Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help! vlooien (kat)

We hebben al 14 jaar katten, maar nooit vlooien gehad (behalve bij een aanlopertje, maar die hebben we buiten gehouden en behandeld, na twee dagen was ze vlovrij). Nu las ik ergens (hier geloof ik) dat Frontline niet meer zou werken. Ik gebruik het al een paar jaar dus met succes, maar nu... hebben de katten vlooien. Erger nog, ik heb ze ook gevonden in mijn slaapkamer. Daar mogen de katten nooit komen, maar als je niet kijkt sluipen ze wel eens op die kussentjes stilletjes onder het bed, waar een vloerkleed ligt. Terwijl ik boven en beneden iedere dag stofzuig en dweil! Ik ben helemaal in paniek! Ik heb nu een stuk vlooienband in de stofzuiger gedaan, en vriend is naar de boerenbond om iets sterkers te halen (ik had al wat merken opgezocht op kattenforum) en een spray, maar wie heeft nog tips voor mij om zo snel mogelijk van dit ongedierte af te komen? Helphelphelp!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

29-09-2011 om 16:43

Ook gehad

Wij gebruikten ook frontline, om de 6 weken en hadden ook ineens vlooien. We hebben toen frontline combo gekocht, een variant die ook eitjes doodt (even uit mijn hoofd) en voor een kat was het nodig om om de 3 weken te geven in plaats van om de 6 weken. Verder eenmalig een spray gekocht (met zo'n lang buisje eraan) en de boel ingesprayd (vooral zo langs de plinten) en eigenlijk waren we er toen al weer snel vanaf. (wel na het sprayen even het huis een paar uur ontvluchten en ook de katten buitensluiten)
p.s. Het staat zo raar, voor één kat was het dus nodig om om de 3 weken te geven, die had gewoon meer/sneller last van vlooien dan de andere kat, die krijgt nog steeds om de 6 weken.

Anienom

Anienom

29-09-2011 om 16:58 Topicstarter

Stress

Ik loop nu als een gek te stressen, nergens iets anders dan FL te krijgen. We hebben een spray van HG gehaald, een vernevelaar met insecticide (ook lekker) en ergens moet ik de tijd vinden om de zolder te stofzuigen (doe ik al elke week) en ondertussen de 10e verjaardag van dochter morgen voor te bereiden.... AAAH!
In ieder geval bespringen de vlooien ons nog niet en op een kat heb ik er eentje zien lopen, ze lijken niet vol te zitten, ze krabben ook niet geweldig veel.

ishtar

ishtar

29-09-2011 om 18:07

Adventage

van de dierenarts. Werkt hier goed.
Ook bij Frontline combo hadden we nog vlooien.
Sterkte!

Fiorucci

Fiorucci

29-09-2011 om 18:07

Online

Ik bestel Advantage, online bij Medpets.nl
Bij je dierenarts kun je die ook wel krijgen.

Anienom

Anienom

30-09-2011 om 00:41 Topicstarter

Zucht

Vriend is op mijn verzoek naar de dierenarts geweest en ik heb wel zes of zeven keer gezegd " Advantage". Komt hij thuis met... Frontline Combo. De dierenarts zit in Belgie, daar schijnt nog geen resistentie te zijn, vandaar. In ieder geval was de dierenarts ervan overtuigd dat dit wel zou werken, nu moet ik het maar proberen.
Verder hebben we drie spuitbussen Bolfo gekregen, die moeten we per verdieping ' aanzetten', dan gaan ze in drie minuten leeg en mogen wij en de katten vier uur het huis niet in. Morgen dus, als we werken.
In ieder geval hangen de slingers en staan de cadeautjes klaar voor de verjaardag morgen en nu nog proberen te slapen, dat durf ik niet (zie tijdstip), ik hoor de vlooien gewoon overleggen over wanneer ze mij gaan bespringen (ik zie er geen meer, het is vooral psychisch).

Anienom

Anienom

30-09-2011 om 00:45 Topicstarter

Oooh

Ik word ook al belaagd door een mug. Iedereen wil mijn bloed vandaag.
Ik moet echt gaan slapen nu.

Anienom

Anienom

01-10-2011 om 16:25 Topicstarter

En toen (voor wie nog meeleest)

bleek FL Combo inderdaad niet te helpen, want twee dagen na toediening is het nog een drukke boel op mijn poezen (die al twee dagen buiten blijven). Ook vind ik nog levende vlooien in huis, ondanks de spraybommen die we hebben gebruikt (1 per verdieping). Gelukkig geen zwermen. Ze zitten ook in de stofzuigerzak, vlooienbandje maakt kennelijk geen indruk.
Dus is vriend hier in Nederland naar de dierenarts gegaan en heeft Advantage meegekregen. I hate to say I told you so, maar ik haat dat nu echt!

Merel

Merel

01-10-2011 om 17:27

Weet je toch niet

Dat had je toch van te voren niet kunnen weten? De katten van mij doen het prima met Frontline Combo namelijk. Gelukkig komt er nu dan een einde aan de vlooien !

