Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chrysant

Chrysant

08-07-2012 om 22:05

Help! kneedgum in kleding en beddengoed...

Wie weet er hoe je kneedgum uit lakens en kleding krijgt?
Mijn dochter heeft 's nachts kennelijk met van die kneedgum die ook nog kan stuiteren (jumping putty of zoiets) liggen slapen in bed. Daar kwam ik 's morgens achter. Overal van die aangekoekte kneedgum, vooral in haar nachthemd, maar ook in het hoeslaken. Het lukte me niet het eraf te peuteren. Ben bang dat het in de wasmachine nog erger wordt. Dus voor ik het misschien op de verkeerde manier aanpak vraag ik hier tips om kneedgum uit textiel te verwijderen! Ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pindakaas?

google daar eens op? Ik weet eigenlijk niet eens wat je er mee moet doen. insmeren of zo? Maar het wordt altijd gegeven als de ideale manier om kauwgom uit haren en kledingstukken te krijgen. Zou met kneedgum vast ook moeten werken dan lijkt me!!

Ingird

Merel

Merel

08-07-2012 om 23:52

Bij kauwgum

Kauwgum hadden wij op de autostoelen zitten, dat ging er prima uit met terpentine. Maar ik weet niet of dat ook voor kneedgum geldt het is toch een ander goedje.

Tink

Tink

09-07-2012 om 00:59

Invriezen?

De andere anti-kauwgumremedie is invriezen, misschien werkt dat bij kneedgum ook?

Pindakaas voor de haren

Ja pindakaas lost de plak van kaugum op, maar omdat je er nogal vette vlekken van krijgt is het vooral geschikt voor de haren en het lichaam....voor kleding zou ik het in de dieprvies doen, werkt ook goed, maar is nogal lastig met haren en lichaam hé?
Kneedgum is iets anders, ik heb het ooit in het vloerkleed gehad en toen allerlei tips gevraagd, is nooit helemaal weggegaan. Volgens mij gaat het er in de wasmachine wél uit.
groeten albana

toja

toja

09-07-2012 om 11:52

En op schoenen?

Dochter is kneedgum getrapt en ik krijg het niet goed van de zool en zijkant af. De vriezer heeft niet geholpen. Wat nu nog?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chrysant

Chrysant

09-07-2012 om 14:05

Hardnekkig spul, die kneedgum...

Inmiddels is het hoeslakenin de wasmachine gewassen. De stukjes zijn eraf, maar de kleurstof is nogal hardnekkig. Nu zitten er nog fluorescerende vlekken in. Maar ja, het geeft in elk geval meer af.

Het nachthemd ligt nu in de vriezer naast de patat en de frikadellen .
De tip was voor kauwgum, maar ik test het dan maar. Al helpt het dus niet bij kneedgum op schoenzolen lees ik in zie vorig bericht. Daar weet ik dus ook helaas niets op.

Graag nog meer tips dus....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.