Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kattie

kattie

18-12-2014 om 09:12

hardlopen met hond waar laat je spullen?

Iemand hier die hardloopt met hond?
Heb heel lang geleden gelopen met een hond, maar toen ging ik altijd in bos en liet de hond meestal gewoon los. Woon nu niet zo dicht bij bos en deze hond heb ik niet zo graag los. (Wel in hondenuitlaatgebied maar daar valt niet zoveel te hardlopen)
Hond kan flink sterk zijn dus een heupriem lijkt me wel handig. Maar zie dat er bij de meeste gordels geen zakjes zijn. Waar laat je dan spullen? Gewoon in zakken van een jas? Aan de arm? Of valt iets als een spibelt te combineren met een gordel voor hond?
Rij vaak eerst een stuk dus heb dan autosleutels, en telefoon wil ik ook mee, en hondensnoepjes. In de zomer lijkt me dat water ook nodig is.
Iemand ervaring? (Ren dus zelf al jaren niet meer..)

Mieke

Mieke

18-12-2014 om 09:17

Heel onaardig gezegd

Maar als je je hond niet graag los laat lopen en hij is sterk, dan zou ik eerst wat aan zijn opvoeding doen.
Als je hond goed 'naast' kan blijven kan hij prima met je mee hardlopen.
Dit heb ik zelf ook gedaan.

Barvaux

Barvaux

18-12-2014 om 09:29

mieke

De plekken waar je hier je hond los mag laten zijn niet de ideale hardlooplocaties...

amk

amk

18-12-2014 om 09:51

minimaliseren

mijn autosleutel of andere sleutel heb ik vaak in mijn sok zitten.
Of bij mijn telefoon aan mijn arm. Daar heb ik ook een pasje zitten met mijn noodgegevens. Portomonee heb ik niet mee of laat ik in mijn auto liggen in het dashbordkastje met alleen een paar euro en mijn rijbewijs.

Verder heeft mijn hardloopbroek een zakje aan de achterkant, daar kunnen ook een paar kleine dingen in.

Om water mee te nemen heb ik een belt met flesjes. Ik weet dat mijn schoonmoeder de hond de hondenspullen laat dragen in een hondenrugzak. Of in het vakje dat aan zijn tuig zit.

http://www.hondenoutlet.nl/winkel/hondentassen/hondenrugtas-0

Mieke

Mieke

18-12-2014 om 11:59

Barvaux

'Naast' kan ook prima aan de riem.

Heuptasje

Dan koop je toch een heuptasje dat je losjes over de heupriem doet?

Overigens kan ik het zeer waarderen dat je de hond aanlijnt. Zat hondebezitters die ondanks dat een hond wat moeilijker is, deze los laten lopen. Leuk, als je dan met je kind in het bos loopt.....

Juno

Juno

18-12-2014 om 13:10

Spibelt

Zie titel

Hortensia

Hortensia

18-12-2014 om 13:30

Deze raad ik je aan

Ik loop niet hard, maar wandel regelmatig in een gebied met aanlijngebod. Ik wil soms natuurfoto's maken, en dan wil ik graag de handen vrij hebben. Daarvoor heb ik deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/looplijn/looplijn/190197

De lijn kan ook los en dat is wel zo prettig, want mijn hond is beter onder appèl als ik de riem in mijn handen heb. Als ik dan even de handen vrij heb, haak ik hem zonder veel moeite aan de gordel.

Ik heb deze riem alweer een paar jaar en helaas is het koppelingsstukje tussen lijn en gordel verdwenen, maar met een stevige musketon- of karabijnhaak kan hij weer jaren mee. Het is stevig materiaal, voor dat geld vind ik het echt een koopje!

En er zitten zakjes bij (maar ik heb een speciaal tot rugzak te verbouwen schoudertasje voor deze wandelingetjes).

Sportbelt

Ik heb nog niet zo lang geleden zo'n speciale sportbelt gekocht. Passen wat kleine dingen in en is speciaal gemaakt voor dit soort activiteiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.