Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

veerle janssen

veerle janssen

11-09-2012 om 08:49

Haak van de broodbakmachine

Wij zijn zeer tevreden over de Panasonic, maar net als bij zijn voorgangers blijft de broodhaak steeds vaker in het brood zitten bij het lossen. Het verwijderen vergt een chirurgische ingreep om het brood niet al te zeer te beschadigen. Kennen jullie het probleem en zo ja: hebben jullie er iets op gevonden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

11-09-2012 om 10:30

Je kan

de haak eruit halen zodra het kneden klaar is. Dan moet je er wel bij zijn natuurlijk, als je 's nachts bakt is het wat lastiger.

Ook

ik haal de haak er na de laatste keer kneden ook uit. Meestal zet ik even de kookwekker, zodat je het hoort.

ishtar

ishtar

11-09-2012 om 11:50

Ken het probleem

maar (bak 's nachts) weet ook niet wat ik er mee moet. Meestal laten we het gewoon zitten tot we in de buurt van de haak komen, dan is ie wat makkelijker te verwijderen

veerle janssen

veerle janssen

11-09-2012 om 12:04

Wij bakken ook 's nachts

dus de haak moet toch maar blijven zitten. Tot het lossen, dan.

Brianna F

Brianna F

11-09-2012 om 15:09

Olie

Ik gebruik olie ipv boter en er gaat anderhalve eetlepel over de haak heen voor ik de rest erbij doe. Het helpt iets.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-09-2012 om 18:58

Ook

Bij ons blijft de haak er ook geregeld in zitten. Ach, ik kan mij er niet druk om maken. Even frunneken, en dat ding is eruit. Het brood raakt er inderdaad wat door beschadigd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit als een probleem heb ervaren. Het brood smaakt er niet minder goed om

MM.

MM.

11-09-2012 om 21:15

Trekhaakje voor de haak

Van installatiedraad (van dat stugge koperdraad met een laagje isolatie eromheen) een trekhaakje gemaakt: stuk draad met aan het eind een rechte hoek erin gebogen, een paar mm voor het einde. Werkt al jaren perfect. Wil je het nog mooier maken dan buig je er aan het andere einde nog een handgreepje/ophangoogje in.

veerle janssen

veerle janssen

12-09-2012 om 12:25

Dank

voor de link, het idee van de haak-voor-de haak en het oliesel. We gaan ermee aan de slag! Nu pulk ik nog met een kocher, maar dat is niet bevorderlijk voor de teflon(?)bekleding van de haak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.