Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

29-08-2011 om 18:24

Help kat springt op digitale tv

Weet iemand hier een oplossing voor.
Tot vorige week hadden we nog een ouderwetse tv met een kont.
Onze kat gebruikte deze tv altijd als opstappunt voor het hogere gedeelte van de kast die ernaast staat.
Maar afgelopen weekend hebben we een digitale tv van 46 inch gekocht. We dachten eigenlijk dat de kat wel zou snappen dat hij daar niet op kan springen.
Maar net sprong hij er toch op. Mijn man die toevallig naast de tv stond kon de tv nog net opvangen.

Iemand een idee wat we hier tegen kunnen doen de volgende keer gaat het echt mis.
We hebben nu een touwtje om de poot gedaan zodat hij niet om kan vallen maar ik betwijfel of dat werkt en het staat echt heel lelijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nikki

Nikki

29-08-2011 om 19:04

Aan de muur?

Misschien is het een oplossing om de tv aan de muur te monteren?

Moest stiekem wel een beetje lachen om je berichtje, omdat ik ook zulke katten heb gehad waarbij je voor van alles een oplossing moest zoeken om de boel heel te houden. Maar als je nieuwe tv omvalt is dat natuurlijk niet grappig.

pooh bear

pooh bear

29-08-2011 om 19:25

Kabels

Had ik ook al gedacht maar volgens mijn man is dat super lelijk omdat je dan een hele berg kabels over de muur naar beneden ziet lippen. ( naar de boxen de dvd speler UPC enz)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nikki

Nikki

29-08-2011 om 20:03

Kabels wegwerken

Voor de kabels bestaan (mooie) siergoten waar je ze in kan wegwerken. Misschien is dat een oplossing?

Toke

Toke

29-08-2011 om 22:45

Meubels verplaatsen

kun je de kast niet (tijdelijk) verplaatsen? Dan moet de kat wel een nieuwe route zoeken.

Merel

Merel

30-08-2011 om 00:15

Hangen

Ik begrijp dat de platte tv op zijn standaard staat en dan op een kastje? Misschien dan toch maar echt aan de muur hangen, dan kan de kat 'm in ieder geval niet laten vallen, en waarschijnlijk (omdat ie zo dicht tegen de muur hangt) ook niet meer als opstaptje gebruiken.

pooh bear

pooh bear

30-08-2011 om 09:48

Ophangen

De kast waar de kat op wil weghalen hebben we al gedaan maar hij wilde het toch bijna weer proberen.

We gaan nu dus inderdaad de tv maar ophangen en tot die tijd mogen de katten niet alleen in de woonkamer.

Het stomme is dat de kat die altijd op de kast springt omdat hij daar slaapt er niet naar omkijkt.
En juist de kat die maar heel af en toe op die kast klimt er steeds op wil springen.

Geen oplossing maar

mss het touwtje om poot van de kat (en kort genoeg dat ie niet op tv kan springen)
sorry, maar ben wel kattenliefhebber hoor!
wat jammer, heb je zo'n mooie tv, moet je een oplossing gaan bedenken voor iets waar je van tevoren nooit aan gedacht had ..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.