Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Miepert

Miepert

18-08-2015 om 14:38

hard copy foto e.a. trouwperikelen

Er gaat een neefje van ons trouwen, wij zijn uitgenodigd voor het feest in de avond. Leuk natuurlijk, maar (en hier komt het gemiep):
Het feest begint pas als wij normaliter naar bed gaan. Dat betekent de volgende dag vrij nemen of helemaal gaar op het werk verschijnen.
Er is een dresscode wat betreft een kleur. Die kleur heb ik niet in mijn assortiment (is helemaal mijn kleur niet), dus ik moet of iets gaan aanschaffen dat ik nooit meer draag (want me niet staat) of de code aan mijn laars lappen. Voor partner idem. Oplossen met een sjaaltje ofzo zie ik niet werken want het past dan weer nergens bij bestaande kleding.
Er moet een schelpje meegenomen worden met een bijzondere wens erop. Die gaan dan in een doos en het bruidspaar kan daar in zwaardere tijden uit putten. Leuk hoor maar ik ben volslagen niet-creatief in het bedenken van zoiets en hoe kom ik nou weer aan een schelp?
Er moet een foto mee van ons tweeën (of apart) met ook weer labeltje met een tekst eraan. Wij hebben al jaren alles digitaal, kan ik 1 foto ergens laten afdrukken? Een eigen printje is niet echt sjiek.
Pffff, ik heb er al helemaal geen zin meer in. Wat een geregel. Is het tegenwoordig gewoon om je gasten niet zomaar uit te nodigen om gezellig het feest samen te vieren maar om er een workshop van te maken?

Jasmijn

Jasmijn

18-08-2015 om 15:00

joh maak je niet druk

1) hoe laat begint dat feest dan? Zie het als een leuk avondje uit voor jullie tweeën, dus neem de dag erop vrij en slaap lekker uit en doe samen een lunch, meteen gezellig maken, zo vaak komt dit niet voor toch?
2) de kleur, ik heb al een paar keer 'touch of pink' gehad als kleur bij een bruiloft, maar heb niets roze, ik had uiteindelijk een mooie donkerblauwe jurk en heb een lange roze kralenketting om mijn pols gedraaid (werd zo een armband van 10 breed) en dat vond ik toch een leuke 'touch'. Een man kan een roze stropdas om? Wellicht kun je iets lenen van iemand?
3) schelpjes, volgens mij kan je die gewoon bij een tuincentrum kopen, of vraag eens rond, na de vakantie hebben ook veel mensen schelpjes meegenomen van vakantie. Een wens voor het bruidspaar bedenken lijkt me nu niet zo heel moeilijk en trouwens ik keek net even, je kunt ook een wensje google (is dat niet handig !)
Oh en het fotootje: ik zou gewoon een foto printen op glanzend fotopapier (pakket van 20 bladen voor 1,39 te koop bij de Action) of je gaat met een memorystick en je foto naar de HEMA. (ps even tussendoor, ik zou sowieso eens wat foto's afdrukken, alles digitaal bewaren is zo zonde)

Van mij hoeft het ook niet zo hoor, dat gedoe, maar ja, het bruidspaar vind het leuk en het gaat om hen, dmv het fotootje en het schelpje willen ze er een herinnering aan over houden, ze trouwens immers (als het goed is) maar één keer.
Ik zelf zou het ook niet hoeven hoor, wat moet je met die schelojes zooi, het kan ook zijn dat je te maken hebt met een overijverige ceremoniemeester

jaja Miepert

dat zijn de persoonlijke trouwfeesten anno nu, wen er maar aan

Om met dat fotootje te beginnen: je kunt foto's printen bij hema, kruitvat en waar niet al. Of een usb stick meenemen met de gekozen foto erop, of mailen naar de hema en foto ophalen op de eerstvolgende boodschappendag. Labeltje knip je van karton, voor mijn part van een pak rijst of macaroni, en op de achterkant jullie namen en 'wensen jullie een mooi leven samen'

Een schelp met een wens. Rijd langs het tuincentrum en kijk bij de steentjes etcetera. Of bij Xenos bij de decoratiespullen. 'Behouden vaart'lijkt me een mooie wens.

Kleuren dragen die je normal nooit draagt, tja dat is vervelend. Een man kan gewoon een das kopen in de gewenste tint, voor een vrouw is het detail wat lastiger. Ben trouwens benieuwd wat voor kleur ze hebben verzonnen. Oranje soms?

