Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paasei

Paasei

12-04-2015 om 17:54

Help, mijn jasje is gekrompen!

De lente is begonnen, dus de voorjaarsgarderobe uit de kast gehaald. Waaronder een heel leuk jasje wat nu z'n derde seizoen in gaat. Vandaag maar weer eens aangetrokken. Maar wat blijkt nu tot mijn schrik: de buitenkant is gekrompen! De mouwen en de achterkant zijn ineens bijna korter dan de voering.. En ik heb het toch echt volgens voorschrift gewassen, net als vorig jaar!

Ik baal er van.. Ik draag het jasje zo graag! Kan geen aanspraak meer maken op garantie, na zoveel tijd.. Maar kan ik er zelf nog iets aan doen?? Volgens het etiket is de buitenstof 100% viscose met een polyuretaan coating. Wie weet raad?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-04-2015 om 18:51

kleermaker?

Wij hebben hier in de stad een turkse kleermaker die echt wonderen kan verrichten.
Misschien zit er bij jullie ook zo iemand?

Wikka

Wikka

12-04-2015 om 21:42

strijken?

Viscose kan bij iedere keer wassen krimpen. Om dat te voorkomen, moet je het na het wassen strijken. Dan rekt de stof weer uit.
ik weet alleen niet of het polyuretaan gestreken kan worden. Kijk op het etiket.
Op sommige etiketten staat de expliciete aanbeveling om het viscose kledingstuk na het wassen te strijken, dit is tegen het krimpen.
En kijk uit, viscose kun je niet heet strijken. Kijk op het etiket of informeer bij de winkel.

Ik ben niet zo'n strijker, maar ik heb dan ook viscose broeken, shirts en jurken die steeds korter worden...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.