Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hardloopkleding

Ik heb al een aantal keer een poging tot hardlopen gedaan. Ging aardig maar de motivatie was snel weg. Nu toch aangemeld voor de city-pier-city loop (met werk) en ook maar bij een training met een loopgroep. So far so goed. Alleen twijfel ik heel erg over de kleding die ik dan het beste kan dragen. Ik pieker er namelijk niet over om zo'n strakke hardlooplegging te gaan dragen. Is niet aan mij en mijn benen besteed Nu vraag ik me af of het heel erg raar is als ik een gewone trainingsbroek ga dragen en welke dan misschien erg geschikt is.
En is voor deze tijd van het jaar een t-shirt en hardloopjack (heb ik) voldoende?
Alvast bedankt!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Strakke broek

Een strakke goed passende hardloopbroek kleed veel mooier af dan een wijde trainingsbroek. Iets langer shirt erover en jack lijkt me warm genoeg. Als het gaat vriezen zou ik een dun mutsje opzetten en een shirt met lange mouw aandoen.
Als je een trainigsbroek gaat dragen dan geen sweaterstof, is net een hobbezak die blijft plakken als je gaat zweten. En nog een lichtgevend vestje voor je veiligheid.

Marit

Marit

01-01-2013 om 21:33

Kleding

Een strakke hardloopbroek is echt het lekkerst. Geen gewapper, geloof me. Trek je vooral niks aan van wat anderen "zouden denken".
Ik draag zelf nu een shirt met lange mouwen dm een soort hardloop-windjak eronder. Nu voldoende.

Succes!!
Marit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Eva

Eva

01-01-2013 om 21:52

En handschoentjes!

Vind ik tenminste als het kouder is heerlijk om mee te beginnen. Doe ik dan na een tijdje in de zakken van mijn dunne windjack (tshirt met lange of korte mouwen eronder, even proberen wat je lekker vindt, afhankelijk van hoe kouwelijk je bent en hoe snel je warm wordt - kan eerst met gewoon shirt en daarna een sportversie kopen).
Als je geen geschikte muts hebt: petje kan ook hoewel de oren iets kouder zijn.
En ja: niets aantrekken van wat andere denken hoe je er uit zit. Dat is juist het fijne van hardlopen: hoe je er uit ziet kan niet boeien!
Vooral doen wat lekker is met hardlopen en dat is een nauwsluitende hardloopbroek!
Goed van je, hou vol. Niet te fanatiek doen in het begin (dwz niet meer dan 2x pw, totdat je dat goed volhoudt, veel van die fanatiek beginnende starters stoppen er te snel mee).
Geniet ervan!

Picasso

Picasso

01-01-2013 om 21:59 Topicstarter

Bedankt

....voor de tips en de support! En een strakke broek wil ik niet vanwege wat anderen zouden denken, maar omdat strakke dingen niet lekker zitten en ik mezelf er niet prettig bij voel. Als ik hardlopers zie met zo'n broek weet ik gewoon zeker dat ik zo'n broek niet aanwil Maar het is dus toch redelijk 'not done' om iets anders te dragen? Snap wel dat het fijn loopt, maar ik kan me er toch (nog) niet toe zetten.

Ga morgen wel kijken voor handschoentjes,da's een goede. En mocht ik alleen in het donker gaan lopen dan zal ik zeker aan refelctie denken.

JansjeRommy

JansjeRommy

01-01-2013 om 23:33

Set

Veel plezier met lopen. Ik vind echt een traingsbroek niks, maar als je een hele lichte hebt die niet teveel wappert kan het waarschijnlijk wel. tegenwoordig kom ik ook wel vrouwen tegen met een sportrokje. Veel hardloopwinkels hebben bij tijd en wijle een setaanbieding van een broek, een jackje en een shirt, dat scheelt vaak veel geld.

