Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Healthymom

Healthymom

18-10-2016 om 15:07

Handige recepten website

Sinds een tijdje ben ik bezig met een project om een platform te maken waar het makkelijk gemaakt wordt om een recept te kiezen. Uit ervaring weet ik dat het soms erg lastig is om te bedenken wat er gegeten moet worden, en voor moeders al helemaal kan ik mij voorstellen.

(link verwijderd door forumbeheer) maakt nu de keuze voor u. Dit kan op basis van voorkeuren voor ingrediënten, of volledig willekeurig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en of jullie nog tips hebben.

Beertje37

Beertje37

18-10-2016 om 15:15

Voor moeders al helemaal?

Leg dat eens uit!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-10-2016 om 15:39

inderdaad, Beertje

Laat mijn ene fanatiek kokkerellende zoon dit maar niet horen...!

Tijgeroog

Tijgeroog

18-10-2016 om 16:00

Sally, rustig maar

Voor moeders is het lastig om te kiezen wat er gegeten moet worden. Vaders, vrouwen zonder kinderen en vooral fanatiek kokkerellende zonen zijn hier juist veeeeeel beter in.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-10-2016 om 16:14

mijn 2 centen

Ik zal er even wat langer mee moeten spelen, maar op het eerste gezicht ziet dit er wel prettig uit, vooral vanwege de keuzemogelijkheden.

Nou ben ik een fanatiek kookster dus misschien zeur ik teveel, maar ik heb toch wat puntjes.
On te beginnen: ik vind de mogelijkheden bij "keuken" te krap. Zo mis ik Mediterraans (in het bijzonder Turks en Grieks, twee favoriete keukens bij mij).

Marokkaans schrijf je met 2 k's (ik zou die overigens bij "Noord Afrikaans" doen).

Aziatisch is een ruim begrip en je kunt natuurlijk niet elk land neerzetten, maar het lijkt me wel handig aparte rubrieken te maken voor Chinees en Thais en eventueel Japans.

Als ik bij Indonesisch iets zoek, verwacht ik geen Thaise kip. Ik zie ook weinig verschil met Indisch (in mijn eigen receptendatabase heb ik daar "Indisch/Indonesisch" van gemaakt; er zijn overigens wel verschillen). Indisch en Indonesisch zou ik dan ook samenvoegen.

Met aparte rijtjes Belgisch, Duits en Frans ben ik juist weer erg blij, vooral de Duitse keuken is vaak een ondergeschoven kindje, merk ik elders vaak. Of er ook Rinderrouladen tussen staat, of een gerecht met Spatzle (dat hier nog wel eens bij de Aldi ligt), heb ik nog niet gezien, maar ik zag dat het mogelijk is zelf recepten in te sturen. Wordt er dan ook gemodereerd, gecontroleerd op juistheid en dubbele inzendingen? Anders wordt het net zo'n onoverzichtelijke site als Smulweb helaas is geworden...

Ik mis wel weer de Britse en Scandinavische keuken. Maar goed, ik begrijp dat je voor de overzichtelijkheid keuzes moet maken. In mijn database is de afdeling "keukens" wel behoorlijk groot

Hetzelfde geldt voor "soort gerecht". Ik mis soep en vleesgerechten (en liefst weer onderverdeeld in bijv. gevogelte, rund, varken en schaap/lam/wild). Maar ook wat dat betreft ben ik een beetje een pietlut

De rubriek "vegetarisch" zou ik standaard instellen op "geen voorkeur". Dat zoekt even wat sneller voor de niet-veggies (toch nog een meerderheid van de mensen, denk ik).

Ik zag al heel wat gevarieerde recepten langs komen. Soms met een zakje Knorr erbij maar wie dat wil, moet dat gewoon doen, en wie dat niet wil, klikt naar het volgende recept.

