Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-01-2016 om 20:04

Help, eddingstift in winterjas

Mijn zoon is vandaag thuisgekomen met een paar strepen eddingstift op zijn mooie oranje gaastrajas.
Er zijn ergere dingen, maar ik vind het wel zonde.
Iemand enig idee of ik dit er nog uitkrijg? De buitenkant is van waterafstotend nylon. Ik ben bang dat als ik ga poetsen met iets ik het erger maak.

Juno

Juno

04-01-2016 om 20:16

Billendoekjes of wondersponsje

Vroeger haalde ik balpen en stift van pop en bank af met billendoekjes. Tegenwoordig gebruik ik een wondersponsje van de Acrion, vier grijze baksteentjes voor nog geen euro. Ik krijg er merkstift van de tafel en haarverf van een houten vloer. Alleen iets vochtig maken, meer niet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-01-2016 om 20:47

Ja maar

Dat zijn vaste oppervlakten. Ik ben bang dat als de streep nat wordt het een vlek wordt. En dan is het nog erger. Zoon moet deze jas wel de rest van de winter aan

Juno

Juno

04-01-2016 om 21:00

Sponsje

Dat ding van de Action heet wel eens sponsje maar is het niet. Je moet het ook niet nat gebruiken, een klodder spuug is bij wijze van spreken al voldoende. Anders probeer je eerst op de binnenkant waar dezelfde stof zit of je een verkleuring krijgt. Je zou ook nog de fabrikant van de stift kunnen mailen of zij een oplossing hebben.

Whiteboardstift ?

Als je met een merkstift op een whiteboard schrijft, krijg je dat weer weg door met een whiteboard stift over die letters te gaan. Ik heb dit trucje meerdere malen moeten toepassen.

Wie weet werkt het op textiel ook. Zou het dan wel even eerst op een ander stukje stof uitproberen.

Citin

http://www.beslist.nl/products/r/Citin_Vlekkentovenaar_Balpen-viltstift-inkt_50ml/

Ik denk dat je met zo'n wondersponsje de stof opruwt. Als de vlek er al uit gaat zit je met rafeligheid. Misschien werkt die Citin, ik heb het wel eens gebruikt, het gaat soms niet helemaal weg maar het wordt nooit erger in elk geval. En anders moet je maar met een Edding-stift de krassen tot een stoere grafittiprint maken.

skik

Marie

Marie

05-01-2016 om 09:23

Melk of Aceton

Is het watervaste stift?

Na wat googlen vond ik in elk geval wel deze tip:
http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/schoonmaken-wassen/vraag/169210/textielstift-kleding

Zelf zou ik het met wasbenzine proberen geloof ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.