Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

100%mama

100%mama

03-04-2012 om 11:47

Help, luier in de wasmachine!

zoonlief heeft zijn pyama met drynight en al in de machine gedropt, moeders heeft hem fijn aangezet en....tref een ravage in mijn trommel aan! Alle kleding onder de pluis en een een of ander glibber spul....t is ook nog een donkere was

Iemand tips behalve de kleding vanavond met de kliko buiten te zetten? Machine staat nu te spoelen, maar de kleding....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

03-04-2012 om 11:55

Laten drogen

Dat had ik laatst ook (behalve dan dat bij mij m'n man de spullen in de wasmachine gestopt had. Overigens niet z'n eigen drynight . Ik heb alles laten drogen (buiten! ) dan kun je een hoop van de troep er weer afkloppen. En dan nog een keer in de wasmachine. Er blijven wel wat pluisjes over, maar die vielen mij niet erg op, en na nog een keer in de wasmachine was alles weer schoon.

Misschien helpt de droger

Hier wel eens een papieren zakdoekje oid in de was (gelukkig geen luiers) en dan helpt het om de was in de droger te doen, een hoop witte friemeltjes gaan er dan af. Maar daar zit geen glibberig spul bij, weet niet wat dat doet in de droger...

Succes ermee

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

03-04-2012 om 13:12

Pluisjes verwijderen.

Als er na de nabehandelingen, zoals omschreven door Tijgeroog en Temet, toch nog pluisjes zitten, dan kun je die eraf halen met plakband of zo'n plakroller. Het is even een gedoe maar dan ben je er wel helemaal vanaf.

Haha, luier in de wasmachine (zeer o.t.)

Dat was 30 jaar geleden zeer gebruikelijk

(maarre: sterkte met de zooi, fijn dat je goeie tips krijgt!)

100%mama

100%mama

03-04-2012 om 17:08

Jaaa, hier heb ik wat aan!

Inmiddels de wasmachine 2x laten spoelen en daarna in 2 delen de was weer gewassen na de ergste pluisjes te hebben afgeklopt...1e was is nu klaar met microfiber doekje en zo goed als pluis vrij! Manlief zijn zwarte polo heb ik ook maar in de droger gegooit, die heeft er denk ik fijn in liggen rollen en zat zo erg onder dat ik hem anders denk ik niet pluisvrij had gekregen...als hij nu krimpt kan ik hem alsnog vanavond buiten zetten, hihi

Pfff, wat een zooi geeft dat zeg! Tot aan de 1e verdieping (alles staat op zolder) vond ik pluisjes!

Bedankt weer voor de tips!

Geen gel?

je had geen last van de gelkorrels?
Die krij je nl. Weg door er keukenzout op te strooien.

Google eens op gelli baff...in andere landen badderen kinderen in de gelkorrals uit luiers. Wel met een kleurtje erbij. Voor je de stop eruit trekt mik je er een hele lading keukenzout bij, dan lost het op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.