Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hazenpeper recept

Ik moet voor een kerstdiner een makkelijk transporteerbaar en min of meer 'opwarmbaar' hoofdgerecht maken voor een man of 10, en had bedacht dat hazenpeper wel een goed plan was. Iemand een succesrecept? Ik zie op internet nogal wat variaties (vlees wel/ niet marineren, hele bouten vs 'poulet' achtig stoofvlees....chocola erin, of ontbijtkoek..,)

Mijn moeder maakte vroeger altijd heerlijke hazenpeper...maar ik kan het haar helaas niet meer vragen...

Ingrid

mijk

mijk

17-12-2016 om 17:54

Ik doe meestal de poten

Ze vallen vanzelf uit elkaar Rug eet ik apart. Met rode wijn laurierblad peper pimen kaneel ( beetje koekkruidenachtig). En ik doe er aalbessengelei door. Die maak ik dan in de winter al....

mijk

mijk

17-12-2016 om 17:55

Mm dat is nog niet echt een recept natuurlijk. Ik

Klooi altijd maar beetje aan

IngridT

IngridT

17-12-2016 om 19:21 Topicstarter

Mijk...

Marineer je het vlees?

mijk

mijk

17-12-2016 om 19:45

ja!

Wel een dag in de rode wijn en miniem scheutje azijn met kruiden en een ui wordt heel vaag paars mengsel! ik gebruik hele poten en die worden daar al veel malser van.
Tegen de tijd dat ik aan de hazepeper toe ben hebben we dat beest ook al gevild, gedeeld en ontvliest en dan ben ik verder een beetje van de hatseflats. De bessengelei doe ik altijd voegt iets fris toe. Uiteindelijk beetje combinatie van recepten!
Mijk

mijk

mijk

17-12-2016 om 19:50

werkwijze

Marineren halve fles wijn en kruiden en een ui. Dag en nacht in koelkast. Haas er uit. Aanbraden marinade zeven haas uit pan. Roux maken ( evt eerst wat spekjes aanbraden) roux makentomatenpuree erbij marinade toevoegen tot saus en haas er in nu kan ontbijtkoek erbij (doe ik soms wel en niet en ik voeg bessengelei toe. En dan de boel 2 tot 2,5 uur laten stoven. ( en dan lekker botten vissen!

Groet Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.