Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heelys, is dat wat?

Dochter, bijna 7, was gisteren heel stellig: zij wil Heelys voor haar verjaardag. Dat zijn dus schoenen met een wieltje in de hak.
Ik vind ze idioot duur voor veredelde gympen, zeker in de wetenschap dat ze er niet meer dan een jaar mee doet, maar goed, ze is binnenkort jarig en ongetwijfeld komt de familie met de vraag wat voor cadeau ze wil. Daar zou dit een mooi antwoord op kunnen zijn (wij hebben al een cadeau gekocht, dus het moet van de familie komen).

Heeft iemand hier ervaring met (een kind met) Heelys? Kan je er bijvoorbeeld ook gewoon op lopen? Heb je er wat aan op straat, of moet je echt een volledig vlakke vloer hebben? Wij dragen namelijk geen schoenen in huis, dus ze zal ze of buiten of op school moeten gebruiken, maar als dat laatste het geval is moet ze dus wel een hele dag op die dingen kunnen rondlopen (en rollen).

Kortom: Heelys, is het wat?

Groeten,

Temet

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-02-2016 om 10:49

Levensgevaarlijk

Mijn jongste heeft ze (maat 38, het gaat wel tot 40!). Ze wilde ze al heel lang heel graag. De eerste paar dagen heeft ze een paar flinke smakken gemaakt, maar nu gaat ze razendsnel. Als je een kind hebt dat erg pieperig is of snel wat breekt zou ik het niet doen
Er zit trouwens een 'sleuteltje' bij zodat je de wieltjes kunt inwisselen voor platte stukjes. Dus je zit niet per se de hele dag aan wieltjes vast.

mijk

mijk

22-02-2016 om 10:55

de hele klas heeft ze

en de wieltjes kunnen er gewoon uit. Dochter had de hype bij het maken van haar verlanglijstje even gemist dus dat is wat sneu. Ik ben er dus ook even over aan het praten. Hier gaat het trouwens om groep 7 maar ook ind e jongere klassen zie ik kinderen buiten met die wieltjes.

Ik zou geloof ik vooral heel bang zijn dat wieltjes ergens blijven liggen mijn kinderen kennende!

Mijk

Limi

Limi

22-02-2016 om 12:51

mag niet op school

Sinds dat hier is meegedeeld zie ik ze helemaal niet meer. Blijkbaar hebben de kinderen geen zin om voor en na school de wieltjes te verwisselen.

Ik zag de kinderen er raar op lopen. Op de tenen. Ik zou het dus voor mijn kinderen niet gekocht hebben.

Paddington

Paddington

22-02-2016 om 13:42

Kan volgens mij niet goed zijn

Kinderen gaan raar lopen. Lijkt mij niet goed. Ik heb ze nooit gekocht en zou ze ook nooit kopen. Als je iets met wieltjes wilt doe je maar skeeler of rollerskates aan.

Hanne.

Hanne.

22-02-2016 om 16:51

ook een verbod

Hier is er ook een heelys verbod op school. Al zie ik kinderen er soms stiekem wel op rollen. Vermoed dat je dus ook gewoon op die schoenen kan lopen, want als juf in de buurt is rolt er nooit iemand

Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-02-2016 om 16:55

Nou ja!

Dochter kwam vanmiddag thuis vanaf haar vader. Is ze een van haar heelys kwijt ;-( Dat kan dus ook nog, dat je van huis gaat met twee paar schoenen en dan onderweg wisselt en het nodige verliest. Nou ja, mij zou dat niet overkomen maar dat irritant onoplettende/chaotisch/vergeetachtige heeft ze dan ook niet van mij. Haar vader mag ca. 4 keer per jaar zijn tas ophalen bij het NS-depot, zo'n type is het.
Anyway, ik baal wel want ze waren net twee weken oud.

MK

MK

22-02-2016 om 19:01

verboden

Ik zie ze niet op school want ze zijn bij ons verboden. Neefje heeft ze maar vindt het erg lastig op erop te 'rijden'. Hij is 7. Ik vind het ook echt wat voor die leeftijd en heb iemand van zoons leeftijd (gr 7) er nog nooit op gezien.

Als je ze wilt, koop ze op Aliexpress. Zijn ze een heel stuk goedkoper.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.