Het feeststijdstip en de dag erna werken - kom op, dat kan toch voor deze ene keer, elk mens heeft weleens onbedoeld wat minder nachtrust, stap daar overheen en ga de dag erna mooi op tijd naar bed.

Oh ja, je boft dat je niet voor een vrijgezellenfeest bent genodigd, dat kost tegenwoordig ook veel geld en minstens een half weekend van je kostbare vrije tijd.

guera

guera

18-08-2015 om 15:51

ik zou niet gaan

Je hebt er geen zin in. Wie wil nou iemand op zijn bruiloft die zo moeilijk doet over zulke eenvoudige dingen.
Verder sluit ik me aan bij de rest. En zie er de lol van in. Superleuk toch om weer eens een bruiloft mee te maken. Wees blij dat je bent uitgenodigd. Ik heb mijn familie niet eens uitgenodigd, omdat het zeurpieten zijn. Die hoef ik er niet bij en dus vierde ik het met vrienden en mijn ouders en zussen.

een villa

Wij waren laatst bij een bruiloft waar briefjes werden rondgedeeld waar ook een wens voor het bruidspaar op geschreven moest worden. Dat heb ik mijn zesjarige laten doen, die in haar aandoenlijk onbeholpen handschrift erop zette dat zij het bruidspaar een villa toewenste

Als je er echt tegenop ziet zou ik niet gaan. Als je eigenlijk wel zin hebt in een feestje zou ik me van die schelp met een Jantje-van-Leien afmaken, dat gaat toch anoniem in een bak, dus niemand die ziet als je daar iets volslagen oubolligs op geschreven hebt (en anders wens je ze die villa). Die foto: zie boven.

Blijft over die vervelende kleur. Kan je niet in een tweedehandswinkel gaan zoeken? En anders een witte bloes verven met een tinnetje Dylon. Idem voor partner. Knappe broek eronder, e presto! Doe gek, koop een paar spotgoedkope oorbellen erbij in die kleur.

Ik heb het trouwens ook niet op al die creatieve uitingen, op die bruiloft waar wij waren -achternicht van partner - moesten we ook door de ene hoepel na de andere springen (de ene vriendengroep verzint iets, de andere iets anders...). Niks echt moeilijks of genants, maar leuk ... mwah. Persoonlijk zou éen persoonlijk aandenken aan de gasten mij wel genoeg lijken. Of een foto, of een recept, of een schelp, of weet ik wat. En verder lijkt mij ook weinig mis met een gastenboek en een flinke rits foto's van de feestgangers. Maar goed, de bruiloft moet tegenwoordig vooral zo persoonlijk en origineel mogelijk zijn. Ik word er een tikje moe van, maar ik ben dan ook niet getrouwd.

Groeten,

Temet

Tegengeluid

Eigenlijk doe ik aan zulke verzoeken (fratsen) niet mee. Mocht er een verzoek zijn waar ik makkelijk aan kan voldoen, is het geen probleem hoor, maar ik ga niet elke keer weer geld uitgeven of winkelen en creatief zijn. Niet alleen uit praktisch oogpunt maar ook principieel. Heb je eerst een ronde bruiloften gehad van eigen kinderen, neefjes, nichtjes en kinderen van vrienden met alle vereisten, krijg je daarna de geboortes met alle 'leuke' nieuwigheden er om heen. Met een beetje pech heb je na 10 jaar een volgende ronde 2e huwelijken. En dan wordt er nog meer uitgepakt, want nu is echt de ware gevonden. Mocht een stel het na 25 jaar nog samen redden, moet je weer opdraven op een gezellig feest met allerlei leuks. Zelfs op begravenissen moet er allemaal aan de verwachting en wensen van de overleden, of de familie, voldaan worden.
Laat gasten alsjeblieft komen zoals ze zelf zijn en willen. Al dat zogenaamd orgineel en persoonlijk ligt straks toch binnen enkele jaren op zolder, kringloop of dump.

Limi

Limi

18-08-2015 om 21:18

iew

Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt, maar ik denk dat ik het volgende zou doen: kort gaan tenzij het ver weg is. (Als iemand me pas in de avond zou willen hebben, zou ik waarschijnlijk ook overwegen helemaal niet te gaan als het me echt te laat was. Voor mensen met een goede band waren er waarschijnlijk al eerder op de dag dingen?) Kleren, hmm, dichtstbijzijnde kleur? Creatieve frutselzooi, niet. Ze sturen je toch niet weg als je je huiswerk niet gemaakt hebt.

