Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Haakpatronen

Ik ben een maand geleden fanatiek aan het haken geslagen :o)
Ik heb wat patronen online gekocht en daar staat bij iets in de strekking van dat het patroon alleen voor eigen gebruik is en je het patroon niet openbaar mag maken. Wil dat dan ook zeggen dat ik de "producten" niet mag verkopen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mari39

mari39

14-02-2013 om 22:47

Shonagh

Volgens mij mag dat wel hoor, de produkten verkopen. Je mag alleen het patroon niet verkopen.
Maar ik moet wel zeggen dat ik dit niet baseer op kennis van regels, meer omdat ik dat wel vaker zie.

Volgens mij ook

Volgens mij mag je inderdaad de producten wel verkopen, maar het patroon niet. Meestal staat dit er met zoveel woorden bij. Je zou ze een mailtje kunnen sturen dat je van plan bent de producten te verkopen en of ze daar bezwaar tegen hebben. Soms willen ze een vermelding van wie het patroon heeft verzonnen.

Muusje

Shonagh43

Shonagh43

15-02-2013 om 22:51 Topicstarter

Reactie

Nou ik ga echt geen slapende honden wakker maken :o). Ik ga geen webwinkel of zo beginnen en er zit een hele plas water tussen.

Haha!

Ach ja, ik kan me ook niet voorstellen dat ze er bezwaar tegen hebben. En de meeste patronen zijn nou ook weer niet heel erg uniek...

Muusje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yaron

Yaron

17-02-2013 om 22:52

Mag

Je mag het patroon niet doorverkopen, maar het gehaakte is een uniek stuk, als je maar 1 steek anders hebt, is het ook al niet meer haar patroon.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Shonagh43

Shonagh43

18-02-2013 om 09:58 Topicstarter

Ha yaron,

Dit is het antwoord waar ik op hoopte :o) Het klinkt ook logisch. Ik begon weer te twijfelen, toen op 1 van de patronen ook nog zag staan, " niet voor commerciële doeleinden".
Ik zet de resultaten op mijn Facebook en verkoop ze, leuk he ?

Shonagh

wat haak jij? En verkoopt dat een beetje?

Ik heb een engelstalig boek met 200 granny squares gekocht en ben nu bezig een plaid te haken voor op dochters bed. Ik heb nu 2 blokken af en er zo'n 16 uitgehaald. Ik kan de patronen op zich goed lezen, maar helaas staan er geen teltekeningen in. Ik zit dan te turen op de foto, zie ècht 6 lossen, patroon geeft aan 6 lossen en dan gaat het opeens toch lubberen. Daar baal ik wel een beetje van, maar goed, ik heb patronen genoeg dus ik blijf lekker doorgaan.

Yaron

Yaron

18-02-2013 om 11:36

Forum

Op het forum van Hobbydoos kun je heel veel vinden over haken en breien. Op bijna alle vragen krijg je er goed en duidelijk antwoord.

Shonagh43

Shonagh43

18-02-2013 om 12:10 Topicstarter

Savon

Ik ben begonnen met grappige knuffelbeesten van katoen (van Nederlandse patronen). En ik denk dat ik hier ( Schotland) wel een handeltje kan beginnen. De felle kleurtjes maken ze erg leuk, hier zie ik vnl pastel-tinterige-acrylerige slappe beessies. Je hebt hier veel craft fairs voor het "goede doel" ( meestal scholen, kinderdagverblijven, peuterspeelzalen) Je geeft dan bv 10% van je opbrengst aan de organisatie. Maar tot dusver aan vriendinnen verkocht.
Kleinere beestjes/ sleutelhangers zoals jij in mijn vorige post ( begin januari) schreef, ga ik ook nog maken.
Ik heb ruim 10 jaar geleden een "handeltje" gehad met de servetjes-plakkerij, herinner je dat nog ? Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er wel een servetje op plakken :o) Een rage in Nederland, maar hier onbekend( gebleven) Ik werd zelfs gevraagd om te komen met een kraampje ! Al die fairs willen graag weer eens iets nieuws om bezoekers te blijven trekken. Vooral de fairs tegen kerst lopen erg goed, een enorme kerstcadeautjes cultuur hier, dus handel !

Shonagh

Ik kan me niet voorstellen dat het hier verkoopt, iedereen lijkt hier te haken op het moment. Die kleine dingetjes zijn leuk om te maken, maar ja, dochter heeft een doos vol, vandaar het plaid, ben ik weer even bezig. Een kuikentje/pinguin/giraf op een avond levert in een week toch 7 van die frutsels op. Ik denk dat ik naar Schotland verhuis

Ik heb er wel eens over nagedacht om in opdracht te gaan haken, maar ik ben bang dat ik dan de lol verlies. Heb je het boekje van Annemarie Arts van de vingerpoppetjes? Leuk boek en over een vingerpoppetje doe ik wel 2 (!) avonden.

Die servetjesrage weet ik nog wel, net als theezakjes-kaarten maken. Ik heb het allebei nooit gedaan. Dakpannen beschilderen, was ook zo iets, iedereen had opeens een dakpan bij de voordeur hangen (behalve ik natuurlijk).

