Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

04-11-2011 om 09:04

Haar verven

Ik ben ondertussen behoorlijk grijs geworden en moet (nou ja, wil) dus zeer regelmatig mijn haar verven. Eigenlijk is na een week of 3 de uitgroei al weer storend. Maar zo vaak verven wordt erg begrotelijk, ook al doe ik het zelf en daarnaast lijkt het me ook niet goed voor mijn haar.
Nu zei iemand laatst dat je best alleen de uitgroei kunt verven en dan de rest van de haarverf bewaren. Op de verpakking staat natuurlijk dat bewaren van verf niet kan. Maar wat is jullie ervaring? Bewaren jullie wel eens haarverf en zo ja, hoe lang dan?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

04-11-2011 om 10:05

Jawel

mits je de aparte delen apart bewaard.Dus niet eerst alles mixen en dat bewaren, maar de helft mixen en gebruiken en de andere helft apart bewaren.
En idd gewoon alleen de uitgroei doen en bv 1 cm/2 cm overlappen met het al gekleurde haar. Als je alles blijft verven word vaak je kleur anders (stapelen). Mijn geweldige cacaobruin was zwart aan de onderkant.

May

May

04-11-2011 om 10:42

Uitgroeisetje

Je kunt ook speciale uitgroeisetjes kopen, kosten rond de 6 euro, werkt hier prima om het kappersbezoek even op te schuiven. Let alleen op dat je niet te donkere verf kiest. Ik had na een tijd een hele vreemde donkere plek in mijn haar..

+ Brunette +

+ Brunette +

05-11-2011 om 22:55

May

Een uitgroeisetje van 6 euro? Wat duur! Ik gebruik altijd huismerkverf, dan heb je het volle pond voor een vergelijkbaar bedrag en daar kun je dus twee of drie keer mee.

oregano

oregano

06-11-2011 om 14:33

Alleen uitgroei verven, hoe doe je dat?

Hoe kun je dat zelf doen? Ik vraag me altijd af hoe je de verf alleen op de uitgroei krijgt? Je kunt de achterkant van je hoofd toch niet zien? Maar misschien zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd
Groet Oregano

Monet

Monet

06-11-2011 om 15:09

Ervaring

Je spuit op je hoofdhuid in strepen tussen je haren door. Strepen op ca. 3 cm van elkaar af. Dat masseer je verder niet in, pas de laatste 5 minuten masseer je de verf door het hele haar, daarna spoel je uit.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

06-11-2011 om 15:36

Bedankt allemaal

Bedankt voor de tips; jammer genoeg heb ik net het spuitflesje al weggegooid, maar de volgende ga ik bewaren om een deel in te kunnen overgieten om nog te bewaren voor een volgende keer!

Monet

Monet

06-11-2011 om 22:06

Ho ho ho

Dat gaat je niet lukken Lelietje! Als je de verf eenmaal hebt aangemaakt moet je het meteen gebruiken, daarna is het niet meer goed.

mix

mix

06-11-2011 om 23:36

Idd

beide delen in de eigen verpakking, goed afgesloten en onvermengd bewaren.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

07-11-2011 om 08:01

Monet

Ik was kennelijk niet helemaal duidelijk, maar ik wil zo'n spuitflesje bewaren, zodat ik het juist kan verdelen en apart kan aanmaken. Ik zal toch eerst een deel van de vloeistof ergens anders in moeten doen en dan lijkt me een schoongemaakt spuitflesje het handigst.
Maar bedankt voor de waarschuwing!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.