Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vesper Lynd

Vesper Lynd

04-12-2016 om 19:06

Handig, zo'n theedoos (Al dan niet nuttige sintcadeaus)

Ik heb van Sint een theedoos gekregen met zes vakjes en thee (Pickwick). Een heel gevaarte waar ik eigenlijk geen plek voor heb in de keukenkast, en thee drink ik ook nooit. Sint liet doorschemeren het een beetje apart te vinden dat ik voor een theedrinkende gast altijd op zoek moet naar een theezakje en dat dan vind in mijn dochters kamer. Dochter drinkt overigens ook alleen thee als ze bezoek heeft. Nou ja, hij verhuist dus maar naar de slaapkamerkast. Moet ik alsnog op zoek als er iemand thee wil
Hebben jullie nog nuttige cadeaus gekregen, of juist totaal overbodige?

de topper van vorig jaar: een stormparaplu. ik heb een gruwelijke hekel aan regen en kou. ik loop vaak buiten maar alleen als het droog is. bij regen of sneeuw zit ik bij de haard, en ik sta er om bekend dat ik altijd de auto pak tenzij het hoogzomer is. mijn moeder vind het dan heel nuttig om mij een dure stormparaplu te geven. ze kent me blijkbaar erg goed...

Klop

Klop

04-12-2016 om 19:47

Vesper

Ik heb zo'n theedoos, stond op de salontafel, tegenwoordig eronder omdat ik nu een tafel met onderplank heb. Ideaal, ook op het werk op een kastje.

Hier helaas geen Sintavond gehad dit jaar, maar toppunt was ooit een soort huisbroek van zulke gladde stof dat ik zo van de bank afgleed. En een kruimeldief van hem die inmiddels ex is. Niet daarom overigens

Pug

Pug

04-12-2016 om 19:54

morgen pas

Maar omdat ik 90% van alle cadeaus heb gekocht, weet ik wat ik krijg: een paar boeken.

Met kerst doet de familie beperkt aan cadeaus en krijg ik wel overbodige dingen zoals bakvormpjes terwijl ik nooit bak.

Pirata

Pirata

04-12-2016 om 20:19

zelf uitgezocht

ik heb mijn eigen kadootjes uitgezocht. Dat bespaart me dit jaar een pedaalemmer voor in de wc of een digitale wijnthermometer.
Ik kreeg de speciale serie van Suske en Wiske en een Don Camillo-DVD-box (voor in de vakantie). Die wilde ik allebei zeker hebben.

Tonny

Tonny

04-12-2016 om 20:24

Een heel lieve surprise

Met een soort museum van het voorbije jaar. Gemaakt door een van de schoondochters. En alle cadeautjes van mijn lijstje op lijstje.nl.

Lou

Lou

04-12-2016 om 21:15

vogelzaad

Leuk, een enorme zak vogelzaad. Vooral omdat we een piepkleine tuin hebben en drie katten. Dus wie ik daar nou precies blij mee moet maken hahaha. Maar ik kreeg ook het boek dat ik graag wilde hebben. Dochter vroeg trouwens lippenstift en kreeg labello Verder ging het feestje nogal aan mij voorbij omdat ik eigenlijk ziek was. Vooral toen de lucht van erwtensoep zich verspreidde door moeders huis moest ik ineens heel snel weg.

Vogel

Vogel

04-12-2016 om 21:59

Bewaren, die theedoos!

Ik kreeg er ook ooit één, met doucheschuim en bodylotion overigens, en plankjes om er daarna een theedoos van te maken. Het doucheschuim was heerlijk en ik drink alleen losse thee, maar de doos is het jaar daarna met een spiegel in de deksel en allerlei meidenfrummeltjes (haarspeldjes, wattenschijfjes, een kettinkje) in de vakjes omgetoverd tot surprise. Supernuttig dus!

Ik kreeg dit jaar een bidondop voor mijn Dopper. Echt iets wat ik graag wilde hebben maar net te duur vond om zomaar te kopen. En morgen is nog een verrassing.