Anienom

Anienom

01-10-2011 om 18:48 Topicstarter

Resistentie

De dierenarts vertelde dat er verschillende stammen vlooien zijn. En dus sommigen zijn resistent. Heb ik weer net zo'n stam. Ik vind de beesten ook overal in huis, maar steeds maar twee of drie. Ik zit op het randje van een plaag, nu hoop ik toch dat ik hem kan afwenden. Ik was zo blij met het mooie weer, maar kan het 's nachts al alsjeblieft gaan vriezen (15 graden ofzo)?

Tip

"twee dagen na toediening is het nog een drukke boel op mijn poezen (die al twee dagen buiten blijven). Ook vind ik nog levende vlooien in huis"

Tip: niet je katten buiten sluiten! De levende vlooien in je huis zitten het liefst op je kat, krijgen dan het antivlooienmiddel binnen en gaan dood. Als je je kat buitensluit, moet je het alleen van het spuiten in huis hebben, en dat lukt dus blijkbaar niet.
Als je erg veel vlooieneitjes in huis hebt, dan blijf je voorlopig wel vlooien zien, want het spul dat je op je katten doet is (gelukkig) niet zo giftig dat elke vlo binnen een paar minuten dood van je kat valt. Ze moeten toch eerst een tijdje contact met het gif gehad hebben voordat ze het loodje leggen, dus je ziet ze nog wel even lopen. Je kan natuurlijk wel mechanisch meehelpen door je katten te kammen. En een bakje met water met een druppeltje afwasmiddel erbij om ze gelijk te verdrinken zogauw je ze uit het kammetje veegt.

Anienom

Anienom

01-10-2011 om 21:52 Topicstarter

Karin

Dat klopt helemaal wat je zegt! We hebben de katten buitengehouden omdat we eerst willen kijken of het vlooiengif werkt. De FL dus niet, maar als de Advantage werkt, als we dode vlooien uit de katten kammen, dan mogen ze meteen naar binnen! Dan springen de vlooien die hier nog zijn op de katten en dan... Yes!

Pelikaan7

Pelikaan7

03-10-2011 om 07:34

Hier ook!

Sinds gisteren vlooitjes ontdekt in huis. Helaas was gisteren natuurlijk alles gesloten!

Het zijn echt kleine vlooitjes, ze zitten niet alleen in de huiskamer maar ook ontdekt in de slaapkamer van de kinderen (waar de katten weleens liggen). Ook de katten worden behandeld met pipetjes, maar blijkbaar werkt dat ook niet meer. Vanmiddag uit mijn werk meteen maar spuitbussen kopen en spuiten en het huis ontvluchten!

Echt zo smerig! ga er bijna panisch van worden!

Anienom

Anienom

03-10-2011 om 11:08 Topicstarter

Pelikaan!

Wat voel ik met je mee. Hier wat tips die ik zelf heb uitgevoerd de afgelopen dagen:
- als de vlooien niet meer dood gaan van de pipetjes, probeer een ander merk met een ander bestanddeel, Fronline en Frontline Combo werkte hier niet, Advantage wel
- katten die vlovrij zijn geworden door pipetjes, zijn toxisch voor vlooien, haal ze binnen en ze helpen verdelgen
- wij hebben hier per verdieping een bus fleegard fogger gebruikt, die gaat vanzelf leeg in drie minuten en dan mag je vier uur je huis niet in. Het heeft niet helemaal geholpen want we hadden nog kleine vlooitjes, eitjes en larfjes waar de katten hadden gelegen, maar het moet wel iets doen, want ik zag ook dode muggen en spinnen
- haal je karpetten weg. de mijne staan in plastic verpakt in de schuur, totdat ik weet wat ik ermee doe. Wel pas doen na de Fleegard, of met ander spuitspul
- doe stukjes vlooienband in de stofzuigerzak. Het helpt hier overigens niet zoveel, dus ook heel belangrijk: als ik de stofzuiger niet gebruik leg ik de stofzuigerzak in een plastic zak buiten (ik ga niet iedere dag een nieuwe gebruiken, eerst zoveel mogelijk rotzooi opzuigen)
- zet witte bordjes neer bij de ' haarden', giet er water met wasmiddel in en zet er een kaarsje in. de vlooitjes komen af op de wamte en het licht, springen in het water en verzuipen. Wel op de kaarsjes blijven letten (maar het is ook nog sfeervol
- Kam je katten!
Succes!

merel

merel

03-10-2011 om 15:53

Clo

Ik heb toen een spuitbus gekocht met zo'n lang buisje eraan. Die heb ik langs alle plinten gespoten en vervolgens nog eens op de vaste plekjes waar de katten lagen. Dit werkte wel goed. Zo'n bus lijkt me ergens ook wel handig, maar dan kom je denk ik niet in alle hoekjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.