Waar ik erg blij mee ben zijn de keuzes m.b.t. bereidingstijd en aantal ingrediënten. Als ik even snel wat wil, zit ik niet op een waslijst aan ingrediënten en een uur werktijd te wachten.

Nog even over de instuurmogelijkheid: ik zie daar gelukkig wel Grieks en Turks maar weer geen Marokkaans. En geen mogelijkheid zelf daar een keuken aan toe te voegen (maar misschien is dat juist wel goed anders wordt het een zooitje).

Lang verhaal kort: de ingrediënten- en keukenrubriek zou ik flink uitbreiden. Ook zou ik de aanwezige recepten checken of ze echt in de goede rubriek staan (die Thaise kip bijvoorbeeld). En overwegen om bij insturen meer mogelijkheid te geven om deze rubrieken uit te breiden.

Just my 2 cents. Kijk maar of je er wat aan hebt, mijn advies is altijd vrijblijvend en op het eerste gezicht lijkt het me verder wel een handige site om te gebruiken naast mijn eigen database.

Healthymom

Healthymom

18-10-2016 om 17:54

Heel erg bedankt voor jouw feedback Sally!

Bedankt voor deze handige tips Sally, ik ga ze zeker meenemen bij het verder ontwikkelen van de website!
Als je het leuk vindt wil ik ook jouw recepten wel toevoegen aan mijn site .

P.s. @beertje, Ook Vaders en kinderen kunnen natuurlijk koken, maar ik denk dat in veel gevallen toch nog de moeder nog het eten bereidt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-10-2016 om 18:03

Healthymom

Ik zou als ik tijd heb wel wat kunnen toevoegen!

Egel

Egel

18-10-2016 om 20:01

Wat een onzin

Wat een onzin zeg, dat vooral moeders hier wat aan zouden hebben en nu je toelichting: in veel gevallen zouden de moeders 'toch nog' het eten bereiden.
Merk ik niets van. Bij mij thuis vroeger kookte mijn vader (een enkele keer niet). Bij mij thuis nu mijn man. En als ik om mij heen kijk is dat wel vaak gelijker verdeeld maar zeker niet meestal de vrouw. Bij mijn zus thuis trouwens wel.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor ouderwetse kringen jij jezelf begeeft maar door die uitspraken krijg ik er alvast weerstand tegen om het mijn man te laten zien

Healthymom

Healthymom

18-10-2016 om 22:04

@Egel en anderen

Sorry voor de ophef die dit heeft veroorzaakt. Misschien dat ik dan inderdaad uit een ouderwetse kring kom.

Desalniettemin ging het berichtje er niet om wie thuis het koken doet. Als de man of kinderen thuis koken is natuurlijk ook helemaal leuk.
Maar, omdat ik zelf als moeder zijnde weet hoe lastig het is om een maaltijd te verzinnen wou ik het andere mensen ook makkelijker maken. En misschien dat ik iets te veel in mijn eigen rol als moeder bleef hangen in het typen van het berichtje.

Ik hoop dat jullie de site, netzoals Sally MacLennane, alsnog kunnen waarderen. Zo niet, of kunnen er nog dingen anders dan hoor ik het ook graag.

Gr. Nina

Hanne.

Hanne.

18-10-2016 om 22:57

mwa

ik heb even op de site gekeken en werd niet heel enthousiast. Al zie ik wel potentie.

Mijn grote bezwaar is dat je niet altijd een 'maaltijd' suggestie krijgt. Als ik een makkelijke vegetarische maaltijd als voorkeur geef krijg ik capucijners als suggestie. Leuk maar natuurlijk geen maaltijd. En de site geeft geen mogelijkheid om daar iets passend's bij te kiezen

Verder zou ik graag willen dat de recepten 'op maat' zijn. Nu krijg je 2, 3 en 4 persoonsporties te zien. Kan ik wel gaan rekenen, maar dat is natuurlijk niet makkelijk.