40er

40er

05-12-2016 om 09:21

Theedoos

Hier ook een theedoos gekregen, voor losse thee (met blikjes) ben er juist heel blij mee!

Wel eens een boek gekregen, over een seizoenen tafel. Moest je elke maand nieuwe poppetjes knutselen van wol en weet ik het.... nooit gedaan, pffff.

Juno

Juno

05-12-2016 om 09:38

Theedoos

Een theedoos is ideaal om alle telefoonsnoertjes te bewaren!

Martje

Martje

05-12-2016 om 09:47

Theesoorten met blikjes?

Dat klinkt handig. Ik heb nu allemaal verschillende maten blikjes, die zo veel ruimte innemen.

Ik krijg alleen een letter. Wij doen niet meer aan cadeautjes.

dioge

dioge

05-12-2016 om 09:48

heerlijk nutteloos

ik heb alleen maar cadeautjes gekregen die puur ter vermaak zijn; 3 boeken, een nieuwe Jan van Haasteren legpuzzel, 2 glossy's, een december kraslot en een staatslot. Een heerlijk avondje gehad!

Puck

Puck

05-12-2016 om 12:50

40er

Als thee-holic en uiteraard ook alleen losse thee ben ik heel benieuwd naar die theedoos. Heb je een linkje oid waar ik kan kijken en evt. bestellen.

40er

40er

05-12-2016 om 16:01

Puck

Google op theedoos plank en je ziet verschillende soorten. De mijne zagik op Facebook, bij torino, een thee/chocolade winkel hier. (Datzelfde soort zag ik geen linkje van via google)

MerelR

MerelR

05-12-2016 om 19:05

Theedoos

Ik kreeg ook een theedoos en ben er hartstikke blij mee. De oude was aan vervanging toe dus dat had men goed gezien.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-12-2016 om 20:45

Doos voor losse thee

Hier ook losse thee, in allemaal blikjes. Grotere en kleinere blikjes (er zit een systeem in). De blikjes, 9 stukjes, zitten een houten kistje waar ooit twee flessen wijn zaten. Middenschot is eruit en nu zit m'n thee erin. (Ik vind thee nl veeeel lekkerder dan wijn Op de blikjes een klein papiertje met de thee-naam erop, en dat zit vast met een mini-magneetje.

40er

40er

05-12-2016 om 20:51

Tijgeroog

Wat een leuk idee, met mini magneetjes.... klein houten schijfje, krijtverf erop, magneetje erachter.... nieuw projectje

Christel

Christel

06-12-2016 om 12:52

40er

Zo'n seizoenentafelboek zou mij erg blij maken! Ik maak altijd seizoentafels, nu net de Sinttafel opgeruimd.

Haha Vogel!

Die surprise werd enorm gewaardeerd en doet nog steeds dienst als make-up/sieraden/rommeldoos !

Martje

Martje

07-12-2016 om 09:29

Goed idee

Tijgeroog, wat een goed idee!
Ik had gekeken bij Simon Levelt, maar vond die erg duur.

Puck

Puck

07-12-2016 om 13:16

Precies Martje

Ik heb ook gegoogeld maar kom alleen peperdure theedozen tegen.

Puck

Puck

07-12-2016 om 13:19

40er

Ik zie bij de facebookpagina wel een theeplank waar je theeblikken op zet. Dat is toch niet wat je bedoelt? Ik kom regelmatig in die plaats omdat daar familie woont maar weet van het bestaan van deze winkel niet af (is misschien maar goed ook)

40er

40er

07-12-2016 om 14:40

Puck

Die bedoel ik wel. Blikken staan er mooi stevig op. Leuke winkel hoor, tegenover Hilarius. Altijd wat te doen hè

Puck

Puck

07-12-2016 om 23:01

Oke 40er

Ik zoek dus iets anders, denk dat ik dat idee van Tijgeroog wat ga vormgeven.
Pas je trouwens op voor de stoplichten hahaha

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.