Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nyntje

Nyntje

02-02-2012 om 22:32

Haar kleuren van puberella

dochter is middenblond, 12 jaar en wil haar haar een ander kleurtje. Nu mas ze dat van mij beste eens uitproberen, maar wel met een spoelingkje van de drogist. Ik lees alleen overal dat dit onder de 16 jaar wordt afgeraden. Moet ik het nu maar niet doen? Hebben julie ervaring met jullie eigen puberella's?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

02-02-2012 om 22:36

Persoonlijk

zou ik het niet snel meer doen, mijn dochter heeft het (blond) rond een jaar of 15 gedaan en was geschokt hoe lang het in haar haar bleef zitten; die dacht dat het na 8 wasbeurten weg zou zijn, maar het blonde haar absorbeerde blijkbaar nogal. Was gewone kleurspoeling van drogist, ben naam kwijt, maar denk in de richting van ghul/l'oreal. Uiteindelijk met blonde kamstreekjes weer richting haar eigen kleur gebracht bij de kapper, maar toen had ze er wel al 5 maanden donkerbruin opzitten.
probeer anders eerst eens een streng haar, alszijnde lok, dan weet je hoe de kleur uitpakt. Voor blonder moet je toch richting blonderen gaan, en goudblond kan op haar dat veel roodtinten bevat, gewoon hardstikke oranje uitvallen (tadaaaaaaa ik was net een wortel). Verder zou ik het altijd net even voor een weekend of vakantie plannen, zodat je in geval dat het misgaat (zelfs bij een spoeling, groen heb ik ook al gehad namelijk) nog bij de kapper corrigeren voordat ze op school voor joker loopt.

Vera*

Vera*

03-02-2012 om 09:21

Kleurspoeling

Wat ik begrepen heb is dat een kleurspoeling die er na acht keer was uit moet zijn maar iets donkerder of lichter dan je eigen haarkleur moet zijn, anders spoelt het niet goed uit.
Voor een 'doe raar met je haar feest' heb ik een keer mahonie in mijn haar gedaan. Na twee weken en minstens twintig wasbeurten (met agressieve head & shoulders) verder was mijn haar peentjesrood..... Het moest er gewoon uitgroeien.

Vic

Vic

03-02-2012 om 22:24

Kan best

Ik heb vroeger wel 20 verschillende kleuren geprobeerd. Ging niet altijd goed, ik heb me ook wel eens niet gerealiseerd dat de kleur 'aubergine' best eens voor paars haar zou kunnen zorgen Het was er ook altijd na een maandje wel weer uit gewassen (maar ik heb zelf donker haar). Mijn dochter zou ook best een (uitwasbaar) kleurtje in haar haar mogen, als ze zou willen.

Bij mij gaat het er niet uit

Ik heb mijn haar veel gekleurd sinds mijn 15e en er is nog nooit een spoeling geweest die er ook daadwerkelijk weer uitging, het werd wel lichter, maar mijn eigen kleur werd het nooit meer.
De enige uitzondering was een bus schuim die er na 1 keer wassen weer uitging, maar ik heb geen idee of dat nog bestaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.