Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

hakmolen?

Onze hakmolen heeft het opgegeven. Een nieuw onderdeel kost 20 euro. Dat vind ik nog best een hoop geld. Ik meen me te herinneren dat ik wel eens gezien heb dat er ook dingen zijn die je handmatig bedient ipv op stroom? Dat moet toch goedkoper en makkelijker kunnen? Zoeken op google levert alleen de dure dingen op, mooi allemaal, maar dat zoek ik dus niet!

Ik wil gewoon mijn uitjes kunnen snipperen zonder gedoe en zonder tranen!

Wie heeft er suggesties?

Bedankt!

Christel

Christel

28-01-2015 om 16:54

Tupperware

Ik heb de quickchef van Tupperware, maar ja, die is ook niet goedkoop (wel handig).

Moni

Moni

28-01-2015 om 17:07

Week of 2-3 geleden bij Aldi of Lidl

Je zou daar kunnen kijken of ze nog in de bakken liggen.

Jessica O

Jessica O

28-01-2015 om 17:27

ook

Die van de tupperware. Idd niet goedkoop maar wel fijn. Word hier veel gebruikt!

heb met vakantie zo'n kleintje vd aldi mee gehad, mijn knokkels ontveld oftewel, die 5 euro was nog teveel.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-01-2015 om 18:11

Ikea

Ik heb een ding van de ikea, voor een paar euro. Die werkt wel aardig. Maar als ik een of twee uien klein moet snijden vind het ik allemaal teveel gedoe, met spullen pakken en later weer schoonmaken, dat ik het liever even met de hand klein snijd.

Moni

Moni

28-01-2015 om 18:42

Net bij de aldi geweest.

Bij ons liggen ze nog in de bakken. Een kleine groen-creme doosje. Kosten: 4 euro.

Katniss

Katniss

28-01-2015 om 19:04

Uien snijden zonder huilen

Ik las ooit hier of op een ander forum dat je niet gaat huilen als je je mond open houdt tijdens het uien snijden. Dat heb ik uitgeprobeerd en het werkt echt! (maar je staat natuurlijk wel een beetje voor joker).

jons

jons

28-01-2015 om 22:51 Topicstarter

Katniss, e.a.

Ik heb al besloten te wachten tot mijn verjaardag, eind april, dan vraag ik het wel als kado'tje. Tot die tijd vind ik het niet erg om voor schut te staan met mijn mond open... Ga het morgen meteen proberen!

Bedankt voor alle tips, denkelijk is een nieuwe staafmixer met hakmolen dan toch de betere optie...

groetjes!

zoiets

Ik heb zoiets: http://www.kijkshop.nl/product/147000/braun-staafmixer-mq-320-pasta/?channel_code=544&product_code=94873692&utm_source=adwords-product-listing-ads&gclid=CNyBqeDWuMMCFVMatAodOmcAZA

Maar dan de versie van 20 jaar geleden, die doet het nog prima en helemaal niet zo duur. Ik heb ook een keukenmachine, maar die gebruik ik dus nooit.

Wel opletten

....dat je een hakmolen of staafmixer met hakmolen pakt met genoeg power!

Er zijn echt waar, hakmolens te koop, die nog geen blokje kaas aankunnen. En dan heb ik het niet over de Aldi, maar gewoon over de huishoudelijke winkels.

jons

jons

30-01-2015 om 11:04 Topicstarter

power

Emine, wat is dan een goed wattage? Waar moeten we op letten?

Ik vind....

de 250 watt echt te licht.

Ik had een Philips Cucina, staafmixer met molen in 1, maar die is stuk gegaan (onderdeel waarschijnlijk in het afval geraakt, grrr). Die werkte perfect. Kon je uien, kaas, noten mee hakken.

Toen kocht ik een afzonderlijke bij de B., van 25 euro en die was 250 watt, die sloeg vast in het blokje kaas. En de ui slingerde hij rond. Toen nog een aanbieding bij de lidl, zelfde verhaal. Ik denk dat je echt wel 400 watt moet hebben.

Overigens heb ik uiteindelijk geen nieuwe meer gekocht. Ik was aan het verdiepen welke het dan moest worden en toen trof ik op een rommelmarkt zo'n groentehakker. Dat werkt perfect. Oke, niet voor de kaas (dat blijft plakken, maar een rasp gaat ook), maar al de rest echt ideaal. Ik hak er zelfs bloemkool mee tot een soort couscous (koolhydraatarme leefstijl) Voordeel is ook dat het wat gecontroleerder kan als met een hakmolen. Ik heb me een ongeluk gezocht naar nog een tweede van zo'n ding en er van de week op een rommelmarkt 1 gekocht. Nu zie ik dat ze ze gewoon bij Ikea hebben. Denk dat ik daar volgende week maar eens ga ontbijten.

Barvaux

Barvaux

30-01-2015 om 14:22

skik

Dit is een nieuwe, ik heb een oude versie en ik ben het wel eens met wat hier ergens boven staat: het kost zoveel tijd om het ding schoon te maken, de uienstukjes gaan overal tussen zitten bijv en krijg je met spoelen nog niet weg. Ik ben veel sneller klaar met mes.

Braun

Die van Braun heeft 550 Watt en hakt allerlei harde ingrediënten prima. Hij is ook makkelijk schoon te maken.

Moni

Moni

30-01-2015 om 15:38

Mijn Braun heeft 600 watt

Ik wist niet dat er zoveel verschil zat in wattage.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.