Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Haar grijs verven

Wie weet waar je verf kunt krijgen om je haar grijs te verven?
Als ik google hierop dan krijg ik tig hits om grijze haren te verven, maar grijze haarverf kan ik niet vinden.

Ben het verven zo zat, maar loop nu met een uitgroei van zo'n 10 cm, wil mijn haar niet kort knippen, en dit gaat nog jaren duren voordat het een hele grijze bos is.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

21-01-2014 om 11:58

ah joh,

zet gewoon een keer die schaar erin, wie weet hoe pittig het blijkt te staan! Ik denk dat je iets wil wat niet bestaat. Net zo min als haaruitval middelen. Omdat je dan liever maar helemaal kaal bent. Hoewel, dat is nog wel te regelen.Nou ja, suc 6!☺

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-01-2014 om 12:20

Ga naar de kapper

En laat het heel lichtblond verven. Als je werkt met de juiste highlights kan het zo klaar zijn, als jet grijs wat langer is bouw je de highlights af.

Jasam

Jasam

21-01-2014 om 13:00 Topicstarter

Thanks

Die highlights lijkt me wel wat, de schaar is geen optie, heb al mijn hele leven een lange bos krullen tot ver over de schouder, dat zou ik verschikkelijk vinden

ston

ston

21-01-2014 om 13:02

bestaat niet

Grijs verven bestaat niet. Je hebt wel asblond wat met nog extra zilvershampoo gebruik net grijs lijkt. Dat kun je niet zelf doen dus op naar de kapper. Welke kleur heb je nu?

Jasam

Jasam

21-01-2014 om 13:22 Topicstarter

Begrijp dat zelf doen moeilijk wordt

@ston
mijn kleur is nu 10 cm grijs en uitgegroeid kastanje met roodachtig pigment.
Gebruik momenteel bandana's en sjaaltjes, lijkt jet nog wat

Zou asblond met highlights een gewenst effect geven?

Tijgeroog

Tijgeroog

21-01-2014 om 13:40

Asblond?

Is dat niet gewoon een eufemisme voor grijs?
Ik zie hier best wel wat mensen met gedeeltelijk grijs geverfd haar, omdat ze het leuk vinden, dus het moet kunnen volgens mij.

Ik heb een paar jaar terug, na heel lang twijfelen voor het eerst in 20 jaar m'n haar een stuk korter laten knippen. Het valt op dit moment iets over m'n schouders en dat bevalt heel goed. In de zomer knip ik het nog wat korter, maar het groeit ook lekker snel weer aan, dus ik kan best wat variëren met de lengte. Wat van je haar af betekent niet dat je maar meteen al het geverfde haar weg moet knippen.

Moet er wel zijn

Het viel mij op dat ik jonge meiden zag met grijs haar. Dat was duidelijk geverfd. Dus het moet er wel zijn. Maar misschien alleen bij de kapper?

skik

Fiorucci

Fiorucci

21-01-2014 om 14:48

kapper

Ik zou naar de kapper gaan. Een tante van mij liet haat haren in een mooie tint asblond verven, waar haar grijze lokken mooi bij passen. Steeds meer uitgroei valt zo nauwelijks op. Ik heb mijn gaar afgeknipt en heb spijt....

ston

ston

21-01-2014 om 16:09

don't try this at home

Nee, niet zelf aan beginnen. Dat krijg jij, vooral niet met dat rode er nog in, niet zelf voor elkaar. Het merk Chi heeft een asblonde grijzige tint die grijs haar het meest benaderd. Iedere week zilvershampoo gebruiken om het mooi te houden. Maar eerst moet dat rode eruit gehaald worden. Het kan zijn dat ze dat gaan proberen met blonderen of anders met een ontkleurder, die de geverfde deeltjes afbreekt. Van daaruit kan de kapper zien wat de volgende stap moet zijn.
Of je heel dicht bij asblond grijzig komt zal veel aan je basis liggen. Maar blond is sowieso altijd beter, daarin zie je de witte/grijze haren veel minder. Mocht het niet as genoeg worden dan kan je volgende keuze hele blonde highlights nemen en daarna kun je het gemakkelijker uit laten groeien.

Lara

Lara

21-01-2014 om 20:16

dochter heeft haar haar grijs geverfd!

Mijn dochter heeft grijs haar. (haar eigen haar is blond van kleur) We zijn naar de kapperswinkel geweest voor advies nadat het gewenste resultaat niet behaald was bij Kinki kappers (en nog heel duur was ook). Ze moest het eerst ontkleuren, heel spannend, toen had ze heel blond haar (zoals barbie op tv van oh oh cherso) vervolgens moest er 'developer' in om het haar zo wit mogelijk te krijgen (beetje experimenteren, want op de verpakking stond 20 minuten maar bij dochter moest het wel ruim een uur ) (twee keer ingedaan en de tweede keer dat we het deden, toen wisten we dit al)
Vervolgens een potje van directions met de kleur zilver erin gedaan (zeker 2 uur laten zitten). Ze kreeg er veel complimentjes over, haar haar zag er prachtig zilverwit uit. (veel wassen met zilvershampoo) Maar ja, bij ieders haar zal het weer anders pakken, dus het is een beetje experimenteren (gelukkig is de verf bij de kapperswinkel niet zo duur als wanneer je pakjes in de drogist koopt) en je krijgt goed advies daar (ook als beginner, wat wij waren) Rood schijnt wel een heel lastige kleur te zijn om weer uit je haar te krijgen, dus even goed navragen bij de kapperswinkel wat je het beste kan doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2014 om 22:13

Kapper doet het liever niet

Althans dat is mijn ervaring. Ik vroeg er een keer naar. Het haar moet eerst ontkleurd worden en dan kan er pas een grijstint in. Niet bevorderlijk voor het haar.

Jasam

Jasam

21-01-2014 om 22:28 Topicstarter

@Lara

Het hoeft bij mij maar één keer....

Lara

Lara

22-01-2014 om 00:09

Jasam

Moet je wel meteen exact de goede kleur grijs hebben, dat is de truc natuurlijk, wellicht in een keer een stuk grijzer en daarna nog eens iets van andere grijze streepjes erin die meer op je eigen kleur lijken? (maar hoe?)
Ik heb een dochter die veel durft met haar haar (zou ik namelijk niet 1,2,3 aandurven) ik verf het zelf gewoon asblond, niets spectaculairs.
Het zal waarschijnlijk niet bevorderlijk zijn voor het haar zoals Kaaskopje schrijft, maar ach als je het inderdaad maar een keer doet.... Dochter heeft het nu twee keer gedaan, een keer in de zomer en een keer net voor de kerst en haar haar ziet er nog prima uit, voelt zacht aan en is heel vol van volume. Ze doet wel aan haarmaskertjes en föhnt niet (maar gebruikt wel de stijltang hoor) dus het wordt best wel mishandeld dat haar (het kan blijkbaar wel tegen een stootje)

Jasam

Jasam

08-02-2014 om 18:29 Topicstarter

Kapper

Gister eerste rit bij de kapper gehad, ze heeft er highlights in gezet.
Volgens de kapper nog 1 of misschien 2 keer om de overgang zo vloeiend mogelijk te maken.

Heb nu een heel aparte mengelmoes van gemelleerd grijs/blond en gemelleerd grijs/roodachtig/blond.
Staat eigelijk wel heel erg modern zo

Over een maandje nog een keer voor optimaal resultaat volgens de kapper.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.