Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cqcq

cqcq

02-06-2011 om 15:28

Help muizen!

En muizen die zo brutaal zijn dat ze zo door 't huis lopen (eentje in elk geval). Hoe ga ik dat bestrijden? Mijn indruk is dat ze in de kruipruimte zitten, daar kom ik niet in (claustrofobie).

Welke vallen o.i.d. zijn aan te raden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Inderdaad, gif

er zit niks anders op. Doosjes zo neerzetten dat er geen kleine kinderen bij kunnen.

Vervelend joh!!

Rafelkap

Rafelkap

02-06-2011 om 20:31

Welk gif is lekker

Wij hebben hele slimme muizen. Ze eten de chocopasta of pindakaas gewoon van de muizenval (terwijl die op scherp staat) en eten het gif niet op, ook niet toen ik er pepernotengruis doorheen deed.
Het enige dat volgens mij helpt is te zorgen dat er geen kruimels op de grond liggen.
Of is er gif dat 'lekker' is voor muizen?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-06-2011 om 20:53

Mijn ervaring

is: indien mogelijk, zorgen dat ze niet binnen kunnen komen, dus vindbare gaten dicht maken. Huis vreselijk schoon houden, als er niks te halen is scheelt heel veel. Vallen zetten; niet standaard uit de winkel gebruiken maar met een tangetje het lange stokje buigen zodat de val beter dicht klapt. Gif zou ik niet doen als je kinderen hebt: ze gaan er mee aan de wandel en ik vond het overal in huis terug.. zowiezo ook vies vind ik..

kaboutertje

kaboutertje

02-06-2011 om 21:17

Muizenlijm

hoi

je kan bij de dierenwinkel.speciale lijm kopen voor muizen...die doe je op een stuk karton goed uit smeren...[pas voor je vingers is erg sterk]stukje kaas er op leggen....en dan dat stuk karton ergens neer zetten waar je denkt dat ze vandaan komen of ergens onder een kast in de keuken of huiskamer kan allemaal....en dan hopen dat ze op dat stuk karton gaan...en dan kunnen ze er ook niet meer vanaf....lijm is erg sterk....en dan met karton en muis en al weggooien......

ik doe dit ook al een tijdje en heb er al een paar gevangen

sommige mensen vinden dit dieren mishandelingen!?
het is maar hoe je het bekijkt...?!

groetjes kaboutertje.....

kaboutertje

kaboutertje

02-06-2011 om 22:18

Gale zwankezwaan.

hoi

het is gewoon te koop in dierenwinkels.in nederland..
zo koop ik die lijm ook...
niet alle dierenwinkels hebben het maar de meeste wel!...
dus zo verboden is het ook weer niet.!
de ggd vertelde mij zelfs dat de muizen inmum zijn geworden voor het gewonen muizen gif.

groetjes...kaboutertje

Tink

Tink

02-06-2011 om 22:26

En hier

... wandelde er daarstraks een muis brutaalweg de keuken in, terwijl wij zaten te eten. Niet door een kier, maar door de openstaande deur. Brutaal beest.

Anyway. Ik heb hier ooit de tip gelezen om muizevallen niet met de blote handen aan te pakken, maar met handschoenen aan. Als ze naar mens ruiken, trappen de muizen er niet in. Misschien helpt het.
En idd pindakaas eraan smeren, met een blokje kaas zijn ze er zo vandoor.
Op die manier hebben we wel eens een muis gevangen. Zielig zo'n val, maar het beest is meestal wel in 1 klap dood.

Die van vandaag wandelde na een tijdje wachten overigens ook weer gewoon via de deur naar buiten. Hopelijk komt ie niet terug! Ik vind muizen heel grappig, maar wel buiten...

Yvon Meijer

Yvon Meijer

02-06-2011 om 22:28

Brrrr

Ja, ik vind het ook gruwelijk die lijm, en het idee dat je dat dan aantreft in je huis en moet pakken en weggooien, brrr... Met een val zijn ze in ieder geval in één klap dood. Zoals ik al zei moet je wel wat aan de val prutsen zodat ze bij een lichte beweging al dichtklappen.

Met een val kan het ook gebeuren dat de muis alleen met zijn staart of zo vastzit, dan heb je nog steeds een probleem.

