Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 01:56

Haarstyling

Ik wil mijn haar weer een beetje anders stylen dan ik deed. Ik gebruikte Clay van de Hema, maar wil nu een product wat niet vet aanvoelt, niet glanst en niet zo hard wordt dat je er na vijf minuten niets meer mee kunt beginnen. Ik heb kort haar en ik wil het een beetje warrig. Wat gebruik jij (gericht aan de kortharigen onder ons)?

Juno

Juno

05-05-2014 om 08:47

Ouderwets

Murrays in het oranje blikje. Moddervet en heel stroef. Een heel klein beetje warm wrijven tussen je handen en dan in model kneden. De volgende dag hoef je het alleen maar in model te brengen en als je wat meer gebruikt kom je ook ongeschonden het zwembad uit.
Het is anders vet dan de clay, die vind ik minder fijn werken en dit spul glanst ook niet. De out-of-bed van ik meen l'oreal is ook fijn. In een klein, lichtblauw potje.
En als je voor duur gaat dan is de mud van de kapper heel heel fijn maar dan betaal je €25,- voor een potje.

Angela67

Angela67

05-05-2014 om 09:27

geen aandelen . . .

maar geweldig spul: poeder gel! Het werkt echt (ik heb stijl, dun en weinig haar en wil het toch warrig/half overeind hebben). Zelfs nu ik half lang haar heb werkt het nog! Je wrijft het in je haar en je ziet er niets van en het kan alle kanten op blijven staan.
bijvoorbeeld deze link : http://www.drogisterij.net/verzorging/haarverzorging/haargel/taft-styling-powder-rough-tough-10gram-5410091685492 (maar het is er van allerlei merken). Je ziet dus echt niets ervan, ook niet het poeder enzo . .
gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 11:33

Murrays en poeder

Ik heb nu wax gekocht en vind die vettigheid echt niet fijn. Voelt Murrays anders?

En die poedergel kwam ik inderdaad ook tegen, ik snapte niet helemaal hoe dat met die poeder zat Kun je je haar tijdens de dag nog wel een beetje bijwerken of staat het als een huis tot je het weer uitspoelt?

Met korte stekels was ik heel tevreden met de Clay van de Hema, maar nu is de bovenlang iets langer gelaten, dus recht overeind zetten is juist niet meer de bedoeling. Ik ben echt zo onhandig met mijn haar. De kapster wappert een paar keer door mijn haar en 'zie je, lekker makkelijk!' Thuis doe ik het na en het ziet er niet uit.

Etos

Invisible gel van Etos. Dat wordt in eerste instantie wel hard maar als je dan je handen erdoorheen haalt ben je dat kwijt. Heel erg 'als een huis' staat het ook niet trouwens. Maar zonder zoiets valt het volkomen plat op mijn hoofd (en hangt in mijn ogen als het langer wordt)

Ik heb heel fijn en glad haar, zware producten als wax bevallen mij slecht.

Die poedergel klinkt ook wel goed, misschien probeer ik dat ook wel eens een keer. Die etosgel is 2,49 een tube trouwens, dus ook weer niet idioot duur.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 11:50

Oké

Ik ga straks naar het 5 mei festival en wip dan even bij Kruidvat binnen. Ik zal de poedergel eens proberen.

Ik laat uiteraard weten hoe het bevalt

bibi63

bibi63

05-05-2014 om 12:06

kaaskopje

Ik gebruik ook de poedergel. Die van Taft vind ik wel duur, maar je hebt ook Kruidvat eigenmerk, die doe precies hetzelfde en iets van 2 zoveel.
Gr. Bibi

Juno

Juno

05-05-2014 om 12:18

Wax versus murrays

Met wax heb ik altijd het gevoel dat het in mijn handen smelt en ik roomboter in mijn haar sta te smeren. Het doet niet heel veel behalve mijn haar tijdelijk in model houden, het vet maken en het enorm te verzwaren.
Murrays is een heel ander type vet. Het valt onder de noemer vet maar het werkt heel anders dan de andere dingen die ik ken. Ik vind het fijn dat ik maar zo weinig nodig heb, ik doe bijna twee jaar met een pot. Als je een beetje gebruikt kan je het in model brengen en houden, doe je meer kan je het gedurende dag veranderen. Als je veel gebruikt is het wel lastig om het eruit te krijgen . Ik had ooit een vriend die het voor zijn kuif gebruikte. Bleef dag en nacht en model zonder hard te worden. Fantastisch.

Juno

Juno

05-05-2014 om 12:20

Pommade en linkje

http://www.drogisterij.net/verzorging/haarverzorging/haargel/murrays-superior-hairdress-pommade-074704100007

O kijk, het is een pommade. Nou hoe dan ook, het werkt prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-05-2014 om 12:44

Ik lees bij Murrays

dat het toch wel vet aanvoelt. Toch de poeder maar eerst proberen dus

Angela67

Angela67

05-05-2014 om 14:07

nee dat poeder is echt super

want het valt erg 'natuurlijk', het lijkt echt alsof ik slag heb van mezelf (en dat wil wat zeggen bij mij). Je kunt bijv beetje touperen en dan blijft het de hele dag zitten. Of je borstelt het 'eruit' maar er blijft wel altijd nog genoeg inzitten dat ik niet weer meteen heel stijl haar heb. ik gooi er 's morgens nog voor de vorm wat haarlak overheen als ik tevreden ben, maar eigenlijk is dat beetje overbodig (maar die haarlak heb ik nog liggen dus ach).
gr Angela

Wat

Wat

05-05-2014 om 15:02

gellak

van de Digros, 1.29 euro per flesje, spuiten bij de haarwortels.
Ik spuit het ook over de bovenkant, het maakt ietwat stug zodat het beter blijft zitten, ideaal, ook bij lang haar.
Digros: Derlon, extra strong, zonnebloemgeel flesje, 1.29 euro en ik doe er ruim een maand mee.

guera

guera

05-05-2014 om 17:21

van de kapper

Ik ben altijd van de zuuninge geweest en kocht altijd bij de super of de etos iets van l oreal of iets maar ik ben om. Ik koop alleen nog maar clay of wax of putty bij de kapper. Ik heb nu paste van Fuente. Ieniemienie beetje nodig. Niet vet, ruikt heerlijk en je haar blijft kneedbaar. Nog beter vind ik zelfs de microweb fiber van Sebastian. Die trekt van die draadjes, die is helemaal makkelijk bij te kneden over de dag heen. Beide kosten circa 18 a 20 euro bij de kapper en ik doe er een week of 5 mee denk ik.....

Katniss

Katniss

05-05-2014 om 17:31

Poeder

Ik heb dat poeder ook eens gekocht (van Kruidvat eigen merk) na hoeraverhalen op een ander forum. Heel apart is het. Als ik het net heb aangebracht heb ik inderdaad een hoop volume, net of ik in de wind heb gestaan. Na drie keer met mijn hoofd schudden valt mijn haar helaas weer gewoon slap en plat naar beneden. Lijkt me dat als je normaal haar hebt, het wel heel goed kan werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.