Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heeft iemand ervaring met een boomstronk verwijderen?

Hi allemaal,

Ik heb wat hulp nodig. Wij willen graag een terras aanleggen, maar er zit een grote boomstronk in de weg. Nu heb ik zelf geprobeerd om deze te verwijderen met zout, geprobeerd uit te graven en weg te zagen. Tot nu toe is niks gelukt. De boomstronk heeft een diameter van 60 cm.

Aangezien het mij zelf niet lukte heb ik offertes aangevraagd via de volgende site:
(links verwijderd door forumbeheer)

Nu zie ik dat de prijsverschillen behoorlijk groot zijn. Over het algemeen wordt er aangeboden om de boomstronk weg te frezen. De prijzen die ik tot nu toe heb gezien lopen van 80 euro tot 210 euro incl. btw. Weet iemand wat een realistische prijs is voor deze klus? Of weet iemand een andere goede klussite?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie hulp!

Gijs

Realistische prijs.

Ik heb geen zin om de website's te bestuderen. Een realistische prijs is wat jij ervoor over hebt om de stronk te laten verwijderen. Moet hij ook afgevoerd worden of breng je hem zelf weg naar de groenstort?
Wij hebben eens een boompje weg laten halen, heeft 150 euro gekost en een bak koffie.
Daarna konden we een terras aan laten leggen.

Nee, ik ga geen andere klussite's hier neer zetten, wij hebben toen gewoon de plaatselijke hovenier gebeld.

gijsflis

gijsflis

01-10-2017 om 17:17 Topicstarter

Realistische prijs

150 euro klinkt wel als een realistische prijs. Zeker als ik kijk naar de prijzen die ik ontvangen heb. Het ligt in ieder geval ergens in het midden.

Bedankt voor jou hulp en snelle reactie in ieder geval.

Suze

Suze

01-10-2017 om 18:53

diepte

Misschien is het handig te vragen (en op schrift vast te leggen) tot welke diepte ze hem wegfrezen. Dat het in elk ge al diep genoeg is om zonder problemen het terras erover heen te leggen.

Een keer iets weg laten halen, lang geleden, maar toen hoefde er geen terras overheen. En was toen onderdeel van meer werkzaamheden.

gijsflis

gijsflis

02-10-2017 om 16:03 Topicstarter

Diepte

Hi Suus,

Dat is zeker een goede tip! Thanks!

Suze

Suze

02-10-2017 om 17:14

Ik zou ook expliciet schriftelijk bevestigen dat er daar een terras moet komen en dat de boomstronk dus ruim voldoende weggefreesd moet worden om daar gemakkelijk en horizontaal een terras te leggen.

En dat degene die het gaat doen/tuinman heeft aangegeven dat hij de boom tenminste x cm ons het niveau van de omgeving wegfreest en dat hij zegt dat dat voldoende is.

Zoiets. De strekking is je vast duidelijk .

Succes ermee.

Ik heb daar ervaring mee. Voor de prijzen die u vernoemt, zou ik er mijn handen zeker en vast niet meer aan vuilmaken...

60cm diameter is al een behoorlijk boomstronkje. Als u dat zelf manueel zou willen verwijderen, zou u al een sleuf rondom moeten graven van minimaal 60cm breed en minstens een meter diep. Onderwijl tijdens het graven de wortels afhakkend.

Er zijn nog wel wat andere mogelijkheden, maar ik veronderstel dat die geen optie zijn, tenzij u uw terras wil aanleggen ergens binnen de 3 à 10 jaar.

In elk geval: welke methode u ook aanwendt, hou er zeker rekening mee, dat eens de stronk verwijderd, het allicht nodig zal zijn de ontstane zwakke plek in de ondergrond te herstellen middels mechanisch aantrillen/aandammen. U zou bepaald niet de eerste zijn met een fraai terras, ontsierd door een verzakking.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.