Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

(Janneke67)

(Janneke67)

11-12-2012 om 08:10

Heeft iemand de philips senseo sarista

Ik ben op zoek naar een ander koffiezetapparaat.....eentje met verse bonen heeft hier wel de voorkeur, maar ze zijn zooooo duur. En daarvoor wordt hier eigenlijk weer teweinig koffie gedronken.

Maar wie heeft de Sarista? En wat voor ervaringen heb je ermee?

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

11-12-2012 om 08:30

Soortgelijke van philips

Wij hebben een half jaar geleden de Philips Saeco xsmall gekocht en zijn daar heel erg tevreden over. Daarvoor hadden we een duurdere uit de Simon Levelt winkel, die hadden we al een jaar of 5 maar had de geest gegeven. Nu voor iets goedkopers op pad gegaan (crisis he) en deze gevonden. Hij bevalt hartstikke goed. Prijs zo rond de 200-230 (beetje zoeken op internet, wij hebben hem bij 'modern.nl' gekocht.) Eén druk op de knop en je hebt koffie of espresso. Er zit nog zo'n stoompijpje op voor melk (maar ik warm zelf liever even een klein laagje op door mijn koffie mok met een laagje melk in de magnetron te zetten voor 20 seconden) en daarna de mok onder het apparaat voor de koffie, snel klaar en heerlijk. (met het pijpje kan je ook alleen heet water kiezen voor een snel kopje thee)
Hier een linkje:
http://www.kieskeurig.nl/espressomachine/philips_saeco/hd8743/prijzen/bezorgen/946120/

(Janneke67)

(Janneke67)

11-12-2012 om 11:57

Heb net gekeken...

Maar de reviews over dat apparaat zijn wel erg uitlopend!

(Janneke67)

(Janneke67)

11-12-2012 om 12:01

De prijs

Van die philips staat me wel aan....vind die review ook altijd wel erg verwarrend.
Want heb al eens op een vorige telefoon gegoogled , die werd ook helemaal met de grond gelijk gemaakt, terwijl ik het een fijne telefoon vond. Je zou zou een apparaat eigelijk even moeten mogen proberen he!

Yta Chalne

Yta Chalne

11-12-2012 om 19:48

Saeco

Saeco volautomaatje lijkt me een prima keus. Saristading vind ik een verschrikking: bizar milieuonvriendelijk. Zou verboden moeten worden.

Merel

Merel

12-12-2012 om 13:42

Haha

Geloof je mij dan niet Janneke? ) Je mag bij mij wel een kopje koffie komen drinken?
In ieder geval die sarista is volgens mij met iets van bakjes die je moet kopen met boontjes erin? Dan zadel je jezelf weer met iets duurs op. In mijn machine kan je losse boontjes doen en dus kopen wat je zelf wilt. Ik kocht altijd iets van fairtrade van Simon Levelt, maar dat werd me toch wat te duur. Nu heb ik wat losse zakken gekocht van verschillende merken en ben aan het testen of dat misschien ook wel lekker is. Verder was er onlangs een test op rtl 4 bij een programma en daar kwamen de bonen van de Lidl als beste uit de bus. (en dat waren nog de goedkoopste ook)

Yta, wat ben ik het hartgrondig met je eens.

Ik vind het echt te idioot voor woorden dat zoiets milieuonvriendelijks als een wegwerphardplastic container voor een onsje koffiebonen in de winkel verkocht mag worden. Ik snap ook wel dat daar de winst in zit, maar ik kan het niet uitstaan dat zo'n fout marketingconcept een succes wordt. Eerst een paar honderd euro betalen voor zo'n apparaat, en dan jarenlang bijdragen aan de afvalberg met al dat plastic om koffiebonen van (jaja, heb het laatst bij de jumbo bekeken!) bijn 35 euro per kilo te kopen. Pfffff.

Ingrid

Bonen sarista

Ik vind de bonen van de Sarista niet lekker, niet geheel onbelangrijk. Ik kies liever zelf mijn boontje uit

Daarom knap ik bij voorbaat al af op de Sarita. Voor de prijs van dat ding (250) kun je prachtige alternatieven kopen waar je zelf je bonen in kunt stoppen.

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2012 om 07:34

Haha merel

Ik denk dat ik reageerde op de Sarista hoor...hihi

Nee, sterker nog, je hebt me overtuigd! Het wordt namelijk de Philips Saeco ri 9754
Of de XSmall. Dat zien we in de winkel wel....

Ik heb nog een hele handige link gevonden. Www.koffiediscounter.nl. Hier heb je van elk apparaat een filmpje en specificates en reviews, heeel handig!

Bedankt!

Merel

Merel

13-12-2012 om 08:40

Tipje

Janneke, als je toch naar de winkel gaat om ze te vergelijken let er dan op waar de bakjes zitten en of dat goed uitkomt gezien de plek waar je 'm van plan bent neer te zetten. Wij hadden eerst een grotere machine maar ik zag daar de toegevoegde waarde niet zo van. Hij nam veel meer plek in (in de breedte maar ook hoogte) in de keuken, het bakje voor de koffieprut zat achter het voorscherm, dus ik moest eerst de machine openklappen, lekbakje iets naar voren trekken en dan kon ik het bakje prut eruit halen en deze leeggooien in de prullenbak. Het waterreservoir zat bij mijn oude machine aan de boven/achterkant. Die kon ik er wel uitpakken, maar aangezien de machine onder een keukenkastje stond, moest dat wel met beleid (maar het ging hoor). Ik merk dat ik het nu bij mijn nieuwe kleinere machine veel handiger vind dat beide bakjes aan de voorkant zitten en in een greep te pakken zijn (niet eerst klep open, lekbakje naar voren enz.) Nee nu is het alleen even het melkpijpje opzij en je hebt het waterbakje. Prutbakje heeft helemaal niets wat in de weg staat.
De machine die jij aangeeft (de 9745) zou hier al niet handig zijn omdat ik zie dat de bakjes aan de zijkant zitten (en mijn machine staat in een hoekje weggemoffeld) dus die zou ik dan iedere keer opzij moeten halen, anders kan het bakje rechts niet open.
Misschien ook iets voor jullie om op te letten.
Dat onze machine kleiner is merken we haast niet (ja aan het formaat) maar vroeger moest je na (even uit mijn hoofd) 10 bakjes koffie het afvalbakje legen, nu na 8 kopjes) en het waterreservoir en koffie reservoir zijn ook ietsjes kleiner. Maar echt maar ietsjes, een of 2 kopjes minder.

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2012 om 23:07

We zijn geweest, maar.....

Nu twijfelen weer...die 9754 is een oud model, vandaar dat hij op internet nu in de aanbieding is. Ze hebben hem niet meer in de winkel...en ik vind het altijd moeilijk om zo iets ( gebruiksartikel) van een schermpje te bestellen.
Want hoe zit het met zo een overjaars model? Is die garantie nog wel goed?
Pffff weer moeilijk. Nu twijfelen we weer....of deze aanbieding voor 269 euro of een model van nu voor 449 euro?

Wat zouden jullie doen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.