Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heeft iemand een recept voor (indische) panadas?

Zo af en toe neemt mijn onvolprezen schoonmoeder, die altijd met lekkere hapjes komt aanzetten, panadas mee. dat zijn (Indische of Indonesische?) deegflapjes met een pittige tonijnvulling. Ze bestelt ze vziw bij iemand van de kerk dus ik kan haar niet om het recept vragen. Ik heb al op internet gekeken en vond twee recepten, waarvan 1 me pertinent ongeschikt leek en ik bij de andere mijn twijfels had.

Is er wellicht een medeforummer met een beproefd recept?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Menadonees

Ik ken ze wel, ik lust ze niet, mij te scherp.
Volgens mij is het een Menadonese specialiteit.

Google leverde o.a. het volgende recept op:

PANADA TUNA (Manado)
Spicy Shredded Tuna in puff pastry makes 12 pcs

Ingredients:
1.5 tbs oil for frying
6 pcs shallots, paste
2 pcs garlic, paste
3 pcs red chilis
200 g tuna cooked, shredded
1 pcs lemongrass white parts, fine chopped
1 pcs pandan leaf, shredded
100 ml coconut cream
50 g kemangi leaf
10 pcs puff pastry cut round

Method :

• Fry shallot, garlic and chili paste until aromatic
• Add the fish, pandan and lemongrass. Cook another 5 minutes until all well mixed
• Add coconut cream, and cook until it reduces and thickens. Add kemangi leaf. Mix well until kemangi leaf softens.
• Cut puff pastry into round shapes, put 25 gr of the tuna mixture and fold them to make half-moon shape. Decorate on the sides and bake in the oven at 200C for 15-20 minutes or until pastry are cooked. Serve hot.

Temet

Temet

23-12-2010 om 11:12 Topicstarter

Terima kasih

Dank je wel, Dirksmama. Dit recept is trouwens niet hetzelfde als wat wij af en toe krijgen, want dat deeg is heel anders.
Ik had in die vulling nog geen kokos geproefd eigenlijk, ik zal de volgende keer eens goed opletten. Die cooked tuna, ik mag toch aannemen dat mensen daar gewoon bliktonijn voor gebruiken hier in Nederland.

Zo erg scherp vind ik ze trouwens niet. Wel een beetje, maar de gemiddelde rendang is scherper, dus ik kan dit gewoon eten zonder tussentijds hapjes witte rijst oid te moeten nemen

Groeten,

Temet

Deeg

Klopt als ik ze soms bij de ibu-ibu koop dat zit er ook geen puff pastry om, maar een soort broodachtig deeg. Ze maken ze daar trouwens wel heel scherp.
Denk dat het deeg in dit recept een soort short cut is.
Volgens mij wordt er altijd blikvis (al naar wat voorhanden is) gebruikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.