Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fladder

fladder

01-05-2011 om 12:49

Haak-/breipatronen voor restjes wol

Ik ben in het bezit van tassen vol wol. Restjes, als in: aangebroken bollen. Een bont geheel dus.
Ik heb die al verwerkt in een deken en wintersjaals, maar wil er ook kledingstukken van haken/breien. Op de site van Drops (http://www.garnstudio.com/) heb ik al een omslagdoek en trui gevonden, maar ik zoek nog meer patronen waarin de bonte verzameling restjes op een creatieve manier worden verwerkt tot kledingstukken (grote maat).
Die Dropssite is zo vol patronen dat ik door de bomen het bos niet meer zie...
Wie helpt me een handje en denkt met me mee?

Groetjes van een therapeutisch haakster/breister (heel mindfulle bezigheid! )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 15:38

En...

Ik breide als punk vroeger truien van restjes. Ik nam gewoon een vrij makkelijk trui-patroon, en breide die niet van een materiaal maar van restjes.

fladder

fladder

01-05-2011 om 20:54

Cobi

Wat leuk, dat entrelac! Ik heb daar werkelijk nog nooit van gehoord, maar dit lijkt me helemaal geweldig! Ik ga vanavond eens een rondje googlen naar hoe je dat precies doet, want ik weet zeker dat ik hier heel leuke dingen mee kan gaan doen!
Die trui aan het begin van het filmpje... Met wat aanpassingen is dat helemaal mijn ding!

fladder

fladder

01-05-2011 om 20:56

Fio

En dat deed je dan à la "paar toertjes rood, paar toertjes groen"? Streepjes?
Ik heb zo sjaals gemaakt. Vier recht, vier averecht. Mijn eigen sjaal is inmiddels al zo'n 25 jaar oud, mijn jongste heeft er ook eentje inmiddels en is er zwaar aan gehecht

fladder

fladder

01-05-2011 om 21:17

Oh ja

Dat barbiegarderobewinkeltje, dat hou ik in gedachten!

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2011 om 07:55

Precies

Gewoon, wat jij leuk vindt! Je kunt de strepen/vlakken zo groot laten zijn als jij wilt.

Ravelry

Ben je nog geen lid van Ravelry?

En heb je al eens aan Wildbreien of Yarnbombing gedacht?Ideale manier om van restjes af te komen en je omgeving op te fleuren!

fladder

fladder

02-05-2011 om 19:53

Dirksmama

Ik ga morgen een paar daagjes op vakantie (en mijn vest afhaken: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=126&d_id=13&lang=nl ) maar ik ben me alvast aan het inschrijven bij ravelry (tot nu toe volkomen onbekend bij mij). Als ik thuiskom is mijn vest waarschijnlijk klaar en kan ik aan de slag. Ik ga wel eerst experimenteren met die "gevlochten" vierkantjes!
Wildbreien ken ik, heb toevallig laatst een geweldig voorbeeld uit Londen gezien op het www! Yarnbombing kende ik niet, maar dat is dus net zoiets, leer ik nu. Maar ik wil toch iets doen met kleding of zo... Of kussens, dekens...

Ik heb drie grote boodschappentassen vol wol, sommige echt al heel oud, uit de jaren 70 en 80 En ook veel gekregen tijdens mijn recente "logeerpartijtje" (waar een ongelooflijk breivirus rondwaarde ). Zonde om niks mee te doen

neteret mut

neteret mut

02-05-2011 om 21:23

Deken van granny's?

Is dat een idee? Granny's zijn er in heel veel verschillende patroontjes.

fladder

fladder

02-05-2011 om 22:18

Netere mut

Is dat dit: http://www.grannysfinest.com/ ?

neteret mut

neteret mut

03-05-2011 om 00:20

Fladder

kijk eens bij de blog van busy bessy creatief ( ik denk dat die zo heet), zij geeft veel patroontjes.

Valkyre

Valkyre

03-05-2011 om 13:18

Neteret mut

Bedoel je niet Granny squares (haken)? Die kun je natuurlijk met heel veel verschillende kleuren maken. Zo maakten de Amerikanen vroeger hun wol op (en nog steeds). Komt nog uit de tijd van de pioniers.

Oh en fladder, ik weet niet of je een smartphone hebt, maar er is een app met gratis patronen. Lion Brand heet het (naar het wolmerk). Ook op YouTube staan leuke tutorials over haken en breien.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Muizemeis

Muizemeis

07-05-2011 om 22:08

Entrelac

Is wel echt voor profs vind ik zelf, heb me er ooit wel aan gewaagd maar vond het een pokkewerk.
Je kunt ook zoiets breien: http://static.howstuffworks.com/gif/log-cabin-quilt-block-2jpg.jpg Dat is eigenlijk een quilt methode, maar ook goed te gebruiken om restjes op te breien. Je breit gewoon ribbels en begint met een vierkant en dan steken langs een kant opnemen en met een volgende kleur breien. Je kunt ook het halve patroon nemen. En je begin vierkant gewoon niet te klein maken
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.