Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

26-12-2013 om 14:04

Help, hoe rooster in braadslee maken???

De bedoeling is dat wij de gevulde eend van de Lidl eten vanavond. Nu moet die op een rooster in een braadslee.
Tja, wij hadden een ovenschaal met dikke ribbels maar die is nu weg (kapot? rommelmarkt?)
Hoe kunnen wij toch een soort rooster creëren om de eend op te leggen? Helaas hebben wij geen metalen onderzetter anders kon die nog.

Wat

Wat

26-12-2013 om 14:11

alu?

barbequerooster nemen/lenen?Zit er geen rooster bij je magnetron evt.?
Anders rolletjes aluminiumfolie maken en die als rooster neerleggen

Katniss

Katniss

26-12-2013 om 14:21

Rooster en ovenschaal eronder?

Ik neem aan dat de braadslee bedoeld is om het vet uit de eend in op te vangen? In dat geval kun je ook een grote ovenschaal onder het rooster zetten.

Vera*

Vera*

26-12-2013 om 15:54

Geknutseld

Mojn man heeft rollerjes van alufolie geknutseld. Ik ben benieuwd, de eend sttat in de oven.
De eend had in principe 'natuurlijk' ook gewoon op het ovenrooster kunnen liggen met een lekbak eronder. Helaas heb ik een frozen shoulder aan mij voorkeuskant en staat het schoonmaken van de oven niet op mijn prioriteitenlijst.

en hoe was ie?

En, gelukt?

Eendje is hier in de vriezer gebleven, ik had m al vrij lang geleden gekocht met het idee dat we kerst wel thuis zouden vieren, dat kwam anders uit, dus nu vraag ik me af wanneer Donald op het menu komt. Hij blijft gelukkig nog lange tijd goed.

Toen ik de titel van dit nieuwe draadje zag dacht ik direct "metalen onderzetters" maar die bleek je dus niet te hebben...

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

26-12-2013 om 22:01

Gelukt en lekker

De eend smaakte goed. De abrikozen/sinasappelvulling was erg lekker en was ook door het vlees getrokken. Het eendenvlees zelf is vrij droog maar ik heb gesmuld van het braadvocht, de combinatie was erg lekker. Alternatief is een sinasappelsaus denk ik.
Je moet wel twee dagen van te voren al weten dat je hem wil gaan eten, zolang heeft hij nodig om te ontdooien.

Vera

Ja, dat weet ik,van dat ontdooien, ik heb al eens eerder zo'n diepvrieseend gehad en als ik me goed herinner stond het er geloof ik op, dat ie zoveel uur van tevoren uit de vriezer moest.

Abrikozen-sinaasappelvulling, dat klinkt goed. Ik had er de vorige keer een vulling met appel en pruimen in, da's ook lekker.

En de folietruc had dus gewerkt, da's mooi! Niet alleen is het prettig als dat beest niet in zijn vet drijft, maar dat vet is ook zo fijn om aardappels in te bakken, dus het is wel de moeite van het afscheppen waard.

Groeten,

Temet

amk

amk

26-12-2013 om 22:39

overgieten

dat vet moet je er juist regelmatig over gieten zodat het beest niet droog wordt. Daarom leg je er ook plakjes vetspek over. Of larderen met vetspek.

Thursday Next

Thursday Next

26-12-2013 om 23:39

ook een eend van de lidl

niet die met sinaasappelvulling want die was al op.
We wilden hem eigenlijk 1e kerstdag eten, maar na 24 uur in de koelkast was hij nog behoorlijk bevroren (we waren zelf weg dus uit de koelkast wilde ik niet).
Hier gewoon in de braadslee gelegd, zonder rooster, dat ging prima. Inderdaad steeds bedruipen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.