Koken

Koken

19-10-2016 om 15:27

Helaas

Helaas is de link verwijderd. Was wel benieuwd.

Healthymom

Healthymom

19-10-2016 om 16:12

Raar de link verwijderd is

Bij deze nog een keer de link: (link verwijderd door forumbeheer)

Egel

Egel

19-10-2016 om 19:58

jemig healthy mom

Wat ontzettend brutaal. Lees de forumregels of respecteer wat de redactie beslist. Je link is door hen verwijderd, dus je zet het er niet nog een keer op.

Ik zal het melden, dus anderen hoeven dat niet meer te doen.

angel3

angel3

19-10-2016 om 20:02

Klinkt als

Appie. Kun je ook ingrediënten invoeren en dan suggesties krijgen. Idem vega of een bepaalde keuken. Whats New?

Egel

Egel

19-10-2016 om 20:06

en dan nog iets

het is niet 'Sinds een tijdje ben ik bezig met een project om een platform te maken (...)' zoals je in je eerste bericht zet. Het is gewoon een fancy website met alles erop en eraan, een facebookpagina etcetera.

Daarna in je eerste bericht zo'n reclamemanier van praten '[website] maakt nu de keuze voor u!'.

Jongens, dit is dus helemáál geen behoefte aan tips (of desnoods aan gratis tips, Sally McL is haar in ieder geval goed van dienst geweest) en al zeker geen nieuwsgierigheid wat wij ervan vinden.

Dit is echt helemaal niets anders dan RECLAME om zelf meer geld te krijgen.
Voor reclame moet je eerst zelf betalen.
Wat is er raar aan dat de link verwijderd is door ons goede forumbeheer?

De brutaalste aap van de maand, gefeliciteerd 'Healthymom'! (op de website trouwens ook geen naam te bekennen).

Healthymom

Healthymom

19-10-2016 om 20:36

Egel

Woo wat een haat.
Ik wist niet dat het verboden was om als je een jaar lang hard werkt om een website te maken, die inmiddels "fancy" is bedankt voor het compliment, nog mensen om tips vraagt.

Het idee achter deze post was niet om reclame te maken, maar om meningen van anderen te horen. In mijn eigen kring is deze mening over het algemeen positief maar ik wou het ook eens aan mensen vragen waarmee ik geen vrienden band heb.

Gelukkig ook al wat oprechte kritiek en leuke reactie's van o.a. Sally en Hanne gekregen.

Gr. Nina

Healthymom

Healthymom

19-10-2016 om 20:38

angel3

Wat betreft Whats new? Het onderscheid probeer ik doordat er geen keuze gemaakt hoeft te worden maar dat je ook zonder voorkeuren in te vullen op een leuk recept kan stuiten.

Gr. Nina

Egel

Egel

19-10-2016 om 20:46

wat dan nog

Hallo Nina, ja, ik kan wel fel worden. En dan doe je onschuldig. Maar als je een bedrijf hebt, weet je echt, heus wel dat je geen gratis reclame mag maken. En je weet heus wel dat het vanzelf reclame ís als je op een openbaar forum je website noemt.

"Als je een jaar lang hard werkt om een site te maken"... in ieder geval staan er kennelijk al disclaimers op sinds januari 2015.
Er zijn ook reclames van derden op je website, dus je zal er toch ook wel wat aan verdienen?

Mocht je toch echt in alle onschuld je website genoemd hebben, dan is het nog altijd onbegrijpelijk dat je vervolgens forumbeheer wil overrulen door gewoon, hoppa, nogmaals je website te noemen?
Dan is het wat mij betreft niet onschuldig meer.
Maar misschien was je al van plan geld aan Ouders Online over te maken? Ze hebben het gisteren genoemd omdat ze te weinig inkomsten hebben.

NL02 ABNA 0446 5630 13
ten name van: Vrienden van Ouders Online.

Lente

Lente

19-10-2016 om 21:05

Go Egel, actie Nina!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.