer avonturen recepten bij.
Misschien weet er iemand op de site van de groene meisjes iets, daar staan heel vaak mensen die dit soort uitdagingen al hebben geprobeerd.

www.groenemeisjes.nl

Marie

Marie

26-10-2012 om 19:22

Basiskookboek bij voedselallergie

Hoi,
Ken je dit kookboek al?
Basiskookboek Bij Voedselallergie En -Intolerantie
http://www.bol.com/nl/p/basiskookboek-bij-voedselallergie-en-intolerantie/1001004006199639/
En wellicht hebben ze hier ook recepten?
http://www.voedselallergie.nl/
succes

nathalie

nathalie

26-10-2012 om 21:17

Cake

hier wordt cake meestal gebakken met meel, suiker, eieren en boter. Het enige wat in jouw lijstje een probleem geeft is het ei.
Mag het meisje geen enkel soort ei? Een vriendinnetje van mijn dochter is ook allergisch voor veel dingen o.a. voor kippenei. Als ze daar iets willen bakken waar ei voor nodig is dan gebruiken ze eendeneieren, die halen ze ergens van een boerderij hier in de buurt. Zou dat niet kunnen?

Henriette123

Henriette123

26-10-2012 om 21:45

Appeltaart in micky

Geen cake recept, maar ik maakte voor ons kind met oa een eiallergie, altijd een appeltaart met dichte wat dikke bovenkant in een antiaanbak mickymouse vorm.
Je moet wel goed opletten dat de appeltaart goed gevuld is, maar dan kan je hem omkeren, en heb je een mickymousevorm taart.

maxi

maxi

26-10-2012 om 22:36

Top

dat is mooi, al reacties
tip veganistensites doorgegeven, www.degroenemeisjes.nl een email gestuurd.

Kookboek en de link ga ik doorgeven

nathalie eenden ei zal ik voorstellen. De histamine allergie is momenteel het ergste. Dat betekent dat ze geen enkele smaakversterker mag, ook geen suiker of stevia, kruiden, vanille enz. En juist dat geeft vaak de smaak aan de cake anders is het zo'n sponsachtige hap.

Dinsdag krijgt ze de volledige lijst van de dietiste plus ook de allergielijst erbij.

appeltaart in mickeyvorm ga ik ook doorgeven dan moet ze zelf maar even kijken hoe dat deeg in elkaar zit
Alvast bedankt, meer tips/recepten/linken blijven welkom 

Ei-vervanger

De dochter van mijn vriendin mag geen ei en geen boter. Ik weet dat zij altijd een ei-vervanger gebruiken. Volgens mij is t een poeder waar water bij gaat. Ik denk dat je zoiets het beste kunt vinden bij een natuurwinkel. Misschien daar eens vragen?
Ik heb t even voor je opgezocht:

http://www.glutenvrijewebshop.nl/no-egg-eivervanger.html

Ze maamkt er vooral pannekoeken mee.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.