Broek

Zo'n strakke hardloopbroek is echt het fijnste. Zeker als je forse dijen hebt (spreek uit ervaring!), dan gaat een wijde broek schuren en opkruipen en dat is echt heel irritant. Als alternatief zou je een fitness achtige broek kunnen nemen. Een model strak op het bovenbeen en dan recht uitlopend, dus wijder om de kuit.
Een joggingbroek zeker NIET doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Hanne.

Hanne.

02-01-2013 om 08:24

Voordeel van strak

De strakke broeken zijn er niet alleen voor de 'leuk' maar hebben ook een functie. Als je vaak/veel loopt gaan de losse broeken langs je dijen schuren en daar kan je flinke open plekken aan over houden. Ik spreek helaas uit ervaring!

Ik zou het dus toch heroverwegen.

Picasso

Picasso

02-01-2013 om 09:33 Topicstarter

Hmmm

Wel heel veel voorstanders met goede argumenten Ga straks wat sportwinkels af en denk dat ik dan toch maar even zo'n broek ga passen. Misschien zit het toch beter dan ik denk.
Zal ook eens kijken voor zo'n set, goede tip!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-01-2013 om 14:05

Picasso

Kijk ook eens bij H&M op de site, die hebben veel goedkope hardloopspullen.

Overigens loop ik zelf altijd in joggingbroek, in mijn sport doen we niet aan strakke broeken Dus dat kan ook gewoon. Moet je er wel een nemen die niet afzakt, want dat loopt nogal irritant.

Margriet*

Margriet*

02-01-2013 om 17:42

Wel strakke broek

Maar met een langer shirt erover. Helemaal 'hot' is http://store.nike.com/nl/en_gb/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-103401/pid-448969/pgid-448971 en deze over een strakke renbroek.
Ik vind een joggingbroek veel minder lekker lopen.

Picasso

Picasso

02-01-2013 om 18:57 Topicstarter

Roosje en margriet

Dat wist ik niet van H&M. Ga ik morgen zeker even kijken. Vandaag al wel overstag gegaan voor een Asics hardloopbroek. Jullie hebben me overtuigd Ook een extra jack gekocht in een grotere maat zodat ie over heupen en billen valt. Dat dan weer wel.

Margriet, je link komt uit bij een short maar je had het over een shirt? Ben ik wel benieuwd naar. Moet nog een shirt.

En volgens mij is een sport bh ook wel handig toch? Vond ze bij de sportzaken veel te duur maar zag leukere prijzen net op de site van h&m.

sjaan

sjaan

02-01-2013 om 19:33

Hema

Ik heb een sport bh van de Hema ik vind hem erg fijn met hardlopen, en ik heb een cup D dus zeker wel steun nodig. Moet je wel die voor heavy sport nemen.

Succes met hardlopen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

oregano

oregano

02-01-2013 om 20:25

Ook strakke broek ondanks niet te slank

Omdat een andere broek altijd afzakte tijdens het lopen en ik dan steeds bezig was de broek op te hijsen..Zo'n hardloopbroek loopt echt veeeel beter vond ik en dan idd een lang t.shirt erover en in de winter nog een trui doe ik. En idd ook de sportBH van de hema.
Ik draag deze hardloopbroek ook nu met pilates, zit gewoon het lekkerste met sporten.
Nu tijdelijk even niet vanwege nekklachten jammer genoeg.
Maar succes en idd niet te fanatiek beginnen, ik ben ook al jaren aan het beginnen en afhaken.
heb muziek van start to run, met een opbouw in de lessen, dat helpt mij enorm met volhouden.
veel plezier!
Oregano

Picasso

Picasso

02-01-2013 om 21:13 Topicstarter

Hema

Dacht ik vandaag ook aan om te kijken of ze ze daar hebben, ja dus

Lopen met start to run heb ik ook een tijdje gedaan en dat ging best goed. Alleen vond ik de rondjes alleen door het park zo saai op een gegeven moment dan ik toch ben gestopt. Nu loop ik regelmatig op de band in de sportschool en dat is ook best okee. Maar buiten lopen heeft toch ook zo z'n voordelen.

