Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

maartje

maartje

01-09-2015 om 11:30

help, kleren stinken

Mijn kleren zijn stinkend uit de was gekomen.
Dochter is zeeer geinteresseerd geworden in kleding, en sinds ze kleedgeld krijgt ook in de prijzen ervan. Dus heb ik me laten overhalen met haar naar de primarkt te gaan, wat mij betreft een eenmalige gebeurtenis.
Nu stinken dus de kleren, en er zaten kleren vd primarkt in. Zou het kunnen dat het iets met een kledingstuk van daar te maken heeft? Het is een enorm vreemde lucht die ik niet kan thuisbrengen, ik kan het niet eens omschrijven, iig erg akelig, word er echt misselijk van.
Heb alles al een nacht in schoonmaakazijn gehad, ook machine 2 keer laten draaien op 90 graden met schoonmaakazijn. Maar volgens mij ligt het niet aan de machine. Nu weer gewassen maar de geur is niet of nauwelijks minder. Nu weet ik het niet meer!
Nog nooit eerder problemen gehad, machine werkt ook met zilverionen. Geloof ook niet dat het met zweet te maken heeft, daar ruikt het niet naar en het is ook niet zo dat shirts vooral ruiken bij oksels. Mijn hele was ruikt er nu gewoon naar.
Laat het nu maar eens drogen en kijken wat het dan doet.
Iemand ervaring ermee dat zoiets van een kledingstuk kan komen?

patricia

patricia

01-09-2015 om 11:47

primark

Hier wel veel kleding van de primark maar geen last van stinkende was. Verder geen tips.

Lusithania

Lusithania

01-09-2015 om 11:52

Hier ook geen last van Primark

kleding stinkt dus niet.

Charis

Charis

01-09-2015 om 13:11

Toch vetluis?

Was je veel met vloeibaar wasmiddel? Kan het misschien toch vetluis zijn, dat de kleding van Primark toeval was?

Tango

Tango

01-09-2015 om 22:27

Donkere spijkerbroeken?

Zitten er zwarte of donkerblauw spijkerbroeken bij? Die ruiken ook weleens vreemd. Toevallig kocht dochter er hier laatst eentje bij de Primark die ook flink rook.

maartje

maartje

01-09-2015 om 22:38

geen spijkerbroek

Vetluis lijkt me ook sterk, heb vandaag nog andere wassen gedraaid en geen vieze geur.
Gelukkig is de geur tóch bijna weg nu de was bijna droog is. Ik ruik het bij een enkel kledingstuk nog vaag, maar ben wel de enige die het nog ruikt hier. (Gisteren ging manlief ook bijna over zijn nek ervan)
Ik vind het toch erg vreemd.

Katniss

Katniss

01-09-2015 om 22:53

Zwarte spijkerbroek?

Zoals Tango zegt, was er een zwarte spijkerbroek bij? Wij hebben er eens een gehad die rook naar een mengsel van rook en een chemische fabriek, en ook na herhaaldelijk wassen ging die geur niet weg.

Yvonne

Yvonne

02-09-2015 om 09:50

idd donkere broeken

Veel kleding van de Primark hier van dochter, alleen de donkere broeken ruiken een beetje vreemd eerste paar keer wassen. Verdwijnt na een keer of 3 ook vanzelf. Met andere dingen van de Primark nooit last

Half a twin

Half a twin

02-09-2015 om 09:56

Filter wasmachine nagekeken?

Heb ook eens stinkende natte was gehad, als jet droog was rook je niets. Die lucht hing ook in de trommel. Rubber ring schoongemaakt, had wel wat vette aanslag van vloeibaar wasmiddel maar de lucht bleef.
Filter van de wasmachine open gemaakt en daar kwam het stinkdier te voorschijn! Een wasvoorschrift uit een spijkerbroek was in het filter blijven hangen wsrdoor de machine niet meer goed afpompte. Het waswater werd dusverdund om te spoelen niet vervangen.
Afvoer schoongemaakt, lege machine op 90 gedraaid met soda en probleem was opgelost.

Probeer eens ...

Is het gekleurde was? Probeer dan eens te wassen met een beetje wit-wasmiddel.
Bij mij gaat de geur er dan uit. En heb geen last van verkleuring of lichter worden....Verder lekker buiten laten drogen....Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.