Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Help! de kat plast!

Mijn lieve poezenbeest is van het padje af. Sinds een paar dagen mauwt ze om bijvoorbeeld naar binnen te kunnen als ze buiten is, maar het luikje staat gewoon open. Ook wacht ze in de gang om naar de woonkamer te gaan, ze mauwt dan als teken dat ze voor de deur zit. Voorheen duwde ze de deur gewoon open en kwam binnen, gene probleem.

Verder loopt ze onrustig door het huis en zag ik dat ze op bepaalde plekken in de woonkamer gaat zitten en dan plast. Geen grote plas, maar eigenlijk alleen een druppel.

Het valt me ook op dat ze zich erg veel wast momenteel. Zodra ze een druppel heeft geplast, gaat ze direct over tot een wasbeurt.

En zodra ze door het luikje naar buiten gaat, gaat ze direct plassen in onze tuin. We hebben een bak, maar in dit geval gebruikt ze die niet om extra in te plassen.
Gelukkig dat ze onze tuin bewaterd en niet die van de buren....

We hebben het hier over een gesteriliseerde poes van ongeveer 10 jaar.

Herkent iemand dit? Omdat het echt druppelen is, en geen echte plas elke keer, twijfel ik. Twijfel of het stress is bv. Er zijn hier ook geen veranderingen in huis, buiten de kerstboom dan, maar haar gedrag is al van voor de kerstboom.

Kortom, beestje is zielig dus ik ga maar even naar de dierenarts binnenkort. Maar ik ben benieuwd of een van jullie dit herkent.

Groet, Moppeke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

13-12-2010 om 11:53

Blaasontsteking?

Ik heb er geen verstand van, maar dit was het eerste dat in mij opkwam. Zeker als er geen aanleiding is voor stress.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 12:00

Hup

naar de dierenarts, kan goed een blaasontsteking zijn.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 12:04

En niet binnenkort, maar vandaag of morgen, blaasontsteking is ook voor een kat pijnlijk.

Moppeke

Moppeke

13-12-2010 om 19:00 Topicstarter

Dank!

Ik denk ook dat er sprake is van een blaasontsteking. Ze is echt zielig. Morgen naar de dierenarts.

Als je haar aait dan mauwt ze klagelijk en als ze naast me ligt op de bank en je aait haar richting haar staart dan tilt ze haar achterpoot omhoog en mauwt. Ze loopt een beetje verdwaasd door het huis en is beslist zielig.

Dank voor jullie reacties!

Ef

Ef

13-12-2010 om 21:53

Als het geen blaasontsteking is...

Bij onze kat was het geen blaasontsteking maar een vreemde kat in huis. Buren verderop hadden een nieuw brutaal katje die 's nachts via het kattenluikje bij ons binnen kwam om de bakjes leeg te eten. Onze wat sullige kater wist blijkbaar niet meer wat hij moest doen en plaste het hele huis onder. Het duurde even voor we het door hadden, maar toen we een ander luikje met magneetsluiting hadden gemonteerd (onze kat heeft een magneetje om zijn nek, waardoor hij als enige door het luikje kan) was het geplas van de ene op de andere dag over.

Moppeke

Moppeke

14-12-2010 om 10:55 Topicstarter

Blaasontsteking

Vanmorgen bij de dierenarts geweest en inderdaad, blaasontsteking. Arm beest.

Mevroi heeft nu antibiotica en dan moet het snel beter met haar gaan. Gelukkig!

Er is ook nog even getest op blaasgruis, maar dat heeft ze gelukkig niet.

Hopelijk is ze snel weer de oude, nogmaals dank voor jullie reacties!

Fiorucci

Fiorucci

14-12-2010 om 12:03

Sterkte met poes, ik hoop dat ze snel opknapt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.