Margriet*

Margriet*

03-01-2013 om 21:01

Picasso

Die korte broek draag je over eel lange broek, dat is hip...
Een hardloopshirt van Nike is bijv http://store.nike.com/nl/en_gb/?l=shop,pdp,ctr-inline/cid-300/pid-637283/-552238, maar ik koop hem in de uitverkoop. Bij de Nike outlet bijv.

Picasso

Picasso

04-01-2013 om 11:32 Topicstarter

Perfect!

De kinderen vonden mijn hardloopoutfit perfect toen ik net alles even aan had. Niet dat ze objectief zijn maar ik vond het wel leuk Morgen eerste training dus ben benieuwd. Toch best spannend....

Margriet: zo'n broekje gaat het echt niet worden Maar ik zal morgen eens kijken of er trendsetters bij de atletiekvereniging zijn.

Hibiscus

Hibiscus

04-01-2013 om 12:17

Picasso

als het de vereniging beginnend met een H is, dan zul je zien dat daar van alles rondloopt. Hip, niet hip, duur, goedkoop, bij elkaar passend of niet, broekjes, rokjes. Alleen, geen jogging broeken en als je in de avond gaat lopen moet je echt iets reflecterends aan. In onze loopgroep mag je anders eigenlijk zelfs niet mee, veel te gevaarlijk. Je loopt in de winter namelijk op de weg. Op zaterdag ga je regelmatig de duinen in en het strand op, dat is het aller fijnste! Veel plezier!

Hibiscus
(In de winter lange renbroek, zodra het kan een kortere broek maar het liefste mijn renrokje!)

Picasso

Picasso

04-01-2013 om 13:44 Topicstarter

Hibiscus

Nee begint niet met een H en ook geen duinen waar je heen kunt lopen Maar als de 5 km lukt ga ik denk zeker wel een keer richting de duinen, lijkt me geweldig (ben je met de auto zo, dat dan weer wel).

Ik ga nu op de zaterdagochtenden lopen dus reflectie zal nog niet echt nodig zijn. Zit wel wat reflectie in mijn jack geloof ik. Geloof ook dat mijn man helemaal niet wil dat ik in het donker ga lopen

Hibiscus

Hibiscus

04-01-2013 om 15:08

Cpc toch?

welke afstand ga je lopen bij de cpc? Ga je alleen zaterdagochtend trainen en verder niet?

Als die loopgroep dus doorde weeks aan avond training heeft, zou ik dat zeker wel doen. Ik kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt alleen 's avonds te trainen, maar met een groep is er niets engs aan. Ik lopp overigens wel in het donker in mijn eentje, met koptelefoon op zelfs, maar alleen op drukke stukken en op de stoep.

Succes morgen! Ik ben al een week ziek en kan morgen ook nog niet hardlopen helaas. Ik mis het vreselijk! Hopelijk mag ik maandag weer...

Hibiscus

Picasso

Picasso

04-01-2013 om 15:30 Topicstarter

Ik ga de 5 doen bij de CPC. Moet lukken dus. En ik sport ook nog 1 a 2 keer per week in de sportschool en loop dan ook altijd op de band. Heb ook nog geen idee hoe het precies werkt met zo'n loopgroep. Ik betaal een vast bedrag voor de CPC training dus weet niet of je dan ook op andere dagen mee kunt lopen. Kan zelf ook altijd nog op woensdagochtend een rondje door het park doen of een keer met een vriendin gaan lopen.

Beterschap Hibiscus!

Kinderen niet objectief?

De kleding staat je vast prima! Juist als de kinderen het zeggen. Kinderen en dronken mensen vertellen de waarheid is toch het gezegde? Veel renplezier!

Picasso

Picasso

05-01-2013 om 21:46 Topicstarter

Wil

Haha, zo kan ik het natuurlijk ook zien Man vond ook dat ik er prima uitzag, net zoals andere hardlopers volgens hem (hij wist dondersgoed dat ie iets positiefs moest zeggen haha).

