Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mari

Mari

23-04-2012 om 22:20

Harpvraag (kaatje?)

Ik heb mijn hele leven al de droom harp te spelen maar het is er nooit van gekomen. Speel wel een lekker deuntje accordeon maar dat is heel wat anders natuurlijk. Maar om aan te geven dat ik niet helemaal een muzikale analfabeet ben.
Nu kan ik een wire strung (Ierse harp) kopen van om en nabij de 200E Is dat wat voor een beginner? Of zeg je: ga eerst maar eens wat huren en zie daarna maar verder. Ik ben wel gedisciplineerd als ik eenmaal iets begin. En waar moet je op letten?

Bedankt alvast, Mari

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

24-04-2012 om 16:06

Daar ben ik

Voor een volwassen beginner, adviseer ik echt een harp te kopen/huren met min. 34 snaren én bij iedere snaar een halve-toonshaakje.
Er zijn nogal wat harpen op de markt met minder snaren en zonder haakjes, en, dat werkt niet. Het is dan niet wat je je erbij voor had gesteld, dus frustrerend en demotiverend. Voor kinderen adviseer ik dat ook hoor, alleen hele kleintjes mogen van mij kleiner.
Als je op marktplaats koopt is het belangrijk dat het hout nergens gescheurd is, dat de haakjes zuiver zijn, en dat de harp maar minimaal kromgetrokken is (zie je als je er bovenop kijkt).
Tot slot: neem les! En natuurlijk veel plezier!!!

Mari

Mari

24-04-2012 om 18:36

Dank je!

Fijn, zo'n professioneel advies op maat. Ik ga je raadgevingen in acht nemen.
bedankt, Mari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.