Shonagh43

Shonagh43

18-02-2013 om 15:04 Topicstarter

Savon

En dat is het grote verschil ! Nederlanders zijn veel creatiever :o) En hebben ook meer vrije tijd, heb ik altijd het idee. De meeste van mijn vriendinnen werken fulltime en hebben geen poetsdame, dus dan blijft er niet veel tijd over om creatief bezig te zijn. Volgende week is er hier een "crea" beurs in het congresgebouw, ga ik eens even kijken wat er hier momenteel "hot" is, al denk ik dat het nog steeds het maken van kaartjes is en het breien van ( roze) babyjasjes en mutsjes .......
Een "ernstig nadeel" is, dat ik hier haast geen betaalbare katoen kan krijgen ( ruim £6 voor 50 gr) dus pas ben ik 3 LIDL's afgeweest toen zij het een week in hun assortiment hadden :o) En misschien volgende week op die beurs.
Ja die dakpan ( een "slate" dan hier) had ik ook, maar ik was erg uniek ! Die servetjes + speciale lijm "importeerde" ik toen uit Nederland.
Ach, ieder voordeel hep z'n nadeel, haha.

Shonagh

Is het niet goedkoper de katoen dan in een flinke hoeveelheid hier te bestellen? Ik betaal online voor de Catania 2 euro en dan kunnen er 12 bolletjes per brievenbuspost verzonden worden (vacuum). In de winkel betaal ik 2,30. Als ik de voorraad flink wil aanvullen dan bestel ik online, voor één bolletje ga ik naar de winkel (en kom ik altijd met veel meer thuis).

Shonagh43

Shonagh43

20-02-2013 om 22:07 Topicstarter

Savon

Daar heb ik ook al aan gedacht, al heb ik momenteel nog wel even genoeg. Maar dat zijn inderdaad heel wat leukere prijsjes. Heb je een website van die online winkel ?

Shonagh

Ik heb de laatste keer besteld via Creamijn.nl. De bolletjes worden binnenkort geloof ik 2,15 euro. Ik vind het prettig dat ik daar dingen per stuk kan bestellen. Van Annemarie Arts is er trouwens een nieuw boekje uit, staat ook op die site!

Shonagh43

Shonagh43

21-02-2013 om 18:35 Topicstarter

Savon

Dank je wel voor de tip, ik word er helemaal hebberig van, wat een leuke kleurtjes. Gelukkig hebben we iemand die eens in de maand naar Schotland komt, altijd bij ons komt eten en vaak bestellingen/ boodschappen voor ons meeneemt, dus ik ga er vast wel eens iets bestellen !

Shonagh43

Shonagh43

22-02-2013 om 00:13 Topicstarter

Nogmaals savon

Ik was wat op Catania katoen aan het googelen en kwam deze winkel tegen http://www.shop.beadsandfindings.nl/Breien_Haken/SMC_Catania
Bolletje kost hier €1,80 en tot 35 euro, €3,50 verzendkosten, ook niet gek he ?

Shonagh

Nog goedkoper! Ik word er net zo hebberig van als jij, maar ik heb inmiddels een hele doqO

Klierige dochter

kan weer niet met haar handen van de laptop afblijven.

Ik heb inmiddels zo'n 40 kleurtjes en ik mag van mezelf niets meer kopen. De neiging om ieder nieuw kleurtjes aan te schaffen en in mijn doos te stoppen is erg moeilijk te onderdrukken

Shonagh43

Shonagh43

22-02-2013 om 23:28 Topicstarter

Savon

nou dan zal ik je niet verder verleiden :o)
Ik kwam op mijn googletocht ook nog een haaknaald met verlichting tegen .............

Thursday Next

Thursday Next

23-02-2013 om 11:53

Breipatronen...

Ik kwam van de week wel erg leuke boeken met breipatronen tegen:
http://www.naaipatronen.nl/de-oranjes-breien.html
http://www.naaipatronen.nl/stitch-london.html

Shonagh43

Shonagh43

23-02-2013 om 19:56 Topicstarter

Haha wat leuk

Maar ik haak liever. Als er iets fout gaat/ niet mooi wordt hoef je in ieder geval, na het uithalen, niet al die steken weer op de pen te zetten :o)

Jessica O

Jessica O

27-02-2013 om 08:00

On-line

online kun je heel veel (gratis) patronen vinden. En als je op pinterest zit heb je helemaal het walhalla gevonden.
Hier ook veel gehaak, plaid (en lapjesplaid die omgehaakt is), cosy`s voor een mok/beker noem maar op. Heb op pinterest een bord vol met haakideeën, heerlijk. Vooral omdat ik nu weer aan het borduren ben, haha

Shonagh43

Shonagh43

28-02-2013 om 11:02 Topicstarter

Inderdaad jessica

Er is heel veel online te vinden en Pinterest heb ik ook ontdekt.
Zelf ben ik niet zo van de "frutsels", maar m'n handeltje in gehaakte beessies begint te lopen, al 4 verkocht en nu een "bestelling" :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.