Amaterasu

'Al dat zogenaamd orgineel en persoonlijk ligt straks toch binnen enkele jaren op zolder, kringloop of dump.'Tja als je zo tegen de materiële kant van het leven aankijkt, dan is iets niet gauw goed genoeg. Lang leve de Weggeefhoek op Facebook.

Emma

Emma

18-08-2015 om 22:13

Gewoon meedeinen

Dan kun je best nog eens een leuke avond hebben. Dat zou ik doen. Ook die schelpjes, kaartjes, foto's: maak het jezelf niet te moeilijk.ze kijken er waarschijnlijk niet veel naar.
In de jaren '80: mijn neef trouwde en alle dames moesten een hoed op (zoiets als de kamerleden bij Prinsjesdag). Mijn moeder spuugde erop: "Ik bedek mijn hoofd niet voor die snotneuzen (= corpsballen)!"
En terecht: wat je eergevoel aantast moet je nooit doen. Je hoofd bedekken is een precaire zaak, maar dat is persoonlijk , ook bij corpsballen.

berdai

berdai

18-08-2015 om 22:31

zit je een reden te bedenken waarom je niet hoeft te gaan

aan de vraag foto en schelp zou ik wel willen voldoen maar ook ik weiger steeds een themakledingstuk aan te schaffen voor ieder nieuw feestje. Evt een accessoire vind ik prima. Tijd en uitslapen vind ik gezeur, dat is bij mij bij bijna ieder feestje het geval, wat maakt dat nu uit. Of het moet wekelijks zijn maar dat hebben niet veel mensen.

Miepert

Miepert

19-08-2015 om 07:58

Input

Waar ik wat mee kan, dank jullie! Ik heb op zich wel zin in een feestje hoor. Ik WEET dat ik miep, zie nick. Ik moet effe over de drempel. Het is een drukke tijd hier nu en dan ook nog dat gecreativeer dat echt helemaal niks voor mij is, gaf even een jakkesgevoel.
Ik kan het opdelen in behapbare stukjes, thanks. Tuincentrum kom ik niet maar xenos is een optie. Ik wist niet dat je ook 1 foto kon laten afdrukken, ga ik doen. Die kleur, ik zal eens kijken, desnoods een lint om de pols en anders maar niet.
Wen er maar aan schreef iemand, da's een goeie, dit is de eerste neef maar er gaan er nog meer volgen. Als deze eerste drempel genomen is word ik er vast wel handiger in, dit was gewoon even schrikken en slikken.
Gaat goedkomen!

Suze

Suze

19-08-2015 om 09:30

Ach Miepert

Volgens mij sta je er nu al een stuk relaxter in dan in het begin van je post. En ik snap het wel hoor, als je al heel druk bent, kan dit net even "te veel" aanvoelen.

En als je een volgende keer weer denkt: wat moet ik hiermee aan? Vraag je het weer hier op OO en komt alles goed .

Veel plezier op het feest.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-08-2015 om 16:08

Ik vind je helemaal geen miepert hoor

Hoewel ik aan de ene kant vrij stellig het standpunt huldigde dat een bruidspaar zelf de dag mag bepalen (zelf ook een trouwerij gegeven waarbij we ons niet hielden aan een aantal conventies uit met name mijn schoonfamilie), maar ik vind het allemaal wel heel ver gaan hoor, wat jij beschrijft. Het lijkt mij te getuigen van de gedachte dat alles in de hand gehouden en geregisseerd moet worden. Het bruidspaar staat centraal, ja natuurlijk, maar op deze manier wordt het in mijn ogen ook wel buitenproportioneel met vervelende verwachtingen tav anderen.

Wij nodigden mensen uit voor ons trouwfeest, probeerden er van te voren niet te veel verwachtingen van te hebben over hoe ze er uit zagen. Zelf vind ik feestelijk en netjes (maar ja, de invulling van deze begrippen is natuurlijk reuze subjectief) wel op z'n plek in zo'n situatie. En daar doe ik ook wel moeite voor, zeker bij mensen die me na staan. Maar als ik iets aanschaf doe ik dat alleen als ik het later ook weer kan dragen.
Voor de feestelijkheden die wij gaven/geven vond/vind ik het belangrijker dat mensen er zijn dan hoe ze er zijn. De kledingkeuze van één van mijn getuigen (slobberig en niet eens helemaal schoon), is me op de trouwdag niet opgevallen: pas toen iemand me er later op attendeerde zag ik het. Zou ik zelf nooit doen, maar ach, ik kan me er ook echt niet één seconde druk om maken.

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.