Lastig allemaal. Heb ook weleens muizen gehad. ze hadden zelfs een holletje gemaakt in de hittewerende bekleding van de gasoven!

Fiorucci

Fiorucci

03-06-2011 om 09:01

Verboden....

Nou het gekke is, muizenlijm verkopen is niet verboden, maar het vervoer ervan over de openbare weg wel.
Ik vind dat een val het lijden verkort,vergeleken met lijm, dus dat zou mijn keuze zijn.

soepstengel

soepstengel

03-06-2011 om 09:23

Lijm nee, val wel.

wij hebben hier ook erg brutale muizen, op zich kon ik t nog wel handelen, tot er 1 over mijn bed liep!! Toen was t klaar en heb ik overal vergif,vallen etc gezegt. Ze moeten idd erg op scherp staan want ze zijn verdomde slim! Steeds opnieuw zetten we nu vallen en de in de zomer is het rustiger dan in de winter, dan komen ze vanaf de dijk hier warmte zoeken denk ik. we zijn het eerste huis....

Val

Ik heb gelukkig al weer een hele tijd geen muizen gehad in huis (klopt naarstig af) maar in de tijd dat ik die wel had gebruikte ik vallen.

Ik wist niet van die lijm af, maar dat zou ik ook nooit doen.

Ik ben ooit begonnen met gif, maar dat was nog in mijn studententijd, dat spul was prijzig (7 gulden per bus) en toen ik op een avond de familie Muis gezellig met zijn vieren een bakje gif leeg zag peuzelen vreesde ik dat mijn geld eerder op zou zijn dan de muizen dood.

Toen ben ik overgestapt op vallen. Bij mij werkten ze wel. Nog nooit een levende muis in zo'n ding aangetroffen (wel eens een dichtgeklapte val zonder muis, dat was kennelijk een hele snelle).

Het grote voordeel van vallen boven gif is dat de muizen doodgaan op een plaats waar jij erbij kunt. Geloof me, de overlast van levende muizen zinkt in het niet bij de overlast die je hebt van een dode muis die ergens op een onbereikbaar plekje gaat liggen rotten (en nee, van dat gif drogen ze niet in, dit itt wat vaak wordt beweerd).

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

03-06-2011 om 09:54

Temet

Er bestaat wel degelijk gif waarvan muizen indrogen en je ze niet ruikt. Er zijn namelijk versillende soorten gif. Ik haalde er zelf ooit een achter een plint vandaan en die had ik echt niet geroken, zeker weten, want dankzij mijn katten weet ik heel goed hoe dooie muis ruikt.....

liora

liora

03-06-2011 om 10:03

Hier

Hier werkte gif niet, ook niet het beste van de GGD.
Na ruim twee jaar last te hebben gehad van muizen heb ik gaten gezocht en dichtgemaakt en nooit meer een muis gehad. Ben er wel altijd nog bang voor, dat ze op een dag weer terugkomen....

Jolanda123

Jolanda123

03-06-2011 om 11:22

Ik heb een keer 17 muizen in één weekend gevangen...

Ik woon op het platteland, en de muizen hadden de weg goed gevonden, en waren ook al druk bezig met vermenigvuldigen

Ik heb dus 2 van dit soort muizenvallen gekocht http://bit.ly/kTfCdd en ik moet zeggen, dit zijn de beste ooit.

Ik maak de vallen aantrekkelijk met griesmeel of pindakaas, en zet ze gewoon daar waar de muizen lopen.

Soms is het wel zo, dat de muis nog niet helemaal dood is. En als dat het geval is, dan laat ik de muis uit de val, en geef hem nog een goede klap na met een metalen stofblik.

tot nu toe is mijn voorraad kast muizenvrij.

En over gif: ik gebruik voor onder het aanrecht (achter de plint) frap haverkorrels. En dat is niet omdat ik dat zo leuk vind, maar goed het doet wel zijn werk.

Ik hou niet van gif, maar nood breekt wet. Een muizenplaag is heel vervelend, en daar hou ik ook niet van. Het nadeel van gif is ook dat je niet weet waar ze terecht komen, en dat dat gif via die muizen eventueel ook in de voedselketen terecht kan komen. (katten, roofvogels)

Muizenvallen vind ik dan humaner, omdat ze of in één keer dood zijn, of ze worden door mij snel en pijnloos naar de andere wereld toe geholpen.

