Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help!!! wii gekregen en nu...

zijn de batterijen al leeg!! Volgens dochter moeten er opladers voor te krijgen zijn?? Maar ik ben een analfabeet op dit gebied. Wie o wie kan mij een goed advies geven??
Gr. Amunda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur Mas

Fleur Mas

25-12-2010 om 19:14

Wii of

Ik neem aan dat je het over de controllers hebt?

Ik heb namelijk nog nooit van een wii op enkel batterijen gehoord, die loopt gewoon op stroom, bij ons gaan de controllers iig wel op batterijen en die hebben geen oplaaiers

Amunda

Amunda

25-12-2010 om 19:39 Topicstarter

Ja, van de controllers

sorrie, dat bedoel ik nou, ik snap er weinig van!! We hebben motion plus controllers, en de batterijen waren na een half uurtje leeg. GELUKKIG had ik nog een pak liggen, en konden ze dus verder spelen. Maar de oudste had bij een vriendinnetje een oplaadstation gezien voor de controllers? En daar ben ik dus naar op zoek.

Gr. AMunda

toja

toja

25-12-2010 om 20:28

Bestaat

hier hebben wij een oplaadstation voor de controllers. Die zijn overal te krijgen. Bijv bij de intertoys of bol.com. Waar je wel even moet opletten volgens tojaman is dat het een oplader is die je niet hoeft aan te sluiten op de wii. M.a.w. een oplader met een eigen adapter/ aansluiting op het stopcontact. Anders moet je de wii steeds hebben aanstaan bij het opladen.
Hopelijk is het zo duidelijk...

Oplaadbare batterijen

Je kunt ook natuurlijk oplaadbare batterijen in de wii remote doen en die dan in een gewone batterijlader opladen. Nadeel is dat je dan steeds de batterijen uit de remote moet halen om ze op te laden.
Bij een wii-oplaadstation zit er een vaste accu in de remote en je plaatst de hele remote in de lader om op te laden. Nadeel daarvan is dat je op dat moment dus niet verder kunt spelen. Als je de remote na gebruik altijd op de lader zet dan is die altijd klaar voor gebruik!

Vera*

Vera*

25-12-2010 om 22:29

Rubber hoesjes

Wij gebruiken hier oplaadbare batterijen voor de wii. De remotes hebben van die rubber hoesjes en dat gaat niet samen met het leggen op een oplader.

Vera

dc

dc

26-12-2010 om 08:59

Wij hebben geen oplaadstation, maar vervangen zo nu en dan gewoon de batterijen en stoppen de vorige in een gewone oplader. Werkt ook prima!

dc

dc

26-12-2010 om 09:01

Triple

Ten eerste sorry, had je berichtje nog niet gelezen.

Ten tweede, je moet niet altijd je batterijen gelijk opladen, maar regelmatig opgebruiken. Steeds weer opladen is funest voor de levensduur van de batterijen. Dit geldt ook voor electrische tandenborstels, mobiele telefoons en eigenlijk alles wat op batterijen werkt.

Marie

Marie

26-12-2010 om 13:03

Nu al?

Hallo
Hier sinds Sint een Wii en de controllers zitten nog steeds de batterijen die erbij zaten. Ze zijn al vele uren gebruikt en nog steeds niet leeg.
We hebben er wel gelijk een "Wave USB-charging system" van Speedlink bij gekocht, maar nog niet gebruikt dus.
Hier kunnen 2 Wii-remotes of batterijpacks tegelijk mee opgeladen worden. Die batterypacks zaten in de doos van het oplaadsysteem. Volgens de gebruiksaanwijzing gaan ze 20 uren mee. Of dat zo is, weet ik dus nog niet, omdat we ze nog niet gebruikt hebben.
Maar wat me dus verbaast is dat de batterijen van jullie Wii-controlles nu al leeg zijn.
Groetjes

Amunda

Amunda

27-12-2010 om 14:51 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor alle tips! De batterijen waren trouwens niet leeg, maar de kids stonden te ver van het apparaat verwijderd!!

Weer wat geleerd!

Gr. Amunda

CCBloom

CCBloom

28-12-2010 om 12:14

Whahaha

Ja dat kan ook een probleem zijn. Het is wel even wennen hoor, zo'n Wii. Net als bij bijv. golfen nou daar kunnen mijn armen echt heel veel bij, alle kanten opzwaaien enzo.
Bij de controllers zie je trouwens wel het blauwe lampje vervagen naarmate de batterij leger is. Het wordt ook aangegeven in je beeldscherm. WIj hebben oplaadbare batterijen van Varta. Die kan je binnen een kwartiertje opladen. Was in het begin wel nodig, want als de kinders uitgespeeld waren, gingen paps en mams ook nog even tegen elkaar spelen. Erg leuk.
veel speelplezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.