Het rennen vandaag ging goed! Pittige maar goede en gezellige training gehad Misschien wordt het toch nog wat

Oh ja, nog een praktische vraag: wassen jullie de broek na elke training of niet?

Nee

Ik was geen enkele sportkleding na 1x dragen, ik ben waarschijnlijk een viespeuk. Niet verder vertellen, niemand die het weet of ziet.

Picasso

Picasso

06-01-2013 om 08:48 Topicstarter

Wil

Vies vond ik de broek en het jack niet dus ik vind je geen viiespeuk hoor Heb de broek wel even in een handwas gedaan omdat ie nog nieuw is natuurlijk. Sokken ook maar want ik had zweetvoeten. En nunook enorme spierpijn, goed teken dus!

Wassen

Leuk dat de eerste training je is bevallen!
Ik trek wel elke keer een schoon shirt en bh aan. Hardloopbroek was ik meestal na 2 keer dragen en een jasje nog iets minder.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Picasso

Picasso

06-01-2013 om 10:06 Topicstarter

Triple

Ja dat lijkt me ook een goed systeem. Shirt ging uiteraard meteen in de was en de bh ook. Volgende keer doe ik wel een shirt met korte mouwen onder het jack aan. Is warm zat als ik eenmaal bezig ben. Verandert misschien wel als het gaat vriezen.

margje van dijk

margje van dijk

06-01-2013 om 20:46

Strak

Ik loop ook het liefst in strakke kleding. En mijn ervaring is: zodra je een beetje aan het hardlopen gewend bent interesseert het je werkelijk geen biet meer wat je aantrekt. Dan ben je alleen nog met het hardlopen bezig, niet met hoe je eruitziet. Terwijl je voordat je begint alleen maar kan denken aan 'dat het er niet uitziet'. Ik heb vandaag 7 km hardgelopen en ik ben wel 20 mensen tegengekomen in de gekste tenues. Maar vooral die ene mevrouw in joggingbroek viel op: Wat onhandig zag dat er uit. 'Soggy', het flappert, je ziet het haast schuren. Ik zag ook mannen in neongele hesjes, op klaarlichte dag, wat ik een tikkeltje overdreven vond (maar ik heb zelf ook zo'n hesje en die enkele keer dat ik 's avonds loop heb ik het ook aan). (Trouwens, dan doe ik er ook nog lichtjes bij - zo'n hesje in het donker zie je alleen maar als er licht op komt en er kunnen nog wel meer dingen gebeuren denk ik dan).

Ik had vanochtend op mijn lange broek alleen een sport-BH en een shirt met lange mouwen aan, niets eronder, niets erover, en dat was helemaal goed met dit weer. Ik heb inderdaad zo'n dun hardloopshirt waar iemand al een link van gaf, ik vind het heerlijk zitten. Ik heb twee 'merk' lange broeken en 1 trui in de opruiming gekocht, lekker goedkoop en toch heel fijn spul. Heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Ik ben altijd geneigd te veel aan te trekken, ik begin het eindelijk wat te leren. Als het regent of dreigt te gaan regenen doe ik een jasje (van de Aldi, heerlijk jasje) aan, dat is dan echt wel nodig, ook om warm te blijven als je even wandelt of even stilstaat om wat voor reden dan ook. Maar als het droog blijft doe ik liever een fleecetrui (van H&M) over mijn hardlooptrui (als het koud is) of in plaats van mijn hardlooptrui (als het niet zo koud is). Dat vind ik veel lekkerder dan zo'n jasje.

Ik heb een hemdje (Aldi), maar dat vind ik eigenlijk waardeloos. Het kruipt altijd omhoog. Als het mooi weer is trek ik een hardloop-tshirt met korte mouwen aan, of zo'n tennispolo. Die valt wat mooier (merkpolo, ook in de opruiming gekocht). (Ik ben geen merkenfreak maar ik merk wel dat die dus vaak toch echt goed zitten).