Muizen vangen met lijm vind ik idd dierenbeulderij. Dat is iets wat je niet doet, en terecht dat het verboden is in nederland.

Vic

Vic

03-06-2011 om 11:36

Oh yek!

In een vorig huis heb ik wel eens muizen gehad. Verschrikkelijk! Je kon niets op het aanrecht of elders laten liggen want dan was het de volgende dag aangevreten. Ik heb van die doosjes met gif neergezet. Dat hielp wel goed. Eenmaal heb ik een versufde halfdode muis in de keuken aangetroffen. Die had blijkbaar van het gif gesnoept. Ik kon hem makkelijk vangen en heb hem in de tuin gezet. Daar werd hij binnen een halve minuut gegrepen door een buurtkat. Heb ik nog weken in de stress gezeten of ik niet die kat had vermoord. Ook heb ik eens een dode muis op zolder gevonden. In de bijsluiter van het gif staat dat de muizen zich terugtrekken en dan sterven. Nou, niet bij mij. Dat beest lag gewoon midden op de zolder, compleet verhard en uitgedroogd. Echt smerig!
Nu vermoed ik dat ik hier in huis ook 1 of meerdere muizen heb. Ik heb tweemaal gescharrel gehoord, vermoedelijk in het plafond. En op zolder vond ik twee muizenkeutels. Pfff alles dus maar flink gestofzuigd, gepoetst, achter dozen gekeken, etc., maar afgezien van die twee muizenkeutels geen sporen getroffen van muizen. Ik hoop dus echt dat het gewoon een muisje op doorreis was, naar de buren ofzo.

Rafelkap

Rafelkap

03-06-2011 om 18:33

Katten vergiftigd?

Maar worden katten niet vergiftigd door het eten van die muizen die gif eten? Zoiets heb ik wel eens gehoord en dat staat me dan toch tegen.
Op de een of andere manier vangen wij nooit muizen in een val. Een buurvrouw van me vangt alleen de kleine, de grote zijn volgens haar ook te slim
Ik denk dat wij hier hoogbegaafde muizen hebben.
Maar Jolanda123 dank voor de link, ik ga maar eens een andere muizenval uitproberen.

cqcq

cqcq

03-06-2011 om 21:20

Dank voor alle tips

Ga voortaan in elk geval 's avonds stofzuigen zodat er geen kruimels liggen voor de muizen. Denk nog na over het dichtstoppen van gaten (heb ik gelijk een lastige: de kruipruimte, die is niet goed afgedekt, in de meterkast zit geen bodem, maar gelijk een doorgang naar de kruipruimte. (met op de bodem van de kruipruimte de watermeter...). Eens goed nadenken hoe we dat af kunnen sluiten.

Verder ben ik maar begonnen met gif, dat hadden ze bij de drogist. Waar koop je muizenvallen? Is waarschijnlijk ook wel een goed idee, dode muizen op onbereikbare plaatsen is ook niet echt fijn. Ik wil er in elk geval vanaf...

Yvon Meijer

Yvon Meijer

04-06-2011 om 22:35

Mee leren leven

Misschien zijn er wel plekken die je muisvrij kunt krijgen. Maar vrienden van ons wonen in een winkelstraat met onder hun een dieren zaak en een supermarkt. Zij hebben moeten leren leven met het gekrabbel in de plafonds en een muis die van het aanrecht schiet als je de keuken binnen komt, en altijd alles maar weer schoonmaken. Uiteraard zijn alle gaten voor zover mogelijk dicht, staan er tig vallen waar regelmatig muizen in zitten; weg zullen ze nooit zijn. Inderdaad: er is eten voorradig en daarom zullen ze nooit weg gaan. Het hele blok, en ik denk de hele wijk heeft er last van. Overigens: check alle etenswaren die je koopt goed: ik heb heel vaak meegemaakt dat eten uit de (grote) supermarkt aangevreten was door muizen. Ik denk dat de kat van Kastanjet met al haar familie en vriendjes verhuurd kan worden! kassa!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.