Voor de zomer heb ik een driekwartbroek (van de Lidl), maar die vind ik niet lekker zitten (te strak om de kuiten) dus ik ga bij de eerstvolgende zomeropruiming azen op dat soort broeken.

Ik heb ook 2 korte broekjes (al meer dan 10 jaar oud of zo), maar daar heb ik nog nooit in hardgelopen. Die trek ik wel aan als ik een uur ga spinnen in de sportschool (anders krijg ik het veel te warm).

Nou, dat is zo'n beetje wat ik heb. En hardloopsokken. In de winter zweer ik bij lange kniekousen (Aldi), dat vind ik heerlijk, die warmte om mijn kuiten (vanochtend ook nog gedragen). 's Zomers doe ik uiteraard korte sokken, ik heb van die sneakersokken. Ik heb ze van de Lidl (2.50) en van Asics (20 euro), en die van Asics zijn echt oneindig veel lekkerder, in die Lidl-sokken ga ik heel erg zweten. (In die lange kousen van de Aldi dus niet, maar misschien komt dat ook omdat het buiten kouder is als ik ze draag).

SportBH heb ik duur gekocht, onafgeprijsd, 50 euro per stuk, Shock Absorber of zo, heten ze. Ik had er eerst 1 maar ik was er zo blij mee dat ik er 1 bij gekocht heb. Met deze BH voel ik werkelijk niet dat ik borsten heb, en dat had ik met al die andere merken die ik geprobeerd heb (niet zo veel hoor) wel.

Gelukkig kost hardlopen verder niets, dus als je bedenkt dat je allerlei contributie en zo uitspaart dan valt die kleding wel weer mee

En natuurlijk waren de schoenen het duurst

Margje

Tijgeroog

Tijgeroog

06-01-2013 om 22:22

Ohja hardlopen

Ergens voor de herfstvakantie mee begonnen, met start to run. Een week gelopen, toen een week ziek geweest, weer een week gelopen, week ziek geweest. Zo ben ik de hele herfst blijven lopen en blijven kwakkelen.
Begin december nog een keer helemaal wit van de sneeuw terug gekomen. Vlak daarna zat ik op precies de helft, dus ik geloof 5, 7 en 5 minuten gelopen. Maar daarna weer niet lekker geweest, een ziek kind gehad, zieke vader en toen drukte met kerst. Vandaag terug gekomen van de wintersportvakantie dus eigenlijk moet ik morgen weer. Ik geloof dat ik de laatste les nog maar eens over ga doen, maar ik heb nu bijna een maand niet gelopen en ben bang dat ik al m'n opgebouwde conditie weer kwijt ben..
Wie moedigt me even aan?

oregano

oregano

07-01-2013 om 11:01

Tijgeroog, aanmoediging

Balen zeg voor je!
Bij mij het het bijna hetzelfde gegaan als bij jou. Ik ben denk ik al wel 10 keer begonnen met start to run. beste periode zat ik al op les 14. Kreeg blessure dus wer gestopt. Nu vanaf herfst weer begonnen maar ook steeds dingen tussendoor. Nu ben ik 5 weken thuis vanwege beklemde zenuw in nek en ik voel me compleet stijf doordat ik niets meer heb gedaan de afgelopen 5 weken,ook mijn favoriete pilates niet. Daarmee wacht ik ook tot na afpsraak neurollog de 21e. Maar rustig weer beginnen met start to run zou wel kunnen. Samen weer beginnen? Deze week ? dan begin ik gewoon weer bij les 1
Groet oregano

Picasso

Picasso

07-01-2013 om 11:23 Topicstarter

Tijgeroog en oregano

Jullie kunnen het! Succes met weer beginnen!

Moet trouwens zeggen dat ik zelf ook al twee keer met start to run aan de gang ben gegaan. Maar zonder stok achter de deur werkte dat voor mij niet. En wat ik nu al een enorm voordeel van de loopgroep vind is dat ik goede begeleiding krijg en de juiste technieken leer. Had zaterdag al een aantal eye-openers

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.